Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Mevroi Kruim
#404557
Geheel geinspireerd door alle berichten op BP over complete kippen verslindende katten ben ik opgewekt begonnen de meute huistijgers hier op te voeden ;D
Dus kippenvleugeltjes (ingeknipt), ruggegraten van de kipkarbo's niet meer gemalen maar in een paar stukken geknipt, maagjes in hun geheel, rest karbo's in flinke stukken gesneden en alleen de dijbeenderen gemalen. Dit laatste leidde tot gemopper van Heer Kruimel ('ja zeg, moet ik voor die paar botjes die hele vleesmolen van stal halen?' mannen, tisooknooitgoed >:( >:()

Resultaat: eerst hevige verontwaardiging ('wasda?' 'waar is mijn eten?' 'hee, ik ben een kat hoor, geen kniptang' en meer van dergelijke) maar na elkaars bakken geinspecteerd te hebben en zuchtend geconstateerd dat het daar niks beter was, werd er vervolgens gekraakt, geknauwd en gescheurd dat het een lieve lust had. Knor ging er zelfs vervaarlijk van grommen, met als resultaat dat het laatste stukje vleugel hem bijna fataal werd >:( ;D En zelfs Kruimel bleek met haar paar kiesjes best een geplette nek, stuk ruggegraat of maagje baas te kunnen.

Ha, victorie ;D ;D ;D
Door Borke
#404743
Geweldig!
Wat heerlijk dat ze uiteindeljik wilden doorzetten.

Toen wij Borke net hadden, heb ik de 6 katten in de tuin ook eens wat ingeknipte vleugeltjes gegeven. De hond binnen gehouden, wetend dat hij de troep wel op zou ruimen die de katten achter zouden laten.
Nou de dames en heren hebben er leuk mee gespeeld en er een zootje van gemaakt, maar eten - ho maar.

Met veel pijn en moeite heb ik de oudste van 11.5 jaar aan de kvv gekregen, maar de rest wil gewoon br*kk*n...
Gebruikersavatar
Door sylvia
#404792
Kruimel schreef: Geheel geinspireerd door alle berichten op BP over complete kippen verslindende katten ben ik opgewekt begonnen de meute huistijgers hier op te voeden ;D
Dus kippenvleugeltjes (ingeknipt), ruggegraten van de kipkarbo's niet meer gemalen maar in een paar stukken geknipt, maagjes in hun geheel, rest karbo's in flinke stukken gesneden en alleen de dijbeenderen gemalen. Dit laatste leidde tot gemopper van Heer Kruimel ('ja zeg, moet ik voor die paar botjes die hele vleesmolen van stal halen?' mannen, tisooknooitgoed >:( >:()

Resultaat: eerst hevige verontwaardiging ('wasda?' 'waar is mijn eten?' 'hee, ik ben een kat hoor, geen kniptang' en meer van dergelijke) maar na elkaars bakken geinspecteerd te hebben en zuchtend geconstateerd dat het daar niks beter was, werd er vervolgens gekraakt, geknauwd en gescheurd dat het een lieve lust had. Knor ging er zelfs vervaarlijk van grommen, met als resultaat dat het laatste stukje vleugel hem bijna fataal werd >:( ;D En zelfs Kruimel bleek met haar paar kiesjes best een geplette nek, stuk ruggegraat of maagje baas te kunnen.

Ha, victorie ;D ;D ;D

Dat is her allermooiste als ze er ook nog plezier aan hebben. Als ze eenmaal doorhebben hoe het werkt vinden ze het vaak geweldig.
Door Doedels
#404920
Kruimel schreef: Geheel geinspireerd door alle berichten op BP over complete kippen verslindende katten ben ik opgewekt begonnen de meute huistijgers hier op te voeden ;D
Dus kippenvleugeltjes (ingeknipt), ruggegraten van de kipkarbo's niet meer gemalen maar in een paar stukken geknipt, maagjes in hun geheel, rest karbo's in flinke stukken gesneden en alleen de dijbeenderen gemalen. Dit laatste leidde tot gemopper van Heer Kruimel ('ja zeg, moet ik voor die paar botjes die hele vleesmolen van stal halen?' mannen, tisooknooitgoed >:( >:()

Resultaat: eerst hevige verontwaardiging ('wasda?' 'waar is mijn eten?' 'hee, ik ben een kat hoor, geen kniptang' en meer van dergelijke) maar na elkaars bakken geinspecteerd te hebben en zuchtend geconstateerd dat het daar niks beter was, werd er vervolgens gekraakt, geknauwd en gescheurd dat het een lieve lust had. Knor ging er zelfs vervaarlijk van grommen, met als resultaat dat het laatste stukje vleugel hem bijna fataal werd >:( ;D En zelfs Kruimel bleek met haar paar kiesjes best een geplette nek, stuk ruggegraat of maagje baas te kunnen.

Ha, victorie ;D ;D ;D
De hele kudde (exclusief heer kruimel) in een keer overgehaald. Petje af! Laat dit een inspiratiebron zijn voor al die katachtigen die nog steeds om br*kk*en vragen.
Door Mevroi Kruim
#405093
Doedels schreef: De hele kudde (exclusief heer kruimel) in een keer overgehaald. Petje af! Laat dit een inspiratiebron zijn voor al die katachtigen die nog steeds om br*kk*en vragen.

Nou, brokken eten ze hier al vier jaar niet meer ;D dus ze zijn wat dood beest in het bakkie betreft al het een en ander gewend. Maar van die grote stukken die ze Helemaal Zelf moesten fijnmaken, dat was toch weer een brug verder.
En heer Kruimel vindt het nog steeds allemaal maar onzin. Maar heeft zich er zuchtend bij neergelegd, hij kent mij langer dan vandaag 8) 8) en hij moet wel toegeven dat de da-kosten al jaren op nul hangen, hetwelk voorheen echt niet het geval was. En dat met twee katten van 15 en een van 11 (en twee van 8, maar die tellen niet ;D)
En hij was voor het eerst meegeweest naar de behendigheid, met Tara. Die dat helemaal te gek vindt en dus als een veulen over het veld hopst en over/door het parcours sjeest als een windhond, met d'r 8 jaar. Daar wastie toch wel van onder de indruk, temeer daar er nog een 8-jarige hond meedoet, en ook een paar jongere, die als ouwe zakken over het veld sloffen en zuchten van elke hindernis. En als je de conditie vergelijkt, Tara superstrak in het pak, glimmen als een spiegeltje, de andere stoffig en dor in het haar, vet en kwabbig of juist graatmager .... lang leve de Barf!
Door Anneke V
#405130
Proficiat!!!! ;D
Dat lukt me thuis niet hoor!!!! Ze inspecteren hun bakjes & komen dan achter mij gelopen "miauw, miauw, miAUWWWWWW" totdat ze iets anders krijgen ::)
Door Mevroi Kruim
#405160
Anneke V schreef: Proficiat!!!! ;D
Dat lukt me thuis niet hoor!!!! Ze inspecteren hun bakjes & komen dan achter mij gelopen "miauw, miauw, miAUWWWWWW" totdat ze iets anders krijgen ::)
Hebben ze hier ook geprobeerd. Alleen het einde is niet zo happy ;D hier krijgen ze nl gewoon niks anders.
Ik ben zooooo;n slechte baas 8)
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door