Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door karin2
#400109
hallo allemaal,
dit is niet echt een probleem ,
maar ik vroeg mij af hoe dit komt .
ik heb nl een kruising mechelse herder x brak
hij word volgende week 8 jaar oud .
hij is altijd zwart geweest met witte teentjes en vanaf een jaar of 2 word zijn snuit witter en witter.
nu begint hij sinds enkele maanden bruin te verkleuren ??? niet zomaar een beetje bruine schijn als de zon erop staat maar echt ros bruin aan zijn billen en flanken en aanzet staart .hij zit nu wel veel buiten maar dat is al 2 jaar zo .hij krijht sinds een maand of 4à 5
Duck compleet (alle smaken)
zou het daar iets mee te maken kunnen hebben ? of is het de ouderdom ? als het zo doorgaat heb ik binnen enkele maanden een mechelse scheper :P
niet een probleem dus maar ik vroeg me af hoe het kwam .

oeps ik zie dat ik het in de verkeerde rubriek heb gezet ,maar weet niet hoe ik dat moet verzetten :-[
Laatst gewijzigd door karin2 op zo 09 okt 2005, 23:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Femke
#401063
[quote="karin2"]
hallo allemaal,
dit is niet echt een probleem ,
maar ik vroeg mij af hoe dit komt .
ik heb nl een kruising mechelse herder x brak
hij word volgende week 8 jaar oud .
hij is altijd zwart geweest met witte teentjes en vanaf een jaar of 2 word zijn snuit witter en witter.
nu begint hij sinds enkele maanden bruin te verkleuren ??? niet zomaar een beetje bruine schijn als de zon erop staat maar echt ros bruin aan zijn billen en flanken en aanzet staart .hij zit nu wel veel buiten maar dat is al 2 jaar zo .hij krijht sinds een maand of 4à 5
Duck compleet (alle smaken)
zou het daar iets mee te maken kunnen hebben ? of is het de ouderdom ? als het zo doorgaat heb ik binnen enkele maanden een mechelse scheper :P
niet een probleem dus maar ik vroeg me af hoe het kwam .

oeps ik zie dat ik het in de verkeerde rubriek heb gezet ,maar weet niet hoe ik dat moet verzetten :-[
[/quote]


ik denk dat het dood haar is. Sunday is van zichzelf ook donkerbruin maar als ik z'n vacht z'n gang laat gaan is hij binnen de kortste keren geel.

Het komt doordat hij gecastreerd is, en nu hij ouder wordt wordt het alsmaar erger.
Door karin2
#401072
hoi Femke ,
nee ik denk niet dat het dood haar is .
hij is niet gecastreerd of andere ingrijpende veranderingen geen medicatie ofzo.
integendeel ,hij heeft altijd geruift als zot .
ik heb hem gewassen over een paar maanden (is al wel vaker gebeurt) en hem helemaal op vers overgezet .sindsdien ruift hij geen enkel haar meer hoe ik ook borstel ( voor 't eerst in heel zijn leven !!!)
en hij blinkt dat het een lieve lust is 8)
hij verandert écht van kleur (genen van mams lijken er wel door te komen ,hij vereft ook de kleur van zijn moeder ,hij heeft weleens een liefdesnestje gehad :-\)
het is echt enge heddur bruin dat erdoor komt :P
zijn snuit word wel hoe langer hoe grijzer maar das van ouderdom
Door conleeuw
#401133
nou heb ik gisteren mijn oude border goed gekamd en alle haar opzij gedrukt om goed huid inspectie te houden, en wat rest mijn verbazing, maar mijn pikzwarte (en natuurlijk wite) border collie heeft rood bruik haar, alleen de puntjes zijn nog maar zwart.
Het is mij nog niet eerder opgevallen omdat zij de laatste jaar of zo niet meer wil dat ik aan haar zit te vriemelen, dus als ik haar aai en of borstel wordt het allen bovenlangs er overheen en meer niet, nu heb ik dus echt helemaal goed alles bekeken.
Mischien heeft het wat met ouderdom te maken, overiginds, Bess haar vader was een chocolade bruine hond, moeder was zwart wit, dus wie weet?
Ik denk nou dus dat het aan de leeftijd kan liggen?
Weet ik ook niet echt hoor, ik gok ook maar wat, maar wat apart hé straks heb ik een bruin en witte border, ook niet erg.
Door Mevroi Kruim
#401162
Nou je het zegt, mijn vorige enge heddurs werden in de loop van hun leven steeds lichter, dwz dat het zwarte haar steeds meer gemengd raakte met bruin en grijs. Ze begonnen dus als overwegend zwart, en dan vanaf de poten en de kop en de staart rukte het bruine haar als het ware op.
Door Jojo
#401171
Ik heb ook zo´n toverbal hondje hoor ;D
Hij is effen pikzwart van oorsprong maar wordt langzaamaan ook bruin. Ik begon het te zien aan zn flanken in de zon, maar als ik nu goed kijk zijn idd. alleen de punten nog zwart waardoor hij nog gewoon zwart eruit ziet, snappie ??? Hij heeft gewoon een beetje een bruine gloed over zich. Zal wel komen doordat hij oorpronkelijk brindle (gestroomd) hoort te zijn, ook die stroming ontbreekt bij hem, al komen er hoe langer hoe meer lichte haartjes ertussen in zn vacht.
Maar ook onze zwart met witte kat heeft die bruine gloed in dr vacht zitten. Hebben niet alle volwassen zwarte honden dat eigenlijk ???
Door Doedels
#401507
Ik het 2 zwarte poedels. Die hebben natuurlijk een andere vacht dan honden met blokverharing. Vooral Petr wordt altijd bruin van de zon. Na een knipbeurt is hij weer mooi zwart.
Waar blijven de dames trimsters met hun vakkundig kommentaar om het bruinmysterie van karin2 op te lossen? ::)
Gebruikersavatar
Door sylvia
#403948
Karin de plekken die je aangeeft als zijnde verkleurde plekken zou ik denken verkleuren door speeksel. Dit zijn de geijkte plekken waar een hond uit jeuk zit te bijten of likken (sommige honden doen dit vooral s'nachts of als ze alleen zijn)
Door karin2
#403953
Hoi Sylvia,ik denk niet dat hij likt hoor,
de plekken zijn helemaal niet kaal en het zijn werkelijk héél zijn flanken en achterpoten.ook is het haar aan de aanzet van zijn staart niet rommelig of vies (hij heeft daar wat langer haar dus erg goed te zien als hij daar bijt of likt )hij heeft altijd al een beetje bruine schijn gehad als de zon erop viel maar nu is het ook gewoon heel goed te zien ,ik denk dat het verkleuren door ouderdom is in samenwerking met versvoer .
hij word vandaag 8 jaar :D :D :D
leuk zo eens een ander kleurtje hond :P
ik kan spijtig genoeg geen foto van hem op het forum krijgen ,in mijn handtekening staat nog altijd de "verkeerde" hond :-\
Door karin2
#403954
[quote="Lupa"]
wat de hond van karin betreft, weet je zeker dat de bovenvacht aan het vekleuren is?
[/quote]
het is niet zijn ondervacht die verkleurt, en het is ook geen ticking ,ik krijg het er niet uitgeborsteld (hoeft ook niet) en ook als ik heraan trek tussen duim en wijsvinger komt het haar niet los ,dus ook geen dood haar denk ik .
is wal grappig dat ik na 8 jaar een andere kleur hond krijg ;D :P
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door