Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Daisy75
#403386
Ja sorry weer een diaree verhaal, maar dit keer niet over Shanden. Het betreft nu mijn teefje Kayleigh.
Die heeft nu een paar dagen vieze dunne drek poep, met hele dikke slijm erin.
Iemand ervaring hiermee...lijkt me niet gezond zeg maar...ik kijk het weekend wel even aan en dan misschien maar naar de dierenarts, wat denken jullie??
Kayleigh heeft nooit dunne poep namelijk, die kan echt wel alles eten...
Laatst gewijzigd door Daisy75 op za 15 okt 2005, 21:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#403391
KayleighShanden schreef: Ja sorry weer een diaree verhaal, maar dit keer niet over Shanden. Het betreft nu mijn teefje Kayleigh.
Die heeft nu een paar dagen vieze dunne drek poep, met hele dikke slijm erin.
Iemand ervaring hiermee...lijkt me niet gezond zeg maar...ik kijk het weekend wel even aan en dan misschien maar naar de dierenarts, wat denken jullie??
Kayleigh heeft nooit dunne poep namelijk, die kan echt wel alles eten...

Is er sinds de diarree iets aan het voedingspatroon verandert?
Het lijkt niet zo op een virusje o.i.d., dat is vaak wateriger :-X
Door Daisy75
#403397
Angelique schreef:
Is er sinds de diarree iets aan het voedingspatroon verandert?
Het lijkt niet zo op een virusje o.i.d., dat is vaak wateriger :-X
Euh nee niet dat ik me voor kan stellen, en ik geef nu ook alleen maar carnibest ff en geen barf, zodat ik weet wat ik gegeven heb...
Pff wel rot en die vieze drek met slijm...
Gebruikersavatar
Door Angelique
#403398
KayleighShanden schreef: Euh nee niet dat ik me voor kan stellen, en ik geef nu ook alleen maar carnibest ff en geen barf, zodat ik weet wat ik gegeven heb...
Afbeelding uhhhhhh meestal is dat toch net andersom ::)
Door Daisy75
#403399
Angelique schreef: Afbeelding uhhhhhh meestal is dat toch net andersom ::)
ja oke maar ik bedoel ik wissel even niet af, ik geef alleen even CB om toch wat rust te houden.
Misschien dagje vasten met alleen wat yoghurt morgen ofzo??
Ik weet niet hoor..
Door Lizzy
#403439
Is ze ziek? Heeft ze koorts? Verder nog klachten? Drinkt ze wel?

Misschien dat je haar sowieso wat Okugest en Probiotica kan geven (hebbie d'r weer ;D maar het is ook goed spul en het kan geen kwaad).
Door Daisy75
#403443
Ze is niet anders dan normaal...drinkt ook, eet gewoon...heb dr alleen vanochtend een heel klein beetje eten gegeven en wil haar straks wat biogarde stand geven op kamertemp...is dat een goed idee??
Ik kan nu geen probiotics halen...want moet zo werken, maar kan na het weekend ook nog hoop ik.
Wel heb ik in huis..Swift88
Dat is een vitaminesuplement wat vooral voor Greyhounds word gebruikt, met Probiotics.
Misschien dat ik dat kan doen, daar mogen ze een theelepeltje per dag van..
Door Lizzy
#403445
KayleighShanden schreef: Ze is niet anders dan normaal...drinkt ook, eet gewoon...heb dr alleen vanochtend een heel klein beetje eten gegeven en wil haar straks wat biogarde stand geven op kamertemp...is dat een goed idee??
Ik kan nu geen probiotics halen...want moet zo werken, maar kan na het weekend ook nog hoop ik.
Wel heb ik in huis..Swift88
Dat is een vitaminesuplement wat vooral voor Greyhounds word gebruikt, met Probiotics.
Misschien dat ik dat kan doen, daar mogen ze een theelepeltje per dag van..
Ik zou zelf geen preparaat geven waar vitamines in zitten. Want stel er zit vitamine C in: werkt weer laxerend....

Biogarde kun je zeker geven. Dat bevat trouwens ook wat probiotica (niet zo veel maar beter als niks).

Ik zou het even in de gaten houden. Kan het een ontgiftings reactie zijn trouwens? Zo lang staat ze niet op vers, toch?
Door Daisy75
#403450
Lizzy schreef: Ik zou zelf geen preparaat geven waar vitamines in zitten. Want stel er zit vitamine C in: werkt weer laxerend....

Biogarde kun je zeker geven. Dat bevat trouwens ook wat probiotica (niet zo veel maar beter als niks).

Ik zou het even in de gaten houden. Kan het een ontgiftings reactie zijn trouwens? Zo lang staat ze niet op vers, toch?
Als het een ontgiftigingsreactie is is het wel heel laat toch, en is diaree dan normal?
Ze staan nu paar maanden op vers...geen idee of dat het is...misschien wel...
Maar ik hoor net van iemand dat halfvolle biogarde te zwaar is, dat het magere yoghurt moet zijn???
Door Lizzy
#403453
KayleighShanden schreef: Als het een ontgiftigingsreactie is is het wel heel laat toch, en is diaree dan normal?
Ze staan nu paar maanden op vers...geen idee of dat het is...misschien wel...
Maar ik hoor net van iemand dat halfvolle biogarde te zwaar is, dat het magere yoghurt moet zijn???
Een paar maanden? Wat vliegt de tijd, ik dacht een paar weken. Nee, dan zal het dat niet zijn. Waarom zou halfvolle biogarde te zwaar zijn?
Door Daisy75
#403455
wet niet dat kreeg ik als tip dat het mager moest zijn maar ik lees net dat de biogarde alleen als verschil heeft dat er wat vet in zit en in magere yoghurt niet...verder zijn de ingredieenten hetzelfde...
Door Lizzy
#403456
KayleighShanden schreef: wet niet dat kreeg ik als tip dat het mager moest zijn maar ik lees net dat de biogarde alleen als verschil heeft dat er wat vet in zit en in magere yoghurt niet...verder zijn de ingredieenten hetzelfde...
Misschien moet je aan deze tipgever vragen waarom want mij lijkt het onzin. Zo vet is biogarde niet hoor.
Door Daisy75
#403464
Lizzy schreef: Misschien moet je aan deze tipgever vragen waarom want mij lijkt het onzin. Zo vet is biogarde niet hoor.

Oke geef het gewoon ;) bedankt..
Ze bedoelde het goed en was doordat ze het zelf deed met magere yoghurt, vandaar.
En de hoeveelheid, 2 keer per dag 100 miligram?
Laatst gewijzigd door Daisy75 op za 15 okt 2005, 10:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Daisy75
#403737
Nou vanochtend een bakje Biogarde gegeven en maar 50 gram CB en vanavond weer 50 gram CB en het is alweer over jippiee.....
Ze krijgt zowiezo nog een bakje biogarde straks maar het is gewoon al over...terwijl het al 3 dagen dikke slijmerige drap was...
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door