Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door nessie
#404189
Snoepie ging vandaag vreemd lopen en zakte door haar benen. Het ging heel snel veel slechter. we zijn snel naar de dierenarts gegaan en die wist na een bloedtest te hebben afgenomen dat het ging om accuut kalk te kort ( heeft een speciale naam) door het zogen. Nu vroeg ik mij af, hoe dat nu kan. We barfen al meer dan 1,5 jaar, ze krijgt nu voor haar 10 kilo veel meer bot en vlees dan anders, ook krijgt zij extra rauwe eieren met eierschaal. Ze eet nu zo een halve kip op bijv. We wisselen ook goed af qua vleessoort, ze krijgt daarnaast tofu, tempeh, rijst en heel veel soorten groenten dan nog een kruidenmix en levertraan, olieen en pens, andere organen. Ze neemt de kalk toch niet goed op. Ze glanst ook niet meer en haar buikje hangt echt, je voelt de botten zo zitten. Ze krijgt toch echt zoveel ze wil.
en dat is al gauw 4 a 5 keer zoveel als dat ze normaal eet. Hoe zorg ik ervoor dat ze kalk weer beter opneemt, of wat had ik eraan kunnen doen? We hebben nu kalktabletten voor haar meegekregen maar de pups drinken veel weg. Ik ben voora; verbaast dat het kan met het barfen, ik dacht:''dit overkomt mij niet, ik barf.''
Gebruikersavatar
Door sylvia
#404239
Wat jij bedoeld heet eclampsie en als je gewoon zorgt voor voldoende calcium en ze krijgt het toch dan is er iets anders aan de hand waardoor de aangeboden calcium niet wordt opgenomen dor het lichaam.
Door Mathieu
#404297
Veel weet ik daar ook niet over, maar ik weet dat mijn vader altijd beendermeel over het voer strooide zowel voor pups als moeder.
Door conleeuw
#404316
Mathieu schreef: Veel weet ik daar ook niet over, maar ik weet dat mijn vader altijd beendermeel over het voer strooide zowel voor pups als moeder.
Soms gebeurt het nu eenmaal. Je kan best nu gewoon calcium aan de moeder voeren als het goed is tot de einde van de zoog periode.
Beendermeel voor puppies is in mijn opinie geen goed idee, maar voor de moeder is het noodzaak.
Er is een interresant stukje over eclampsia op barf plaats, zie link.
http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... #msg161739
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door