Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door Elisabeth
#403048
Gemalen :
Andijvie
Tomaten
Spruitjes
Broccoli
Sperciebonen

Ennnn...... Gemalen rundvlees Dat doe ik doorelkaar heen en ze vinden het heerlijk!

Zo varieer ik vlees met de groente door de hele week heen.

Daarbij geef geef ik Bo en Bonnie 2 keer in de week een mergpijpje en of Schenkel met been ..

Ik durf beide nog geen kippenbotten te geven, omdat ze nog maar kort barfen ( nu zo'n 15 dagen ).

Moet ik er verder nog iets aan toe voegen??
Door Lizzy
#403051
[quote="Elisabeth"]
Gemalen :
Andijvie
Tomaten
Spruitjes
Broccoli
Sperciebonen

Ennnn...... Gemalen rundvlees Dat doe ik doorelkaar heen en ze vinden het heerlijk!

Zo varieer ik vlees met de groente door de hele week heen.

Daarbij geef geef ik Bo en Bonnie 2 keer in de week een mergpijpje en of Schenkel met been ..

Ik durf beide nog geen kippenbotten te geven, omdat ze nog maar kort barfen ( nu zo'n 15 dagen ).

Moet ik er verder nog iets aan toe voegen??

[/quote]

Persoonlijk ben ik wel van mening dat mergpijpjes niet de juiste botsoorten zijn. Het is bot van dragende delen en ook vaak nog eens van oudere runderen en dus veel te hard. Ik noem het 'tandenslopers'. Ook als calciumleverancier zijn ze ongeschikt dus eigenlijk geef je zo wel te weinig calcium. Als ik jou was zou ik toch beginnen met het toevoegen van kippennekken. Die zijn echt niet eng om te geven. Maal ze desnoods eerst. Ook denk ik dat je zeker de kans aan moet grijpen om vlees in stukken te voeren en niet gemalen. Gemalen vlees verteerd minder goed als vlees in grote brokken/lappen.
Door Elisabeth
#403071
Oke dank je wel!

De kippennekkie's zijn inmiddels besteld, en morgen kan ik ze halen.. ;)

Nog even over het calcium, waar jij het over hebt?
Kan ik door de maaltijd van de honden ook gewoon Yohurt heen doen? Of Karnemelk paar keer in de week gewoon in hun ( water)bak geven?

Verder ga ik volgende week naar de Koshere slager en haal daar weer vlees voor ( ook )de honden.

Effe kijken, heb ik nog een vraagje...

Oh ja, dan kan ik misschien ook kalfsbotten ( ??) meenemen?
Welk stuk (ken) vlees kan ik het beste kopen denk je ?

Bedankt dat je mij verder op weg helpt, ik waardeer het bijzonder :)
Door Lizzy
#403077
Elisabeth schreef: Oke dank je wel!

De kippennekkie's zijn inmiddels besteld, en morgen kan ik ze halen.. ;)
Heel goed! Je zult zien: die zijn niet eng om te geven. En als je ze nou nog steeds wel eng vindt om te geven, plet ze dan even met een vleeshamertje (of hamertje). Mijn pupje eet ze al vanaf dat ze een week of 5 is. En inmiddels slikt ze kippennekken in 1 keer in en zelfs dat gaat prima. Liever heb ik dat ze haar tandjes gebruikt dus nu krijgt ze wat groters.
Nog even over het calcium, waar jij het over hebt? Kan ik door de maaltijd van de honden ook gewoon Yohurt heen doen? Of Karnemelk paar keer in de week gewoon in hun ( water)bak geven?
Je kunt best af en toe zuivel geven. Maar het is niet voldoende om de behoefte aan calcium te dekken. Daar heb je echt rauw bot voor nodig. Gemalen eierschillen kan ook (1 theelepeltje op 500 gram vlees) maar veel beter geef je gewoon rauw bot. Ongeveer 20% tot 60% van het totaal dat je aan voeding geeft.
Oh ja, dan kan ik misschien ook kalfsbotten ( ??) meenemen?
Ja, alle kalfsbotten die geen gewicht hebben gedragen kun je meenemen. Dus: nek, wervel, rib, heup enzo. Maar, als ze nog niet gewend zijn aan botten, doe het dan wel rustig aan allemaal! Heb je het "honden en het eten van botten" document in de Barfplaats bieb al gelezen?
Welk stuk (ken) vlees kan ik het beste kopen denk je ?

Bedankt dat je mij verder op weg helpt, ik waardeer het bijzonder :)
Je kunt het beste gewoon vlees en orgaanvlees kopen. Ongeveer 15% van het totaal aan voeding (per bijvoorbeeld 1 week) moet bestaan uit orgaanvlees. Denk dan aan lever, niertjes, hart, vuile pens, etc. Nu is gewoon vlees natuurlijk ontzettend duur! Kopvlees van het rund is vaak goed betaalbaar en je kunt ook vragen om de snijlingen/snijdsels. Dat zijn de stukjes vlees die de slager weg snijdt zodat hij een mooi verkoopbaar lapje vlees over houdt. Dat snijdsel bevat vaak zenen en vet. Maar dat is perfect voor de hond!

Graag gedaan hoor, daar zijn we voor :D!
Door Elisabeth
#403106
Lizzy schreef: Heel goed! Je zult zien: die zijn niet eng om te geven. En als je ze nou nog steeds wel eng vindt om te geven, plet ze dan even met een vleeshamertje (of hamertje).
Ik ga het morgen gewoon eventjes rustig op mijn gemakkie doen, metde twee doggy's. het zijn allebei 'rustige'eters...dus dat moet goed komen. ;)
Maar, als ze nog niet gewend zijn aan botten, doe het dan wel rustig aan allemaal! Heb je het "honden en het eten van botten" document in de Barfplaats bieb al gelezen?
Ik heb het inmiddels allemaal uitgeprint en ga hetvanavond eens even rustig op mijn gemakkie onderuit gezakt op de bank lezen....
Je kunt het beste gewoon vlees en orgaanvlees kopen. Ongeveer 15% van het totaal aan voeding (per bijvoorbeeld 1 week) moet bestaan uit orgaanvlees. Denk dan aan lever, niertjes, hart, vuile pens, etc.
Oke, duidelijk! ;)
Dat zijn de stukjes vlees die de slager weg snijdt zodat hij een mooi verkoopbaar lapje vlees over houdt. Dat snijdsel bevat vaak zenen en vet. Maar dat is perfect voor de hond!
Die vraag ga ik inderdaad volgende week aan mijn slager stellen ! Scheelt altijd weer ...


Inmiddels heb ik ook visolie gehaald.. ( Ik ben er erg druk mee ;D ) Het is van Lucovitaal Omega 3-6-9-
Het zijn capsules ...
Misschien een opmerkelijke vraag ..Maarre... Gaat dat per lichaamsgewicht van de hond??
Er staat bijvoorbeeld ook op: 1 maal daags 2 capsules met water innemen ??? Hoeveel moet ik aan B&B geven??

Keb het hele potje rondom gelezen ( ken het inmiddels uit mijn hoofd... :D ) 8) ) Maar ik kan er maar niet uit komen.... :-[
Door Lizzy
#403110
Ik zou ongeveer 3 a 5 keer per week 1 capsule geven. Als je volgende keer voor visolie gaat shoppen, neem dan vooral capsules waar alleen visolie of hooguit visolie + borage olie in zit. Honden hebben geen extra omega 6 of 9 vetzuren nodig ;) (die van de Hema en Etos zijn niet zo duur en bevatten alleen visolie + een beetje borage-olie).
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door