Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Borke
#403254
Ik weet dat er veel mensenzijn die yoghurt aan hun hond geven, dat eten wij zelf (in een versie zonder toevoegingen) niet.

Zijn er ook alternatieven die iets toevoegen aan goede voeding?
Slagroom, zureroom?
Huttenkase?
Stand?
Kwark?
Bulgaarse yoghurt?

Hoeveel zuivel geven jullie per week?
Borke weegt 22 kg en volgens de rekenhulp zit hij dan op 180 gr. per week aan restjes/supplementen.
Is een klein bakje yoghurt (125 ml) en 2 eitjes daar geschikt voor?
Door 202spots
#403312
AstridStraver schreef: Ik weet dat er veel mensenzijn die yoghurt aan hun hond geven, dat eten wij zelf (in een versie zonder toevoegingen) niet.

Zijn er ook alternatieven die iets toevoegen aan goede voeding?
Slagroom, zureroom?
Huttenkase?
Stand?
Kwark?
Bulgaarse yoghurt?
Hoeveel zuivel geven jullie per week?
Borke weegt 22 kg en volgens de rekenhulp zit hij dan op 180 gr. per week aan restjes/supplementen.
Is een klein bakje yoghurt (125 ml) en 2 eitjes daar geschikt voor?
Slagroom en zure room zullen wel TE vet zijn denk ik?
Ik geef wel huttekase(cottage cheese)
Stand weet ik niet wat dat is...
Kijk op de kwark en bulgaarse yoghurt hoeveel vet of calorien er inzit?
Kan denk ik wel gegeven hoor.
Ik geef ook gewone yogurt en als ik zelf 'n bekertje yougurt met fruit erin aan 't eten ben, dan krijgen ze daar ook wel 'n paar happies van en laat 't bekertje uit likken.
Je hoeft niet zo precies te doen met de zuivel hoor, wanneer Borke 2-3 eieren per week heeft, en dan wat yougurt of cottage cheese, dan is dat prima toch?
Door Doedels
#403344
202Spots schreef: Stand weet ik niet wat dat is...
Stand is biogarde stand. Je hebt ook biogarde roer. Beide zijn geschikt voor de hond.
Door Borke
#403723
Ok Stand en Huttenkase dat lust ik zelf ook graag.
Hoeveel geven jullie 125 ml per week zo ongeveer?
Door tieneke
#403765
AstridStraver schreef: Ok Stand en Huttenkase dat lust ik zelf ook graag.
Hoeveel geven jullie 125 ml per week zo ongeveer?
Hier geef ik ze per hond 2 x per week, 2 grote volle eetlepels huttenkase met apart groentenmix,eitje en visoliecapsule plus vlees ;)
Door Borke
#404036
tieneke schreef: Hier geef ik ze per hond 2 x per week, 2 grote volle eetlepels huttenkase met apart groentenmix,eitje en visoliecapsule plus vlees ;)
OK, dat is een aardige indicatie!
Ik wil de groentemix ook met zuivel en een eitje geven, dan blijft de groente denk ik ook minder aan de voerbak kleven.
Door conleeuw
#404054
tieneke schreef: Hier geef ik ze per hond 2 x per week, 2 grote volle eetlepels huttenkase met apart groentenmix,eitje en visoliecapsule plus vlees ;)
Ik geef weing zuivel, ik denk dat twee van mijn honden juist daardoor last krijgen van diaree (een soort lactose intollerantie? ) Jazz kan wel zuivel zonder probleem eten, maar Dot en Bess hadden vaak diaree nadat ik zuivel had gevoerd, doe ik geen zuivel, geen diaree. Jazz krijgt bijna alle of enige gezuurde melk producten, dus geen room en melk maar de rest wel, mits ze het lust dan. Ze krijgt ongeveer een halve (+) kopje per keer, en ik geef het niet klokslag iedere week, soms een week niet, dan weer een paar weken wel.
Door Lil
#404369
Euh hoeveel per week???

Geen idee, een a twee keer per week doe ik een scheut door de gf-mix of bijvoorbeeld het kopvlees, wat is een scheut? Een tot anderhalve eetlepel schat ik.
Door conleeuw
#404371
Lil schreef: Euh hoeveel per week???

Geen idee, een a twee keer per week doe ik een scheut door de gf-mix of bijvoorbeeld het kopvlees, wat is een scheut? Een tot anderhalve eetlepel schat ik.
heerlijk dat gebarf, ik moet ook soms nadenken hoeveel het is, een scheut, of een blerts (noemen we groente mix) over de eten. Kunnen we dit niet als maatstaf gebruiken?
Door amber13
#404403
Hier krijgen Tara en Max elke avond een paar eetlepels biogarde, is dat dan te vaak?
Door SabenJin
#404508
Jin kreeg wel eens wat yoghurt maar aangezien ik het zelf nooit eet krijgt ze het niet meer. Merkte ook niet echt iets anders aan haar ofzo
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door