Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Truus
#403865
Door waarschijnlijk teveel bot of teveel schrokken, had Timo harde ontlasting. Vooraf heeft hij wel vlees gehad.
Harry was lichtelijk in paniek en na een inwendig onderzoek, bleek er een harde brok te zitten wat er niet uit kon.
Wat was ook alweer het beste wat je dan kunt doen?
Door conleeuw
#403867
van bot snap ik wel, maar van schrokken?? kan dat?? hier is er maar een schrokkert, en zij heb gelukkig nog nooit last gehad. :(
Door Truus
#403874
Jolly schreef: anusje insmeren met olie, dan glijd het makkelijker eruit en scheurt het niet zo snel
Het wou er echt niet uit :-\, hij bleef maar persen en had pijn. Nadat ik inwendig had gevoelt, was de harde brok weer terug geschoten.
Harry wilde naar de D.A......paniek manneke ::).
We hebben olie door een beetje voer gedaan en peperkoek met olie gegeven. Nu komt het in stukjes eruit.
Wat had ik anders moeten doen?
Door Truus
#403876
Jolly schreef: niets, wat je nu doet is toch ook goed.
Pffff...bedankt voor de bevestiging :-*

Ik dacht dat Lizzy nog een middeltje wist wat je bij de apotheek kunt halen ofzo, maar weet niet meer wat :-\.
Door 202spots
#403877
Hoelang is 't al zo Truus?
Poept ie nu al de peperkoek?
Lever geven kan ook, kweet niet of 'n klisma nodig is?
Door Truus
#403878
202Spots schreef: Hoelang is 't al zo Truus?
Poept ie nu al de peperkoek?
Lever geven kan ook, kweet niet of 'n klisma nodig is?
Gisteravond heeft hij een lamsrib gehad, vandaag kon hij niet poepen. Nu is de pijn weg en poept hij kleine harde keutels maar nog geen peperkoek.
Wat een poepverhaal he ;D?
Wat houdt een klisma in?
Door conleeuw
#403879
Truus schreef: Gisteravond heeft hij een lamsrib gehad, vandaag kon hij niet poepen. Nu is de pijn weg en poept hij kleine harde keutels maar nog geen peperkoek.
Wat een poepverhaal he ;D?
Wat houdt een klisma in?
jeetje wat zielig zeg, als er maar wat uitkomt.
Door 202spots
#403882
Truus schreef: Gisteravond heeft hij een lamsrib gehad, vandaag kon hij niet poepen. Nu is de pijn weg en poept hij kleine harde keutels maar nog geen peperkoek.
Wat een poepverhaal he ;D?
Wat houdt een klisma in?
Verkeerde spelling ;)

klys·ma (het ~, ~'s)
1 uitspoeling van het darmkanaal door het rectaal inspuiten van een vloeistof => darmspoeling, enema, klisteer, lavement

Maar wanneer hij nu kleine harde keuteltjes naar buiten werkt, dan is er geen echte verstopping...'t gaat alleen effe moeilijker.
Als je wat kippenlevertjes hebt dan kan je dat geven, of beetje olijfolie van achteren en ook beetje door z'n eten.

Je kan eventueel ook zo'n tube voor haarbal spul wat je aan katten geeft bij de hand houden, dat is ook laxerend.
En ik heb altijd de pumpkin moes, dat bij constipatie EN diaree werkt.
Door Truus
#403883
O.K. dankjewel Dory. Pumpkinmoes...is dat pompoenmoes?
Van Lizzy heb ik gevonden, dat is Microlax ;).
We wachten af. Het zal morgen wel beter gaan. M'n eigen schuld :-[, teveel bot gegeven en de verhouding vlees/bot was niet goed. In het vervolg beter opletten dus :-[.
Laatst gewijzigd door Truus op zo 16 okt 2005, 00:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Door 202spots
#403893
Laat je effe weten morgen? ;)
Ja punkin is pompoen, die oranje die ook in me handtekening BOO roept.
Ik stoom en puree en vries 't in kleine bakkies,genoeg voor 't hele jaar.
Door Truus
#403895
202Spots schreef: Laat je effe weten morgen? ;)
Ja punkin is pompoen, die oranje die ook in me handtekening BOO roept.
Ik stoom en puree en vries 't in kleine bakkies,genoeg voor 't hele jaar.
Ja hoor lieverd, ik laat het even weten :-* ;D.
Bedankt voor het recept ;)
Door Truus
#404000
Jippie, Timo heeft weer normaal gepoept dus Dory...alles is weer goed ;) :D.
Harry riep gelijk dat ik geen botten meer moest geven.....jeetje , het is wel goed met hem >:(.
Door Borke
#404037
Je zou de volgende keer eerst pens kunnen geven en daarna bot.
Bot werkt stoppend en pens laxerend.... gaat hier altijd prima!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door