Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Jolly
#40384
Chasey heeft sinds een week heel veel last van verharen en dat terwijl hij daar sinds de BB niet meer echt last van had, ook zie ik weer heel veel schilfertjes( dat soort van roos) op zijn rug.

Wat kan dit zijn? Geen ontgifting volgens mij dan is hij wel heel erg laat daarmee want hij krijgt nu ruim 1,5 jaar vers.

Wat kan ik hieraan doen, moet ik iets extra's geven?
Paul??? help
Door Lupa
#40388
ik denk dat je het gewoon even moet laten gaan, hij is zijn vacht aan het veranderen,dat moet wel eens een keer ;D ;D
gewoon niet aan komen laat de natuur zijn gang gaan, niet borstelen, als echt van die hele grote vlokken eraf komen(mischin over een paar weken) goed borstel tot niks meer eraf komt, dus alle het dode haar moet je in een keer eraf halen en dan is hij klaar voor zijn nieuwe glimmende vachtje
Door Jolly
#40405
ik borstel nooit :-[, maar merk het aan de hoeveelheid haar die ik elke dag wegveeg/stofzuig. toen ik hem aan het kroelen was kwam er ook ontieglijk veel haar af en dus ook die schilfers.
Door Lupa
#40410
door te veel borstelen stimuleer je het uitvallen van de vacht want door het te veel borstelen beschadigje het goede haar en daardoor krijgt het haarzakkje het signaal dat het niuwe haar moet aangemaakt worden,maar eerste moet het beschadigde haar eruit+nog tientallen haren eromheen(denkt het haar zakkje ;D) kijk naar je zelf als je een wond hebt, het is om de wond heen ook rood, want daar wordt ook niuwe cellen aangemaakt.
roos kan erbij horen.
Door Lupa
#40412
Jolly schreef: ik borstel nooit :-[, maar merk het aan de hoeveelheid haar die ik elke dag wegveeg/stofzuig. toen ik hem aan het kroelen was kwam er ook ontieglijk veel haar af en dus ook die schilfers.

laat het nog even zo en als je een waas doffe vacht om hem ziet dan is dat het moment om hem te verlossen van het oude haar.
Door Jolly
#40413
nou bleh dacht ik een mooi hondje te hebben, vieze zooi
maar goed we wachten wel een beetje af, maar niet te lang want ik HAAT stofzuigen en Chasey haat de stofzuiger zelf ;D
Door ine
#40482
Ok, niet borstelen, dat snap ik, maar zemen, mag dat ook niet?
En lach me nu niet uit, want dit is een normale vraag! ;)
Dus ook serieus bedoeld!! >:(
Door oebaya
#40494
De Lab die hier loopt, die verhaart constant en ik borstel absoluut niet constant, want daar ben ik mee gestopt na het lezen van het boek 'Uw hond nooit meer verharen' of zo'n soort titel. Het heeft echter niets uitgehaald. De hond verhaart gewoon het hele jaar door.
Wat nog wel eens helpt als het echt extreem is, omdat er ook nog eens seizoensrui bijkomt, is de hond in bad stoppen, spoel je echt gigantisch veel los haar weg en daarna goed fohnen blaas je nog eens heel veel haar er uit.
gr.
Nicolette
Door Jolly
#40503
wat ik mij vannacht dus in 1 keer afvroeg, kan het ook zijn dat hij zo extra verhaart, omdat hij altijd nat regent en dus lekker drooggewreven wordt :-\ ???
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door