Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Daisy75
#402818
Mijn ene kat heeft korstjes op dr ruggetje, vast en zeker door dat Chemische bocht wat ze eet.
Ze eten royalCanin en Purina brokjes, maar blikje Gourmet Gold erbij....zucht en ik krijg ze maar niet op vers...wat moet je hier nu toch mee? ???
Door tessa
#402825
mijn pers had ook altijd korstjes op zijn rug, ik heb van alles geprobeerd maar niets hielp.
Hij at ook hills en iams :-X.
Later ben ik overgestapt op brokken van Solid gold en nu is hij al jaren korstvrij.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#402969
Gewoon blijven aanbieden, geef ook eens soepvlees of stukjes kipfilet .
Door Daisy75
#403388
[quote="sylvia"]
Gewoon blijven aanbieden, geef ook eens soepvlees of stukjes kipfilet .
[/quote]
Oke ik blijf aanbieden...
ik had trouwens van de week hart voor ze vers, maar hoefden ze niet, toen heb ik het heeeel even gebakken, en toen aten ze het wel...is dit erg?
Door sheela
#403569
De korstjes op de rug kunnen worden teweeggebracht door vlooienbeten waarop sommige katten allergisch reageren.
Bij mij thuis heb ik 2 katten die kortsjes krijgen als ze me vlooien zitten.
Door conleeuw
#403786
kipfile in hele dunne reepjes? als je dingetjes heel klein aanbied, dan willen ze meestal wel een proefje nemen. Ook gaf ik haar vlees niet in haar bakje, dus stukje voor stukje aanbieden. soms is een flintertje vlees interessanter dan een heleboel ;D
Door Ine
#403911
[quote="KayleighShanden"]
Ze hebben geen vlooien...
[/quote]

De katers met korstjes, die ik hier heb, hebben ook geen vlooien (lijkt het, want ik vind geen vlo en geen poep), maar de anderen hebben ze helaas wel :-X
Ze zijn dus allemaal behandeld en hopen nu, dat die korstjes bij Shiva en Spike verdwijnen. :-\
Gebruikersavatar
Door sylvia
#403952
[quote="KayleighShanden"]
Oke ik blijf aanbieden...
ik had trouwens van de week hart voor ze vers, maar hoefden ze niet, toen heb ik het heeeel even gebakken, en toen aten ze het wel...is dit erg?
[/quote]
Nee hoor dat is niet erg
Door Daisy75
#404313
[quote="ine"]
De katers met korstjes, die ik hier heb, hebben ook geen vlooien (lijkt het, want ik vind geen vlo en geen poep), maar de anderen hebben ze helaas wel :-X
Ze zijn dus allemaal behandeld en hopen nu, dat die korstjes bij Shiva en Spike verdwijnen. :-\
[/quote]

Ja maar ik kan hier in huis bij de katten, de honden En de fretten helemaal geen vlo ontdekken...dus lijkt het wat anders...
het is nu trouwens wel al aan het minderen bij dr, maar toch vreemd...
Door Daisy75
#404314
[quote="conleeuw"]
kipfile in hele dunne reepjes? als je dingetjes heel klein aanbied, dan willen ze meestal wel een proefje nemen. Ook gaf ik haar vlees niet in haar bakje, dus stukje voor stukje aanbieden. soms is een flintertje vlees interessanter dan een heleboel ;D
[/quote]

Oke zal het proberen...ettertjes haha
Door Daisy75
#404315
[quote="sylvia"]
Nee hoor dat is niet erg
[/quote]

Mag dat met kipilet ook enzo....stomme is dat ze het dan wel eten.... ???
Door Mevroi Kruim
#404560
[quote="KayleighShanden"]
Ja maar ik kan hier in huis bij de katten, de honden En de fretten helemaal geen vlo ontdekken...dus lijkt het wat anders...
het is nu trouwens wel al aan het minderen bij dr, maar toch vreemd...

[/quote]

Er hoeft er maar eentje gezeten te hebben en dan kan het al mis zijn. Vlooien zitten trouwens meer elders dan op hond of kat, dus de kans dat je ze daar aantreft is niet zo groot als het er maar weinig zijn. En ook buiten kunnen ze er een opdoen die eens tukje meelift, ff snackt, en weer vertrekt.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door