Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Borke
#405004
Borke (20 maanden) heeft gisteravond in de woonkamer op de deurmat voor de tuinkamer geplast om 21.30 uur.
We waren gewoon thuis bij hem in de woonkamer, hij was om 17.00 uur nog uitgelaten en er was verder niets aan hem te merken.
Wij zaten ingespannen tv te kijken en dachten, misschien heeft hij wel een signaal gegeven dat hij er uit moest en hebben we het niet opgepikt?
Op zich vreemd, want hij is altijd duidelijk genoeg en hij plast dus nooit in huis.

Gisteravond om 22.30 uur uitgelaten en gaan slapen, Borke in de bench en er niet meer over nagedacht.
Vanochtend om 7.15 uur had hij in zijn bench geplast.
Vanochtend uitgelaten en hij deed zijn normale plasjes, alleen waren ze niet zo groot als anders.

Gisteren en de afgelopen dagen waren normale dagen, niets bijzonders gebeurt en steeds hetzelfde gegeten (zelf samengesteld). Gisteravond om 20.30 had hij nog verlekkerd 2 kipkarkassen weggekauwd.

Om hier nou voor de dierenarts te bezoeken vind ik ook zo wat, maar er moet iets aan de hand zijn, maar wat?
Kan het een blaasontsteking zijn?

Wie heeft er een idee?
Door Lizzy
#405010
Wat gek! Misschien heeft hij toch een blaasontsteking of blaasgruis? Ik denk dat ik plas op zou vangen en naar de DA zou brengen...
Door conleeuw
#405047
Blaas ontsteking is een mogelijkheid, maar wat ik me ook afvraag, heeft hij voor wat voor reden mischien erg veel gedronken? Als mijn oude teef veel last heb van blaasontsteking (steeds terugkerend) laat ik de honden soms veel drinken door een wolkje melk in hun water te doen, dan is het hier een echte zuipfestijn, als ik dan niet voldoende uitlaat (echt heel veel moeten ze dan) dan vindt ik ook wel eens een plas in huis, vandaar dat ik het vraag ;)
Door Lil
#405077
Dan toch maar naar de da voor de zekerheid, beter snel erachter komen dat het een blaasontsteking is dan het te laten verslepen.
Door conleeuw
#405080
Lil schreef: Dan toch maar naar de da voor de zekerheid, beter snel erachter komen dat het een blaasontsteking is dan het te laten verslepen.
nou moeten ze bij mij iets meer laten zien dan alleen maar een paar keer in huis plassen eer ik op de stoep van de da sta, maar ik snap wel dat je je gaat afvragen "wat is hier aan de hand?"
Door Timmy
#405091
Lil schreef: Dan toch maar naar de da voor de zekerheid, beter snel erachter komen dat het een blaasontsteking is dan het te laten verslepen.

Je kunt ook gewoon even een plasje opvangen en laten nakijken. Scheelt je een consult.

Gr.
Linda
Door Anneke V
#405126
Lizzy schreef: Wat gek! Misschien heeft hij toch een blaasontsteking of blaasgruis? Ik denk dat ik plas op zou vangen en naar de DA zou brengen...
Is ook het eerste waar ik aan dacht...toch niet te lang mee wachten om naar de DA te gaan.
Door Lil
#405514
conleeuw schreef: nou moeten ze bij mij iets meer laten zien dan alleen maar een paar keer in huis plassen eer ik op de stoep van de da sta, maar ik snap wel dat je je gaat afvragen "wat is hier aan de hand?"
DAt is waarom ik voordat ik verhuisde nog eens van da ben veranderd. ER was volgens hem geen reden tot onderzoek. heeft daarom (na veel aandringen van mij) het urineonderzoek niet goed uitgevoerd, waardoor er volgens hem niets aan de hand was, heb dus een half jaar gedacht dat mijn hond lastig was en het daarom als ik langer als 5 uur weg was het in huis deed. Gevolg: blaasontsteking, nierbekkenontsteking, blaasgruis (struviet) en blaasstenen en een chronische prostaatontsteking. Boris is nu gecastreerd, heeft een jaar lang medicijnen gehad tegen de blaasstenen (zijn weg!!!) en moet elke vier tot vijf uur naar buiten om te plassen (dat is vijf keer per dag en 's avonds moet de waterbak weg anders moet ik er 's nachts uit)Natuurlijk had ik eerder naar een andere da moeten gaan, maar je gelooft die man in eerste instantie he. Een urine test kost zonder consult tussen de drie en acht euro (afhankelijk van de test en de da). Ben gewoon voorzichtig, maar dat begrijp je nu dus wel.
Door conleeuw
#405532
Lil schreef: DAt is waarom ik voordat ik verhuisde nog eens van da ben veranderd. ER was volgens hem geen reden tot onderzoek. heeft daarom (na veel aandringen van mij) het urineonderzoek niet goed uitgevoerd, waardoor er volgens hem niets aan de hand was, heb dus een half jaar gedacht dat mijn hond lastig was en het daarom als ik langer als 5 uur weg was het in huis deed. Gevolg: blaasontsteking, nierbekkenontsteking, blaasgruis (struviet) en blaasstenen en een chronische prostaatontsteking. Boris is nu gecastreerd, heeft een jaar lang medicijnen gehad tegen de blaasstenen (zijn weg!!!) en moet elke vier tot vijf uur naar buiten om te plassen (dat is vijf keer per dag en 's avonds moet de waterbak weg anders moet ik er 's nachts uit)Natuurlijk had ik eerder naar een andere da moeten gaan, maar je gelooft die man in eerste instantie he. Een urine test kost zonder consult tussen de drie en acht euro (afhankelijk van de test en de da). Ben gewoon voorzichtig, maar dat begrijp je nu dus wel.
Da's wel vervelend als je bij de da komt en je wordt niet serieus genomen, maar jou hond heb iets meer in huis geplast dan twee keertjes. Ik zou dan ook wel naar de da gaan als het een aanhoudend iets is. Maar een keer s'avonds en een keer smorgens in zijn bench? Ik denk niet dat je dan al van een patroon kan spreken, maar ieder moet voor zichzelf uitmaken wanneer hij of zij het nodig acht naar de da te gaan, en dan natuurlijk hopen dat de da het ook serieus neem. Als ik ergens aan twijfel en ik kom met een urine monster wordt het altijd echt wel onderzocht, het is voor mijn da geen moeite, en dan weet zij en ik tenminste of er wat aan de hand is al dan niet.
Door Borke
#406174
Bedankt voor jullie reacties en meedenken :)

Inmiddels heb ik er even mijn homeopatisch dierenartsboek (Westerhuis) op na geslagen en die beschrijft bij blaasontsteking moeite met plassen en daar merk ik niets van, in tegendeel hij plast flink en royaal uit.

Er zijn ook geen plasjes in huis of bench meer gedaan, dus ik hou het maar even op een incident.
Wellicht dat het komt van de 'cold turkey' overgang van na 1 maand brokken opeens vers zelf samengesteld en dronk hij nog de hoeveelheid die voor brokken nodig was?
(Overigens heeft hij al veel vaker samengesteld vers gegeten, sinds ca 9 maanden).

Bij twijfel ga ik met de steelpan achter hem aan om een plasje op te vangen, ben benieuwd of hij dan wel wil plassen...
Voor de dierenarts is het geen probleem hoor, ik heb van de katten vaker plasjes gebracht om te laten onderzoeken.
Door conleeuw
#406292
AstridStraver schreef:
Bij twijfel ga ik met de steelpan achter hem aan om een plasje op te vangen, ben benieuwd of hij dan wel wil plassen...
Voor de dierenarts is het geen probleem hoor, ik heb van de katten vaker plasjes gebracht om te laten onderzoeken.
ha ha, ik heb een soeplepel, buurvrouw vindt het erg grappig als ik met soeplepel onder hond een plasje opvangt. ;D
Ik hoop maar dat het inderdaad hierbij blijf, dus geen blaasontsteking maar een incident ;)
Door Lil
#406498
Klinkt inderdaad als een incident.
Dat probleem van de bakjes ed methode ken ik, bakje eronder betekend plas ophouden ::)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door