Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Ellen Els en Nina
#402622
Nina heeft al twee dagen flink diarree. Echt waterdun en 't stinkt gruwelijk. Ze eet d'r CB met smaak op, maar ze lijkt sinds vanavond echt verzwakt.
Ze komt slechts met moeite overeind en bijna elk uur als we haar even buiten in de tuin laten komt er weer wat diaree uit.
Ze wil alleen maar tegen ons aanliggen of op schoot en verder helemaal niks. We maken ons vooral zorgen omdat ze ineens (gisteravond nog de hele avond met een bevriende beagle gerend en gestoeit en vanmiddag nog in het bos lekker gerend) zo zwak lijkt. Ze wordt volgende week 1 jaar en zit normaal boordevol met energie.
Ze heeft moeite met opstaan, maar lijkt geen pijn te hebben. Ze kan al haar gewrichten bewegen en waar je ook voelt dat lijkt geen pijn te doen. Maar als ze loopt sleept ze zich echt met moeite (krachtloos???) voort.
Hebben jullie een idee wat er aan de hand kan zijn?
Door Laura2004
#402623
Als het lang duurt zou ik toch even naar de DA gaan. Het kan gewoon een buikgriepje zijn, daar kan je je behoorlijk rot van voelen.
Door conleeuw
#402649
Ellen Els en Nina schreef: Nina heeft al twee dagen flink diarree. Echt waterdun en 't stinkt gruwelijk. Ze eet d'r CB met smaak op, maar ze lijkt sinds vanavond echt verzwakt.
Ze komt slechts met moeite overeind en bijna elk uur als we haar even buiten in de tuin laten komt er weer wat diaree uit.
Ze wil alleen maar tegen ons aanliggen of op schoot en verder helemaal niks. We maken ons vooral zorgen omdat ze ineens (gisteravond nog de hele avond met een bevriende beagle gerend en gestoeit en vanmiddag nog in het bos lekker gerend) zo zwak lijkt. Ze wordt volgende week 1 jaar en zit normaal boordevol met energie.
Ze heeft moeite met opstaan, maar lijkt geen pijn te hebben. Ze kan al haar gewrichten bewegen en waar je ook voelt dat lijkt geen pijn te doen. Maar als ze loopt sleept ze zich echt met moeite (krachtloos???) voort.
Hebben jullie een idee wat er aan de hand kan zijn?
Dit kan uitdroging zijn als gevolg van de diaree. Ik zou toch even mijn dierenarts raadplegen.
Door Ellen Els en Nina
#402732
Ik weet niet van dat uitdrogen. We zorgen ervoor dat ze veel drinkt....houden gewoon haar bak onder d'r mond en dan drinkt ze toch behoorlijk wat.
We gaan nu slapen en ze gaat lekker mee naar bed. Hopelijk een rustige nacht die weer wat krachten brengt!
Door Femke
#402785
ik zou zowiezo bij dit sort diarree een hoge dosis okugest en probiotica geven
Door Audrina
#402791
Ellen Els en Nina schreef: Ik weet niet van dat uitdrogen. We zorgen ervoor dat ze veel drinkt....houden gewoon haar bak onder d'r mond en dan drinkt ze toch behoorlijk wat.
We gaan nu slapen en ze gaat lekker mee naar bed. Hopelijk een rustige nacht die weer wat krachten brengt!
Ook een hond die wel drinkt kan uitdrogen. En in water zit niks waarvan je hond aansterkt.
Ik hoop voor je dat het vandaag minder is en anders zou ik toch ff langs de DA gaan voordat je hond nog verder verzwakt. En je zou ook ff langs de drogist kunnen gaan voor zakjes elektrolyten, dat zijn voedingszouten in poedervorm, dat kan je oplossen in water en met een spuitje zonder naald in je hond zijn bekkie doen. Dan droogt ie minder snel uit en krijgt ie toch nog iets binnen.
Door danielle1980
#402826
ja ik ben ook benieuwd.
geen koud water trouwens geven, maar een beetje lauw.
het liefst ipv water boullion bv gekookt van kip of van vis.
Door Ellen Els en Nina
#403705
Bedankt voor jullie medeleven. De nacht was chaotisch. Elke 2 uur eruit en volop diarree, echt verzwakt, moest haar de trap af dragen. Maar vanaf 6 uur niets meer. Rijstwater gekookt, beetje rijst en kookvocht gegeten en gedronken. En vanaf een uur of 8 weer wat leven in de brouwerij.
Toch naar de da gegaan. Hart, longen, temp alles goed. Alleen volop borrelende darmen (ja dat hoorde ik ook zonder stethoscoop). Toch een a.b-kuur voor d'r darmen gekregen. En nu dus wat vaker met kleine porties eten.
Al vanaf vrijdag overdag weer flink actief. Ontlasting beurtelings redelijk normaal, iets te zacht tot diarree, maar verder gedraagd ze zich redelijk normaal...ofschoon we d'r verplicht rust geven om wat meer aan te sterken. Tussendoor ook regelmatig wat vers getrokken runderboullion gegeven. We hopen dat het herstel zich zo doorzet.
Nogmaals bedankt en sorry dat ik niet eerder heb gereageerd, maar dat kwam er fff niet van.
Door Ellen Els en Nina
#403709
By the way, nog even een vraagje over Probiotica. Heb ik dus op jullie advies gekocht. Ik kreeg een flesje waar op het etiket staat: "advanced acidophilus plus" daarin zitten dus capsules.
Hoeveel mag Nina die hebben? Ze weegt ongeveer 10 kg.
EN.. mag dat tegelijk met de ab-kuur die ze nu krijgt???
Door Femke
#403726
Ellen Els en Nina schreef: By the way, nog even een vraagje over Probiotica. Heb ik dus op jullie advies gekocht. Ik kreeg een flesje waar op het etiket staat: "advanced acidophilus plus" daarin zitten dus capsules.
Hoeveel mag Nina die hebben? Ze weegt ongeveer 10 kg.
EN.. mag dat tegelijk met de ab-kuur die ze nu krijgt???

Ik zou JUIST tijdens de Ab-kuur beginnen met probiotica, en tot 3 weken na die tijd doorgaan.

Ik zou een halve volwassene dosering geven, misschien de eerste dagen 2 keer per dag omdat je hond wel even iets extra's kan gebruiken.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door