Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door Tarek
#403021
Ma:
450gr kippennekken
130 gr groente/fruit
130 gr pens
knoflook

Di:
450 gr runderstrotten
130 gr groente/fruit
130 gr kopvlees
2 kale ribben

Wo:
440 gr orgaan
1 rib
130 gr groente/fruit
130 gr gehakt (runder)

Do:
450 gr geiterib
130 gr groente/fruit
130 gr vis
1ei

Vr;
440 gr kipkarkas
220 gr testikels
130 gr groente/fruit
knoflook

Za: halve schapenkop
130 gr groente/fruit
130 gr pens
tafelresten

Zo:
520 gr Zalmkop of kopvlees
1ei
290 gr runderstrot
130 gr groente

Dit is berekend op tarek van 44 kg.
Door Lizzy
#403040
Heb je de percentages zelf al uitgerekend? Zo niet en als je ze wel wilt weten, vertel ons even wat de ribben en schapenkoppen enzo wegen. Dat is makkelijker dan gokken.

Verder ziet het er mij goed uit! Geef je ook wel iets van lever?
Door Tarek
#403055
Uhm, de geiteribben zitten ook per portie van zo'n 400 a 500 gr.De percetages moten haast goed zijn ik ben van de gewichten die ik van jou heb uitgegaan.
De halve schapenkoppen heb ik niet gewogen maar zijn behoorlijk.Vond het al knap dat ik ze in zakjes heb gedaan. ;D
Ik heb kilo's lever in de vriezer.Maar ook niertjes, hartjes, pens en testikels van div.dieren.Dus het orgaan wordt afgewisselt ;)
Door Lizzy
#403062
[quote="Tarek"]
Uhm, de geiteribben zitten ook per portie van zo'n 400 a 500 gr.De percetages moten haast goed zijn ik ben van de gewichten die ik van jou heb uitgegaan.
De halve schapenkoppen heb ik niet gewogen maar zijn behoorlijk.Vond het al knap dat ik ze in zakjes heb gedaan. ;D
Ik heb kilo's lever in de vriezer.Maar ook niertjes, hartjes, pens en testikels van div.dieren.Dus het orgaan wordt afgewisselt ;)
[/quote]

Nou, dat klinkt allemaal echt prima! Ik zou zelf zeker wekelijks lever geven voor de vitamientjes A en D. De rest is natuurlijk ook super-orgaan om af te wisselen. Testikels bevatten (naar het schijnt) veel vitamine E, goed opneembaar en zeer gezond :D!
Door Tarek
#403103
Mooi :D
Deze ingredienten kan ik allemaal aan komen nu.
Dank zij Pauline :-*
Dus nu dan een kompleet menu eindelijk.En niet meer elke dag je afvragen van wat eten ze vandaag weer?
Dank jullie allemaal.
Laatst gewijzigd door Tarek op vr 14 okt 2005, 18:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Tarek
#404492
Btw, Ik heb ook ergens gelezen over alfalfa en kelp(zeewier) moet dit er echt bij ?

Vandaag trouwens voor het eerst een halve schapenkop. Ze staan me af en toe tijdens het kluiven wel schaapachtig ;D ;D aan te kijken met een blik van: Moet het nou echt zo moeilijk ?
Laatst gewijzigd door Tarek op ma 17 okt 2005, 17:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Borke
#404609
[quote="Tarek"]
Btw, Ik heb ook ergens gelezen over alfalfa en kelp(zeewier) moet dit er echt bij ?
[/quote]

Volgens mij is alfalfa iets wat de dames (Lizzy en Dory) adviseren om er altijd bij te doen, maar volgens mij 'moet' er niets hoor ;D

Maak eens een foto van jouw schaapachtige hondjes met schapenkop, dat wil ik wel eens zien in de bar!
Door Lizzy
#404612
[quote="AstridStraver"]
Volgens mij is alfalfa iets wat de dames (Lizzy en Dory) adviseren om er altijd bij te doen, maar volgens mij 'moet' er niets hoor ;D

Maak eens een foto van jouw schaapachtige hondjes met schapenkop, dat wil ik wel eens zien in de bar!
[/quote]

Nee, ik adviseer ook niet dat dit erbij 'moet'. Van mij moet ook niks namelijk ;) ;D! Alfalfa en zeewier/kelp zijn supplementen die Kymythy Schultze en Ian Billinghurst adviseert om altijd te geven. En dan nog wel in capsule/poedervorm. Alfalfa omdat het erg veel vitamines en mineralen bevat en zeewier/kelp omdat het ook vitamines en mineralen en sporenelementen zoals jodium bevat.

Ik geef zelf regelmatig alfalfa-spruiten (vers dus) door de groentemix en geef soms waterkers (dat ook jodium bevat) of zeewier door de groentemix. Maar het moet niet. Het kan wel :D!
Door Tarek
#404671
[quote="AstridStraver"]
Maak eens een foto van jouw schaapachtige hondjes met schapenkop, dat wil ik wel eens zien in de bar!
[/quote]

Daar had ik al aan gedacht maar helaas camera niet bij de hand zal het volgende keer doen. Maar of ze dan nog zo schaapachtig kijken weet ik niet ;D

Ok,bedankt.Vandaag groentemix gemaakt met alfalfa en wat spirulina tabs ;)
Door 202spots
#404777
Ik doe gewoon verse alfafa bij de groentemix wanneer ik 't maak...is eigenlijk net als knoflook,stukje gember en gourgettes, en nog ' paar andere groentes een van de "vaste" onderdelen van de mix die ik maak.
Kelppoeder doe ik er ook automaties bij voordat alles in bakjes word ingevroren.
Laatst gewijzigd door mahuni op ma 17 okt 2005, 20:09, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door