Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door An
#40562
Ik lees net bij informatie een stukje over blaasgruis bij honden.

http://www.barfplaats.nl/forum/viewforum.php?f=2;action=display;threadid=820

Nu vraag ik me af gaat dit net zo op met katten? De kat van mijn ouders heeft nog niet zo lang geleden een operatie tgv blaasgruis achter de rug en ze moet nu idd Hills. Ik ben al ene tijd wat ana het zoeken om onder die Hills onderuit te kunnen komen, maar ik moet wel met een zinnig alternatief afkomen natuurlijk. Dit artikel zou dus de uitkomst kunnen bieden he?

Groetjes
An
Door Lizzy
#40564
Hoi An, helaas heb ik totaal geen verstand van katten met blaasgruis en weet ik niet of dit ook voor katten op gaat. Ik weet wel dat een kat struvietkristallen kan hebben en daarvoor geldt hetzelfde advies: aanzuren van urine en kat op versvlees zetten.

Misschien moet je anders eens bij een PRO versvlees dierenarts te raden gaan die OOK verstand heeft van blaasgruis (Tannetje de Koning van Dierenkliniek De Oase of John Woudstra van Dierenkliniek Westerhage).

Groetjes, Lizzy
Gebruikersavatar
Door Hitam
#40828
Katten hebben meestal struvietkristallen en als ze lang op commerciele blaasgruisdieten hebben gestaan soms calciumoxalaatkristallen.
Versvlees is perfect voor katten met blaasgruis. Probleem is bijna altijd over.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door