Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Bandji
#403502
waar hij waarschijnlijk steeds de wormen oploopt ::)

Ik ben met Weronika en haar moeder ( de fokkers van Safri ) alles door gelopen wat de oorzaak steeds kan zijn van de wormen die Safri dus heeft het is dus geen nestbesmetting want ze hebben direct contact opgenomen met alle eigenaren van de broertjes en zusjes van Safri en deze hebben gelukkig nergens last van ;D

Weronika's moeder verblijft momenteel in Zweden met de moeder van Safri dus het was 2 dagen heen en weer mailen met zijn 3tjes ;)

Nou de oorzaak dan: mijn tuin, Safri trekt hele pollen gras met aarde uit de tuin en eet dit helemaal op aangezien hij dus gevoelig is voor wormen krijgt hij het bijna zeker te weten hiervan :(
De moeder van Weronika wist een geval met een pup die dus hetzelfde had steeds wormen en daar bleek het dus aan dat gras en aarde eten te liggen laat dat nou net zijn wat Safri ook doet :(
Met pillen is hij er dan ook niet af te komen dus hij gaat over 1 week een injectie krijgen en dan moet het echt over zijn :-\

Ik heb contact opgenomen met mijn da of dat idd mogelijk was en dat zou heel goed kunnen zei hij :(
Safri mag nu voorlopig niet meer de tuin in voordat het gevroren heeft en alle parasieten en wormen enz. dood gevroren zijn, zielig he :'(
Ook in het bos moeten we hem in het zicht houden dat betekend dus aan de lijn houden ;D

Nou we hopen dus echt dat dit de oorzaak is en nu eindelijk van die wormen verlost zijn/gaan worden ;D
Gelukkig is Safri wel goed op gewicht 15.8 kilo dus daar hoefde we ons geen zorgen om te maken hij is ook gewoon een dondersteen en ziet er ook niet ziek uit ;D

Hij krijgt inmiddels probiotica dus ik heb de hoop dat alles nu eindelijk op orde gaat komen ;D
Door Lizzy
#403963
Ik heb hier eerlijk gezegd nog nooit van gehoord, lintworm oplopen via gras, hier in NL.... Welk soort lintworm heb je het hier dan over? (mijn pup doet overigens precies hetzelfde en heeft geen wormen).
Door karin2
#403969
heb overlaats wel een programma gezien (op vitaya)dat koeien inderdaad lintwormen overbrengen en dus ook het gras besmetten waarop ze lopen maar ik veronderstel dat Bandji geen koeien in haar tuin heeft lopen ??? :P
Door conleeuw
#404052
ik heb hier 4 honden waarvan 3 (zwart witte gevallen) gras en grond vreten zodat het lijkt alsof ik met een kudde koeien op stap ben. De andere vreet alleen grond, maar dan behoorlijk. Ik loop op zoveel plaatsen, soms in de buurt van vee, en nog nooit hebben deze honden lintworm gehad, geen van allen. Gewone wormen, ja toen ze puppies waren, maar ook daar hebben wij weinig last van. Ik moet wel zeggen, ik heb ooit last gehad van herhaaldelijke worm infectie en toen hebben we uiteindelijk, alle honden (ook familie en vrienden waar we mee optrokken) ontwormd, en oh ja, kinderen ook (niet allen hadden last van wormen, maar er waren kinderen bij die ook last hadden van wormen, van mij en een vriendin)
Zo dacht en wij de grootste kans te maken om deze herhaaldelijke worminfectie te doorbreken, bij ons heeft deze aanpak gewerkt. ;D
Door Bandji
#404080
karin2 schreef: heb overlaats wel een programma gezien (op vitaya)dat koeien inderdaad lintwormen overbrengen en dus ook het gras besmetten waarop ze lopen maar ik veronderstel dat Bandji geen koeien in haar tuin heeft lopen ??? :P
Ja, dus wel koeien in mijn achtertuin zit alleen mijn hekwerk tussen maar hij loopt daar dagelijks rond te springen :) Maar het is geen lintworm meer maar alleen nog die spoelwormen ;)
Door karin2
#404082
hahaaa dus toch koeien in je achtertuin :P
spoelwormen kunnen ze krijgen door uitwerpselen van besmette honden ???
Door Bandji
#404083
conleeuw schreef: ik heb hier 4 honden waarvan 3 (zwart witte gevallen) gras en grond vreten zodat het lijkt alsof ik met een kudde koeien op stap ben. De andere vreet alleen grond, maar dan behoorlijk. Ik loop op zoveel plaatsen, soms in de buurt van vee, en nog nooit hebben deze honden lintworm gehad, geen van allen. Gewone wormen, ja toen ze puppies waren, maar ook daar hebben wij weinig last van. Ik moet wel zeggen, ik heb ooit last gehad van herhaaldelijke worm infectie en toen hebben we uiteindelijk, alle honden (ook familie en vrienden waar we mee optrokken) ontwormd, en oh ja, kinderen ook (niet allen hadden last van wormen, maar er waren kinderen bij die ook last hadden van wormen, van mij en een vriendin)
Zo dacht en wij de grootste kans te maken om deze herhaaldelijke worminfectie te doorbreken, bij ons heeft deze aanpak gewerkt. ;D
Van die lintworm is hij gelukkig wel af maar die spoelwormen dus niet :(
Sommige pups zijn daar nu eenmaal erg gevoelig voor Safri dus ook blijkt >:(
Het gaat voornamelijk om de aarde die hij opvreet daar zitten ze in en daarom besmet hij zichzelf steeds weer opnieuw ;D
En ja de rest van mijn dieren hebben nergens last van maar die eten dan ook geen aarde op, dus alleen Safri heeft dit probleem ;)
Door Bandji
#404088
karin2 schreef: hahaaa dus toch koeien in je achtertuin :P
spoelwormen kunnen ze krijgen door uitwerpselen van besmette honden ???
Ja of van aarde te vreten waar ze in zitten, heb ik inmiddels geleerd na 25 jaar :P als ze er gevoelig voor zijn nou dat blijkt hij dus te zijn ;)
Maar hij mag nu gewoon tot het gevroren heeft niet de tuin in we hebben haast geen overzicht in onze tuin want die 750m2 groot dus hij kan intussen van alles uitspoken en dan blijven we aan de gang ;)
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door