Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Pauline
#405246
Mag ik haas zo geven zonder dat het ingevroren is geweest?
Gebruikersavatar
Door Pauline
#405270
Weet inmiddels van Lizzy dat zij de haas altijd 2 weken invriest. Heb het dus nu in zakjes in de vriezer gedaan, maar allemensen wat een lucht!!! :-X :-X :-X Ik snijd 1000x liever vuile pens. Die hazenlucht is zum k*tzen! BRRRR!
Heb Joep wel een klein stukje laten proeven en hij vindt het geweldig. Joris haalt zijn neus er voor op!
Ik vind het ook wel een bloederige toestand hoor, veel erger dan wat dan ook (behalve runderstrot misschien).
Door Lizzy
#405511
Pauline schreef: Weet inmiddels van Lizzy dat zij de haas altijd 2 weken invriest. Heb het dus nu in zakjes in de vriezer gedaan, maar allemensen wat een lucht!!! :-X :-X :-X Ik snijd 1000x liever vuile pens. Die hazenlucht is zum k*tzen! BRRRR!
Heb Joep wel een klein stukje laten proeven en hij vindt het geweldig. Joris haalt zijn neus er voor op!
Ik vind het ook wel een bloederige toestand hoor, veel erger dan wat dan ook (behalve runderstrot misschien).
Hihihi, ja, als het wilde haas is, mikte ik 'm 2 weekjes in de vriezer, hoewel ik ook wel besef dat een wolfje dat niet doet... Maar zo te lezen hoef ik niet echt heel jaloers te zijn om deze buit?! :-X
Door tieneke
#405534
Konijn vind ik al stinken :-X
Hier eten ze het met wat protest op ::) ::)
Door Doedels
#405744
Pauline schreef: allemensen wat een lucht!!! :-X :-X :-X Ik snijd 1000x liever vuile pens. Die hazenlucht is zum k*tzen! BRRRR!
Heb Joep wel een klein stukje laten proeven en hij vindt het geweldig. Joris haalt zijn neus er voor op!
Ik vind het ook wel een bloederige toestand hoor, veel erger dan wat dan ook (behalve runderstrot misschien).
O jé, ik ben bezig met het versieren van haas. We zullen wel zien. Ik heb nog altijd een man die overtuigd carnivoor is. Anders moet hij het maar regelen. Hoe zit het eigenlijk met de hagel in wild? Kunnen ze daar hun gebit niet op breken?
Gebruikersavatar
Door Pauline
#405757
Ik heb geen hagel gezien.
Maar nadat Joep een stuk haas had gegeten leek het wel een wild roofdier!!! :-X :o :o Het bloed droop van zijn tanden, het zag er niet uit.
Door Truus
#405775
Lizzy schreef: Hihihi, ja, als het wilde haas is, mikte ik 'm 2 weekjes in de vriezer, hoewel ik ook wel besef dat een wolfje dat niet doet.
Waarom twee weken in de vriezer? Mila eet hem terplekke op of een paar dagen later, ze weet precies waar haar prooi ligt. In dit geval was het een konijn.
Door Jolly
#405786
Chasey's haasje heeft ook maar een weekje in de vriezer gelegen, eigenlijk meer omdat het ineens kwam (peter reed hem aan) en Tjees al eten had gehad en ik voor de dag erna ookal klaar had.
Dus at Chasey met kerst vorige jaar haas, heeft hij wel 2 keer overgedaan trouwens, halverwege de haas, begon hij te piepen en ermee te slepen, toen heb ik de haas in een emmer gedaan, en die buiten laten staan en Tjees naar binnen gehaald, daar heeft hij de hele nacht liggen ronken en toen 's cohtends mocht Tjees de tuin weer in en ging hij vrolijk verder aan de haas.
Door Lizzy
#405942
Ik ga wel even zoeken. In 1 van de oudere onderwerpen over wild staat dat het een dag of 10 ingevroren moet worden maar er staat niet bij waarom (zie dit topic bijv.: http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... eadid=1129). Nu staat me vaag bij dat iemand het eens na is wezen vragen ergens. Naar dat onderwerp zal ik even zoeken!
Laatst gewijzigd door Lizzy op do 20 okt 2005, 11:00, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door