Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Tarek
#403004
Ik vroeg me af of het handig/verstandig is om de doggies een reinigingskuurtje van groene leem te geven zodat ze heeellemaaal schoon zijn.
Ik las op de bijsluiter dat je dat drie weken moet doen en dan om de week.En in een glas 1 theelepel oplossen en opdrinken, maar dat werkt natuurlijk niet bij een hond. Hoe kan ik dat het beste doen, is het nodig/raadzaam en moet ik dat ook 3 weken geven of korter?

Alvast bedankt.
Door Lizzy
#403044
Ik geef het gewoon doo het voer (door een groente+vlees-menuutje). Zelf geef ik een kuurtje zo'n twee weken en ik weet eerlijk gezegd niet of je het ook drie weken kunt geven. Hebben je honden klachten dat je ze een kuurtje wilt geven? Of wil je gewoon een keer een reiningskuurtje doen?
Door Tarek
#403052
Nou ja,echte klachten hebben ze niet.Tarek heeft nog wel eens jeuk maar niet zo dat ie er gek van wordt.En Yvanka haar hele vacht ziet er beroerd uit en bruine dobers hebben een moeilijkere vacht als zwarte om mooi te houden.Ze is erg dun behaard op haar flanken zo dat je op de huid kijkt.
En aangezien ze hun hele leven brokken hebben gegeten,Tarek 7 jaar en Yv 3 jaar.Dus ik zie het meer als reiningskuur.
Zat ook te denken aan borage olie.
Laatst gewijzigd door Tarek op vr 14 okt 2005, 16:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#403053
Een reinigingskuurtje kun je zeker proberen. Ik zou pas daarna borage olie gaan geven. Eigenlijk samen met visolie. En verder heb je denk ik ook geduld nodig want het zal wel even duren voordat de huid opknapt. Maar dat komt wel!
Door Tarek
#403104
ok.
Ze krijgen elke dag 1 visolie capsule behalve op de dag dat ze vis eten.De vacht glanst al wel meer en is weer donkerder van kleur,dus het wordt al wel beter.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door