Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Lupa
#40402
mischin wil ik dit jaar overslaan met de entingen, heb al de kennelhoest eruit gegooid.
maar mijn dilemma is dit, Lupa is geent voor rabbies, verplicht als je ergens naar toe gaat(england), maar stel dat ik haar allen voor de rabbies moet laten enten, (als ik dat niet iedere jaar doe moet ik opniuw beginnen met de blodonderzoek procedure)kan dat? alleen voor rabbies ineenten?
Gebruikersavatar
Door chooky
#40408
Ja hoor, heb ik oook gedaan van het voorjaar. Is volgens mij een van de makkelijkste entingen om los te laten geven.
Door Lupa
#40438
omdat het niet meer zou kunnen kloppen met het inentings boekje??? ???
ik weet het eigenlijk niet ik vroeg me dat gewoon af
Laatst gewijzigd door Lupa op do 15 jan 2004, 00:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Door oebaya
#40495
Lupa, als je met Nobivac laat enten, dan hoef je niet meer elk jaar te enten. Ook niet voor Engeland, de geldigheid die de fabrikant aangeeft wordt geaccepteerd, per 1 juli dit jaar geldt dat in de hele EG, dus als je voor die tijd moet laten enten, regel dan even iets met je dierenarts dat hij een stickertje plakt, maar laat tussen de Rabiës-entingen gewoon 3 jaar zitten.
gr.
Nicolette
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#40731
ik heb zondag wat tijd gestopt in het uitzoeken van welke entingen gaat Bas wel krijgen en welke niet (hij "moet" in maart eigenlijk weer een cocktail krijgen..... en dat was ik dus niet meer van plan).

Nou lijkt het er op dat hij dan maar 1 enting hoeft te krijgen en dat is die voor Weil ??? is toch wel een raar idee hoor..... Ik zal het nog een keertje nalopen want het lijkt zo weinig (oke, moet nog ff wennen dat ook het enten anders kan ;D en dat doe ik liever ook want Bas is altijd van de kaart als hij geent was)
Door avalon
#40736
De weil enting sla ik ook liever niet over, daar mijn honden nogal dol op water zijn en het niet uitmaakt wat voor weer het is. Avalon vindt het bijvoorbeeld geweldig om buikschuivers te maken in een modderbad. Dus die heeft het voorlopig nog wel na haar zin met dit weer.
Door Lupa
#40763
we komen door de jacht ook wel op andere terreinen, waar ook vossen lopen ratten en noemar op.
Is het wel verstandig om niet te enten?
en natuurlijk is Lupa idere dag in het water.
Door oebaya
#40772
Lupa schreef: we komen door de jacht ook wel op andere terreinen, waar ook vossen lopen ratten en noemar op.
Is het wel verstandig om niet te enten?
en natuurlijk is Lupa idere dag in het water.
Vossen kunnen rabiës overbrengen, maar daar ent je kennelijk al tegen om de hond mee te nemen naar het buitenland. Ratten en muizen brengen Weil (Leptopspirose over). Door die te vangen of te doden, of doordat het water besmet is met hun urine, kan je hond die ziekte dus oplopen. Je moet voor jezelf gewoon uitmaken welk risico je wil lopen. Hier op Barfplaats zijn mensen die ook niet tegen Weil enten alhoewel hun honden veel zwemmen. Ik doe het wel, want ik heb een hond aan Weil verloren en dat is geen leuk gezicht.
Maar verder ben ik na alles wat ik gelezen heb, ervan overtuigd geraakt dat enten aanzienlijk minder kan zonder je hond in groot gevaar te brengen.
gr.
Nicolette
Door Ordell
#40775
Je niet te druk over maken. Ik ent al 4 jaar helemaal niet meer, kom uiteraard overal en nergens geen last van.
Door Lupa
#40778
maar ordell, kom je ook in gebieden waar wild loopt? vossen reen(?) muskusratten?
Lupa moet veel met beesten omgaan
Door Ordell
#40780
Stad, bossen, noem maar op. Zwemt in de zomer overal waar hij maar nat kan worden. Zal best wel eens een ratje o.i.d. in gezwommen hebben. Ik maak er me gewoon niet zo druk om, ik weet dat de hond een egweldige weerstand heeft. Wel moet ik erbij vermelden dat de hond van 0 t/m 5 jaar iedere keer de enting heeft gehad.
Bij mijn pup die komt kijk ik er ook niet naar. Hij wordt geent met de 6 weken en de 12 weken. Tussendoor kom ik gewoon overal en da's altijd goed gegaan.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door