Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door jon
#403109
Ik heb van de week kippehartjes, runderhart, vuile schapepens (gemalen), kippenekken , sardienes en kabeljauwfilet gehaald. Er komt nog wat mager rundvlees bij. En ik heb groentemix gemaakt van sla,venkel, wortel, broccoli,tomaat en sperciebonen (de laatste heb ik gekookt de rest is rauw). Behalve de sardienes heeft Lhaki alles al een keer geproeft en vindt alles heerlijk. ;D
Ik wil nu minimaal om de dag zelf een maaltijd samen gaan stellen. Dus zo'n 3 a 4 keer per week. De rest blijft hij kvv krijgen, vooral omdat ik regelmatig dagen weg ben en de rest van het thuisfront kvv makkelijk en barf een heel gedoe vindt.
Moet ik nu op de verhoudingen bot, orgaan en spiervlees gaan letten? Of kan ik die 4 x met een 'natte vinger' samenstellen? Met andere woorden is het nu tijd een weekmenu of zoiets te gaan maken dat aan alle voorwaarden voldoet? ??? ???
Door Lizzy
#403128
Da's ongeveer de helft zelf samenstellen... Nou, ik vind dat je dat best iets gecalculeerd mag doen, hoewel je niet echt streng in de leer hoeft te zijn. Een beetje er tussen in. Niet al te gek veel bot, lekker veel spiervlees en vis (1, maximaal 2 keer per week), af en toe wat groentemix en niet te veel orgaanvlees.

En ik zie op je lijstje kippenhart, runderhart, pens staan en dat valt allemaal onder orgaanvlees ;D. Dus inderdaad, wat extra vlees (ook geitenvlees, lamsvlees, kalkoenvlees, konijnenvlees, eendenvlees, al dan niet met wat bot, is prima). Het is overigens niet zoveel werk hoor, om de gegevens in bijv. even in de barfrekenhulp te zetten en te kijken hoeveel van wat je ongeveer moet geven!
Door jon
#403142
Dank je, dan ga ik nog effe aan de slag van het weekend. Het idee dat het allemaal niet zo heel precies hoeft haalt bij mij wat druk van de ketel, bang als ik ben dat ie iets tekort komt...... ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door