Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Bianca_Cailin
#404373
Cailin hoest al wel een maand!! Heb het eerst aangekeken, hoestsiroop gegeven,vitamine C extra maar het hielp niet. Vorige week naar de DA geweest en die kon niets vinden, het is geen kennelhoest omdat ze niet kokhalst, hij drukte ook op haar keel en hij zei als ze dat had kon ze dat niet hebben want dan was ze al begonnen met kokhalzen. Ik heb dus een AB kuur meegekregen en tabletjes om het slijm op te lossen maar het is nu bijna een week verder en het is niet beter geworden. Ze trekt ook heel erg aan de lijn, ben er mee aan het trainen om haar dat af te leren, maar ze trekt zo onwijs dat ze echt hele rare geluiden maakt, helemaal schor wordt ze dan, nu zat ik te denken (misschien wel te ver....) maar kan ze door dat trekken ook iets beschadigen dat ze daardoor iedere keer zo moet hoesten???
Door Lizzy
#404383
Ik zeg zeker niet dat dat bij Cailin inderdaad het geval is, maar onze Whoofer heeft een strottehoofdbeschadiging opgelopen door het te hard trekken aan de riem en hoestte ook heel erg. We hebben haar een tuigje omgedaan en ze heeft nooit meer gehoest. Misschien niet verkeerd om Cailin voorlopig een tuigje te geven!
Door Bianca_Cailin
#404388
Ik ga dat zeker doen! En ik ga ook bij een andere DA langs om te kijken wat deze zegt. En stel dat het wel een beschadiging is, heelt zoiets wel of blijft ze hier altijd last van houden?
Door Lizzy
#404392
Bij Whoofer was het op een gegeven moment wel over, maar het tuig beviel inmiddels zo goed dat we haar verder altijd aan een tuig hebben uitgelaten. Een andere DA vragen om z'n mening vind ik ook een goed idee hoor!
Door Erna
#404398
Luigi hoest sinds een week of 3 ook zo nu en dan. Het kan niet van zijn riem komen want die draagt ie niet. Het lijkt niet op kennelhoest en ook de andere honden hoesten niet.

We kijken het nog wel even aan en hebben niet het idee dat hij er nu enorm veel last van heeft.
Door Bianca_Cailin
#404407
Ik heb het ook een poos aangekeken omdat Cailin er verder ook niet ziek van was/is, maar het gaat ook maar niet over en het lijkt me toch niet ok, dan zit er toch iets wat haar irriteert. En als het een ontsteking is was het door die AB kuur wel overgegaan dacht ik zo.
Door Erna
#404413
Bianca_Cailin schreef: Ik heb het ook een poos aangekeken omdat Cailin er verder ook niet ziek van was/is, maar het gaat ook maar niet over en het lijkt me toch niet ok, dan zit er toch iets wat haar irriteert. En als het een ontsteking is was het door die AB kuur wel overgegaan dacht ik zo.
Snap ik. Het verschil is dat Luigi gisteren 12 jaar is geworden en daar waarschijnlijk nog wel wat andere dingen meespelen.....
Door K@rin
#404597
Erna schreef: Luigi hoest sinds een week of 3 ook zo nu en dan. Het kan niet van zijn riem komen want die draagt ie niet. Het lijkt niet op kennelhoest en ook de andere honden hoesten niet.

We kijken het nog wel even aan en hebben niet het idee dat hij er nu enorm veel last van heeft.
Wanneer kennelhoest of een halsband niet het probleem kan zijn, dan zou het een "klep"-hoestje kunnen zijn ........
Honden waarbij een hartklepje niet goed meer werkt.
Komt ook regelmatig voor bij oudere honden, die een beetje hartproblemen krijgen.
Dat dachten ze ook bij Sheddie, maar bij hem bleek het hartje OK te zijn, maar is astmatische bronchitus de oorzaak ......
Hij krijgt daar nu medicijnen voor en ik geef hem de "Luchtweg-kruiden" van de Groene Oss
Door Doedels
#404886
Hafan heeft ooit een wrat op zijn strotklepje gehad. Hij ging steeds erger hoesten. Uiteindelijk is er onder narcose gekeken en is de wrat weggehaald. Gelukkig is hij nooit meer teruggekomen. Het hoesten was vrijwel meteen over.
Door Erna
#404897
Karin & Pyrs schreef: Wanneer kennelhoest of een halsband niet het probleem kan zijn, dan zou het een "klep"-hoestje kunnen zijn ........
Honden waarbij een hartklepje niet goed meer werkt.
Komt ook regelmatig voor bij oudere honden, die een beetje hartproblemen krijgen.
Dat dachten ze ook bij Sheddie, maar bij hem bleek het hartje OK te zijn, maar is astmatische bronchitus de oorzaak ......
Hij krijgt daar nu medicijnen voor en ik geef hem de "Luchtweg-kruiden" van de Groene Oss
Ik zal hem eens goed na laten kijken. Hij zit zo onder de bulten...de meeste zijn vetbulten maar er kan best een foute tussenzitten die meer problemen gaat geven.

De eerste paar weken dat hij bij ons was hoestte hij helemaal niet. Het is echt iets van de laatste paar weken. Hij is ook nog steeds veel te zwaar maar ik krijg het er niet af, hij krijgt al niet zoveel eten en om hem nu nog minder te geven is ook weer wat.
Door youp
#405993
Hier in de buurt heerst er een virusje. Ik heb al van meerdere mensen gehoord dat de honden hoestten.

Diesel deed het ook. De da kon geen duidelijke aanwijzing vinden. Geen kennelhoest, geen slijm in de longen, niet ziek. Omdat hij er last van had heeft hij toch een kuurtje gekregen. Dit hielp niet.

Ik heb het gewoon even aangekeken en hem af en toe wat honing gegeven. Nu is het helemaal over.
Diesel is een gezonde jonge hond van 9 maanden dus daar durf ik dat wel mee aan.
Met een oudere hond ligt dat misschien toch wat anders.
Door Bianca_Cailin
#406224
Ik ben dus gisteren met Cailin naar een andere DA geweest en die vond dat haar keel er erg rood en geirriteerd uitzag en dacht dus wel aan een lichte vorm van kennelhoest. Ze heeft dus een prikje gehad om de zwelling in haar keel tegen te gaan en een specefiek kuurtje tegen de kennelhoest, als het met een week niet over was moest ik weer komen en zouden ze alles onderzoeken, dmv een lichte narcose, of er misschien iets in de luchtpijp zat, wat ze niet dacht dat dat het geval zou zijn. Ze was heel aardig, ze legde ook alles goed uit en vroeg of ik het er mee eens was, dat vind ik wel een pluspunt, dat doet mijn andere DA dus niet! Ik heb haar zowiezo nu aan een soort tuigje, zodat haar halsband niet meer op haar keel drukt en ik geef haar nu dus die medicijnen en ik wacht volgende week af. Vind het moeilijk hoor, moet ik het gewoon op zn beloop laten of juist niet! De ene zegt dit en de andere zegt dat, die zegt ben je naar die DA geweest, slechte ervaringen mee enz enz, de ander zegt weer, dat is een super DA. Die van mij vind ik maar zozo, daarom ging ik naar een ander en die had dus wel weer een andere mening dan die waar ik normaal naar toe ga. Pfff ik ga wel weer lekker off topic hier :-\ het ging over het hoesten van Cailin, ik geef haar nu wel probiotica omdat ze dat kuurtje krijgt en meer kan ik eerst niet doen denk ik, gewoon ff afwachten.

Hoe is het met Luigi, Erna?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door