Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door bassie
#404271
hoi vraagje hoe kan het als bassie aan de diaree is en toch heel vrolijk is hij en alleen wil hij knuffelen maar ook wil spelen moet ik hem dan toch rijstewater geven maar is er ook een andere optie want hij lust geen rijst en ook geen rijstewater
Door conleeuw
#404273
ik geef niets om diaree te stoppen als het net een dagje of wat is, duurt het langer of zit er herhaaldelijk bloed bij of is de hond echt ziek, dan wil ik wel actie ondernemen. Maar jij zeg jou hond is happy en speelt nog, dan zou ik gewoon zijn eten blijven geven en niets rijstwater wat hij niet lust. Tuurlijk wel zorgen voor voldoende drinken. ;)
Door Mathieu
#404293
Ik zou hem rijst leren eten, elke dag wat meer onder zijn portie mengen lukt zeker.
Met diaree moet men toch alert blijven observeer eens wat hij binnen speelt kan al veel oplossen misschien wat stres of zenuwen , en als er geen bloed of slijm af komt denk ik dat er niet veel aan U hond mis is.
Laatst gewijzigd door Mathieu op zo 16 okt 2005, 22:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Door conleeuw
#404295
Mathieu schreef: Ik zou hem rijst leren eten, elke dag wat meer onder zijn portie mengen lukt zeker.
Met diaree moet men toch alert blijven observeer eens wat hij binnen speelt kan al veel oplossen misschien wat stres of zenuwen , en als er geen bloed of slijm af komt of denk ik dat er niet veel aan U hond mis is.
Waarom moet een hond rijst leren eten? kan jij iets meer toelichting geven wat het eten van rijst met diaree te maken heeft?
Door Mathieu
#404298
Rijst gekookt en rijstwater (kookvocht) stopt diaree, en is licht verteerbaar( maag tot rust laten komen) 50/50 mengen
Door conleeuw
#404305
Mathieu schreef: Rijst gekookt en rijstwater (kookvocht) stopt diaree, en is licht verteerbaar( maag tot rust laten komen) 50/50 mengen
Diarree kan een aantal oorzaken hebben, zo kan het door een bacterie of een virus veroorzaakt worden en of door voeding die minder geschikt is of iets wat je hond heb gegeten (bijvoorbeeld buiten). Ook kan er een aantal zieten aandoeningen verantwoordelijk zijn of een besmetting met parasiten. Indien bijvoorbeeld een bacterie verantwoordelijk is voor diaree zou ik zeker niet meteen kiezen om de diaree te stoppen. Nogmaals een dagje of twee diaree kan geen kwaad mits de hond niet ziek is, wat hier niet de geval is.
Als ik zou kiezen om de diaree te stoppen zou mijn keuze uitgaan naar een homeopatische middel liever dan een koolhydraat zoals rijst. Okugest is een homeopatische geneesmiddel die prima werkt voor het stoppen van diaree. Deze middel helpt ook bij de verbetering van de darmstelsel. Hoe dan ook is het belangrijk dat de hond goed blijft drinken.
Lees anders eens wat er gescheven is over voeding in de Bibliotheek op deze site ;D er staat veel interesante dingen in over voeding ;)
Gebruikersavatar
Door Angelique
#404307
Mathieu schreef: Rijst gekookt en rijstwater (kookvocht) stopt diaree, en is licht verteerbaar( maag tot rust laten komen) 50/50 mengen
50/50 mengen......met wat ???
Door conleeuw
#404309
[quote="Angelique"]
50/50 mengen......met wat ???
[/quote]
Okugest ;D ;D ;D ;D geintje hoor
Gebruikersavatar
Door Angelique
#404317
[quote="conleeuw"]
Okugest ;D ;D ;D ;D geintje hoor
[/quote]

he nouwwwww, ik zat even op een harstikke serieus antwoord te wachten jaaaaaaa :P
Door conleeuw
#404318
[quote="Angelique"]
he nouwwwww, ik zat even op een harstikke serieus antwoord te wachten jaaaaaaa :P
[/quote]
Sorry, zal ik niet meer doen :-[
Door Peet
#404577
Okugest is van het merk VSM en te koop bij drogisterij (Kruidvat, Etos) of apotheek. ;)
Door tvs
#404604
[quote="conleeuw"]
Nogmaals een dagje of twee diaree kan geen kwaad mits de hond niet ziek is, wat hier niet de geval is.
Als ik zou kiezen om de diaree te stoppen zou mijn keuze uitgaan naar een homeopatische middel liever dan een koolhydraat zoals rijst. ;)
[/quote]
dat een dagje of twee geen kwaad kan ben ik het mee eens, maar een beetje rijstewater over het voer of een schepje rijst brengt de darmen weldegelijk tot rust (ik ga altijd voor rijstwater) en rijst stopt ook het is een huismiddeltje en waarom direkt naar de winkel rennen.
dat beetje extra koolhydraten een doodenkele keer , moet je je daar druk om maken . van de nood een deugd maken doet iedereen toch wel eens.
Door tvs
#404607
[quote="Lupa"]
ik zou dus willen weten waarom mijn hond diaree heeft en niet iets leren eten om het te stoppen.
als de hond diaree heeft dan is er iets aan de hand, het kan iets heel stoms zijn of iets serieus aan de hand.
door het te laten stoppen zal je niet achterkomen hoe lang het duurt en dus ook niet waar het aan zou kunnen liggen
[/quote]
eerst even laten. als de darmen van streek zijn en je vind het lastig , wat aan doen , en als het iets ernstigs is , is het sowieso niet met een beetje rijstwater of een paar druppeltjes te stoppen en komt het snel weer terug. dan bijvoorbeeld naar de dierenarts.
Door bassie
#404640
maar dat is niet wat ik vraag hij lust geen rijst en geen rijstewater heb het vorige keer ook al geprobeerd maar dat laat hij gewoon staan heb het ook al met zijn eigen voer geprobeerd wel gemengd met rijst
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door