Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door jeanne
#403281
het stinkt hier al de hele avond ergens in de huiskamer naar een sterke pisgeur, en ik kan niks vinden. Eerst dacht ik dat Sil ergens zijn poot tegenaan had gezet, maar ik kan echt niks vinden.
zou Sjonnie????
hoe ruikt dat eigenlijk, als een kater sproeit?
hij is nu 7 maanden
Door jeanne
#403283
en nog erger, morgen een huis vol visite want het is mijn verjaardag, schaam me kapot
maar af en toe stiekum met de oust door de kamer spuiten , hihi
Door sheela
#403302
Ergens tegen een kast, de muur, koffie-apparaat, zetels, plastieken zakje, bloempot, raam, wekker, kleren, rugzak?
Ik kan er van meespreken. Geen plekje is bijna veilig voor die katten van mij (zowel katers als kattinnen).
De sproeigeur van een kater is moeilijk te omschrijven maar het ruikt heel sterk. Heel doordringend en blijft lang hangen : :-\
Je kan ook een wierookstokje aansteken ;-)
Nog een gelukkige verjaardag en succes met de zoektocht.
Door jeanne
#403560
nu ruik ik niks meer in de kamer???(of ik ben er aan gewend)
ik kijk het nog even aan,
maar als ik hem op heterdaad betrap...............reisje da
Door Nelly
#403561
Katertje van 7 maanden en katerpislucht in huis? Lijkt me duidelijk ;) Ben hier ook aan 't wachten totdat die rooie voor het eerst gaat sproeien. Zolang hij zich netjes gedraagt mag-ie z'n balletjes houden :P
Door Femke
#403624
[quote="jeanne"]
nu ruik ik niks meer in de kamer???(of ik ben er aan gewend)
ik kijk het nog even aan,
maar als ik hem op heterdaad betrap...............reisje da
[/quote]

mijn vorige Da waarschuwde me om het niet te lang door te laten gaan, als het eenmaal een gewoonte is leren ze het niet meer af, gecastreerd of niet.

Toen Frodo voor het eerst met zijn kont naar de stoel ging staan, staart omhoog wist ik dus genoeg en heb ik hem laten castreren.
Stan hier doet ook altijd driftig alsof :o :o dus die is ook op tijd gecastreerd.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#403979
Geloof me als Sjonnie gesproeit heeft dan denk je zeker niet dat het van Sil is hoor. Van Sproeilucht ga je 10 keer achteruit lopen. Het kan natuurlijk zijn dat hij gewoon ergens heeft zitten plassen (onzindelijk gedrag dus) dat is wat anders dan sproeien. Als Sjonnie ook gewoon buiten komt zal hij dat niet zo snel in je huis doen hoor, dan sproeit hij namelijk de omgeving buiten zijn terratorium is dan groter (jouw huis staat erin) en hij bakent alleen de grensen van zijn gebied. Alleen als je een andere kater erbij neemt in huis dan heb je 99% kans dat hij in je huis gaat vlaggen.
Door Ine
#404028
[quote="sylvia"]
Geloof me als Sjonnie gesproeit heeft dan denk je zeker niet dat het van Sil is hoor. Van Sproeilucht ga je 10 keer achteruit lopen. Het kan natuurlijk zijn dat hij gewoon ergens heeft zitten plassen (onzindelijk gedrag dus) dat is wat anders dan sproeien. Als Sjonnie ook gewoon buiten komt zal hij dat niet zo snel in je huis doen hoor, dan sproeit hij namelijk de omgeving buiten zijn terratorium is dan groter (jouw huis staat erin) en hij bakent alleen de grensen van zijn gebied. Alleen als je een andere kater erbij neemt in huis dan heb je 99% kans dat hij in je huis gaat vlaggen.
[/quote]

Ik kan je verhalen vertellen van een kater! :o :o :o
Kwam gewoon buiten, was de enige kat in huis.
Deze flikte het om schoenen vol te piesen, de post, het bed etc. en de klapper????
Letterlijk en figuurlijk, was, toen meneer op het aanrecht stond, het vrouwtje hem aanhaalde en hij recht achteruit in het stopcontact pieste :-X :-X :-X
Ok, byzondere kater en byzondere mensen, dat geef ik toe, maar er zijn altijd uitzonderingen op de regel.

Ooooooh en het was niet mijn kater!

Jeanne, pies stinkt heel erg, vooral als het ergens onder gelopen is, waar je het niet kunt zien. Of het dan honden- of kattenpies is, maakt niet uit, pies wat er al even ligt, stinkt heel erg.
De plas van een ongecastreerde kater herken je, zodra je dat 1x geroken hebt, dat is toch heel anders.
Misschien loopt je vloer onzichtbaar iets af en is de pies onder een kast gelopen of zo. ;D ;D ;D
Laatst gewijzigd door Ine op zo 16 okt 2005, 11:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Door karin2
#404030
ik vind kattepies toch veel harder stinken dan hondepies (alhoewel hitsige reuen die vlaggen er ook wat van kunnen :-X)de geur blijft wéken hangen ook alpoets je er tig keer overheen :-X
Gebruikersavatar
Door sylvia
#404047
ine schreef: Ik kan je verhalen vertellen van een kater! :o :o :o
Kwam gewoon buiten, was de enige kat in huis.
Deze flikte het om schoenen vol te piesen, de post, het bed etc. en de klapper????
Letterlijk en figuurlijk, was, toen meneer op het aanrecht stond, het vrouwtje hem aanhaalde en hij recht achteruit in het stopcontact pieste :-X :-X :-X
Ok, byzondere kater en byzondere mensen, dat geef ik toe, maar er zijn altijd uitzonderingen op de regel.

Ooooooh en het was niet mijn kater!

Jeanne, pies stinkt heel erg, vooral als het ergens onder gelopen is, waar je het niet kunt zien. Of het dan honden- of kattenpies is, maakt niet uit, pies wat er al even ligt, stinkt heel erg.
De plas van een ongecastreerde kater herken je, zodra je dat 1x geroken hebt, dat is toch heel anders.
Misschien loopt je vloer onzichtbaar iets af en is de pies onder een kast gelopen of zo. ;D ;D ;D
Natuurlijk heb je eigenwijze gebakkies, maar ik ga uit van een gemiddelde kat, die zal alleen de grenzen van zijn gebied bevlaggen, en alleen in zijn gebied gaan vlaggen als hij daar geroiken heeft dat er concurentie op zijn terrein is geweest.

Katers kunnen ook gewoon plassen zonder te sproeien , dat gedrag krijg je ook niet weg met castreren.

Maar feit blijft dat sproeilucht niet te vergelijken is met gewone kattenpies. Kattenpies stinkt maar sproeilucht dat slaat alles, daar schieten de tranen van je in je ogen als het ware.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door