Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door hondenvriend
#404656
???De hond van de buurman, een teckelachtig hondje heeft bij ons haar 7 puppies gebaard. Daar de buurman er niet voor zorgt doen wij dit maar. De pupjes zien er nog goed uit, maar de moeder wil niet meer vaak voeden. Wat kunnen wij doen om moeder en puppen gezond te houden.
Door crutz
#404703
ik zou ze als t echt nodig is (dus als ze veel piepen en bv weinig groeien, wel ff in de gaten houden) bijvoeren met puppymelk (en idd ff langs de DA om te kijken of de teef in orde is)
vind t wel vroeg dat de teef met 2 wk al weinig interesse meer voor de pups heeft.....
Laatst gewijzigd door crutz op ma 17 okt 2005, 19:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Ine
#404726
Als de puppen verder tevreden zijn en niet piepen, kan het normaal zijn, dat moeders niet meer hele dagen bij de pups ligt.
Zolang de puppen ook steeds iets aankomen, is er weinig aan de hand en kun je met 3 1/2 week gaan bijvoeren.
Heb je geen hulp van iemand in de buurt?
Of met de dierenarts overleg?
Er zijn ook boekjes over, die je bij de bibliotheek kunt lenen.

Mochten de puppen wel onrustig zijn, neem dan contact op met de da voor goede puppymelk, want met 2 weken zijn ze nog niet toe aan vaste voeding.

Geef moeders haar normale voer, maar daarnaast ook een portie versvlees, zoals Rodi of een ander merk kompleet versvleesvoer.
Geef haar minimaal 3 porties per dag.
Laatst gewijzigd door Ine op ma 17 okt 2005, 19:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Door karin2
#404734
conytroleer ook even of de moeder geen melkklierontsteking heeft ???is erg rood en pijnlijk dan ,kan een reden zijn dat ze de pups niet wil voeden omdat het pijnlijk is
Door Lizzy
#404735
ine schreef: Als de puppen verder tevreden zijn en niet piepen, kan het normaal zijn, dat moeders niet meer hele dagen bij de pups ligt.
Zolang de puppen ook steeds iets aankomen, is er weinig aan de hand en kun je met 3 1/2 week gaan bijvoeren.
Heb je geen hulp van iemand in de buurt?
Of met de dierenarts overleg?
Er zijn ook boekjes over, die je bij de bibliotheek kunt lenen.

Mochten de puppen wel onrustig zijn, neem dan contact op met de da voor goede puppymelk, want met 2 weken zijn ze nog niet toe aan vaste voeding.

Geef moeders haar normale voer, maar daarnaast ook een portie versvlees, zoals Rodi of een ander merk kompleet versvleesvoer.
Geef haar minimaal 3 porties per dag.
Ik sluit me helemaal bij Ine aan. De pups nu nog even pupmelk totdat ze een week of 3 a 4 zijn en mams versvlees (er zijn vele soorten/merken verkrijgtbaar, maar makkelijk verkrijgbaar is bijv. Rodi). Enne: wel heel lief dat jullie de zorg op je neemt!
Door K@rin
#404737
Ik zou ze met 2 weken zeker nog GEEN kvv gaan voeren .....
Inderdaad wel eerst kijken of de moeder niet iets mankeert en anders bijvoeden met puppypap op basis van puppymelk.
Wanneer ze 3½ week zijn een beetje kvv door de pap heen gaan doen en dat langzaamaan vermeerderen, zodat ze vanaf ca. 4 weken een 100% kwvv maaltijd weg kunnen werken ....
Door crutz
#404746
Karin & Pyrs schreef: Ik zou ze met 2 weken zeker nog GEEN kvv gaan voeren .....
Inderdaad wel eerst kijken of de moeder niet iets mankeert en anders bijvoeden met puppypap op basis van puppymelk.
Wanneer ze 3½ week zijn een beetje kvv door de pap heen gaan doen en dat langzaamaan vermeerderen, zodat ze vanaf ca. 4 weken een 100% kwvv maaltijd weg kunnen werken ....
had in mijn eerste antwoord nog niet naar de leeftijd gekeken (had over de titel heen gekeken, vandaar al de edit, maar advies idd nog niet aangepast)
Door K@rin
#404749
crutz schreef: had in mijn eerste antwoord nog niet naar de leeftijd gekeken (had over de titel heen gekeken, vandaar al de edit, maar advies idd nog niet aangepast)
OK ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door