Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Bento
#405557
Hallo,

Ik ben een beginner op kvv gebied en ik heb een aantal vragen.

Ik heb een bullmastiff reu van bijna 2 jaar en hij weegt nu zo'n 60 kilo. Ik weet zijn exacte gewicht niet, want we hebben geen geschikte weegschaal ;D
We zijn sinds kort overgestapt op kvv Duck (alle smaken) maar ik wil meerdere merken gaan proberen om te kijken wat voor hem het beste is.

Nu wilde ik vragen hoe jullie dat doen met een rauw ei, gooien jullie dat zo in de voerbak bij het kvv?
En hoeveel pens, ik kan hiervoor gewoon naar de slager stappen en zeggen doe mij ... kilo pens?
en hoeveel moet ik hem dan voor de eerst keer geven en moet dat dan in een stuk of moet ik dat in meerdere stukken snijden?
En geldt dit dan voor sardientjes?
Ik heb gewoon nog geen benul van de aantallen... ???

Nogmaals mijn hond is niks gewend, alleen brokken...
Het Duck vond hij overigens heerlijk en ik ben nog een beetje aan het uitpluizen hoeveel hij nu moet krijgen op een dag, maar ik moet gewoon goed naar hem blijven kijken :o
Door Audrina
#405559
Als je ook andere merken wilt proberen, kan je het beste 1 merk tegelijk doen en alleen dat merk voor ca 2 maanden voeren. Dan kan je zien of je hond het er goed op doet of niet. Dat wordt moeilijker als je de ene dag het ene merk voert en de andere dag een ander merk. ;)
Bij het voer krijg je meestal een advieshoeveelheid mee die je kan voeren en anders staat het meestal wel op de site van het betreffende merk. Maar voor de ene hond is die hoeveelheid goed en voor de andere hond teveel of te weinig. Kwestie van uitproberen.
En voer je eens een dagje pens of vis, dan zou ik dezelfde hoeveelheden aanhouden van als je kvv zou geven.
Door Sofie
#406252
Hoeveel je moet voeren moet je zelf uitmaken. Lady zou volgens de tabellen van Duck 350 gram mogen hebben, maar ze doet het goed op 200gram.

Pens kan je overigens niet meer (althans niet in België) bij slagers vinden...is verboden dacht ik.......
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door