Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door Audrina
#398061
Op de site van Edera zag ik iets staan over het voedingssupplement Cholodin van Green Balance. Misschien wil ik dat gaan proberen voor mijn reu (Donny, ouwe dibbes van bijna 13).
Als ik hier (op BP) de zoekfunctie gebruik, kom ik die naam wel een paar keer tegen. Maar niet wat de ervaringen zijn met dit middel.
Wie heeft dit ook gebruikt voor zijn hond (of kat) en wat waren de ervaringen er mee?
Door Doedels
#398311
Ik heb geen ervaring, sterker nog, ik heb er nog nooit van gehoord. Ik zou dus graag willen weten waar het voor wordt gebruikt.
Door Lizzy
#401101
Nee, sorry.... Volgens mij heeft Tannetje wel ervaring met dit middel, maar ze is momenteel weinig op Barfplaats omdat ze een studie aan het volgen is. Volgens mij was haar ervaring wel positief.
Door Audrina
#401156
Het is niet zo erg hoor. ;)

Ik had via Google al wat succesverhalen op Amerikaanse sites gelezen, alhoewel je natuurlijk nooit 100% zekerheid hebt wat daar van waar is.

De stoffen in Cholodin zijn niet schadelijk in de hoeveelheid zoals ze er in zitten, dus hij wordt er i.i.g. niet slechter van. Ik heb ook meteen Mifloran besteld, dat adviseerden ze van Edera (in combi met Cholodin) bij chronische obstipatie (wat Donny dus ook heeft).
Door Peet
#401201
Ik ken het ook niet, maar ik zie dat er een Vit B complex in zit. Dat is in ieder geval goed voor de oudere dibbessen onder ons ;)
Gebruikersavatar
Door Hitam
#401267
Daar was ik weer even.
Cholodin bevat fosfatidylcholine en diverse B vitamines. Het is goed met name voor neurologisch problemen. Ik gebruik het voor demente katten en dieren met epilepsie met wisselende resultaten. Vooral bij de demente katten werkt het vaak uitstekend.

Het wordt ook geadviseerd voor huidproblemen ed, maar dan is een gewone vit B complex goedkoper, denk ik.
Door Mevroi Kruim
#402394
Hitam schreef: Daar was ik weer even.
Cholodin bevat fosfatidylcholine en diverse B vitamines. Het is goed met name voor neurologisch problemen. Ik gebruik het voor demente katten en dieren met epilepsie met wisselende resultaten. Vooral bij de demente katten werkt het vaak uitstekend.

Het wordt ook geadviseerd voor huidproblemen ed, maar dan is een gewone vit B complex goedkoper, denk ik.
Ha, da's goed om te weten van die demente katten. Want die twee ouwetjes van mij worden toch wel erg vergeetachtig :-X
Voor mezelf trouwens misschien ook niet gek dan 8)
Door Audrina
#402846
Ik heb het eindelijk binnen en ga er vandaag nog mee beginnen. Alleen staan er engelse maten op, lbs. Weet iemand hoeveel lbs een hond van 30 kg is? Is 1 kg niet iets van 2,nogwat lbs?
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#760684
Ik wilde deze vraag stellen, maar zag dat er al een topic over was.
Maar misschien zijn er inmiddels meer mensen die ervaring hebben met cholodin?
Ik kreeg vandaag nl. een promotiepraatje over voer van Hills  :-X voor demente dieren. Dus toen zei ik: je kunt toch ook gewoon cholodin geven?
Tsja, daar hadden de doktoren nog nooit van gehoord  :-X . Maar ik dus wel ,en ik ben erg benieuwd naar ervaringen van gebruikers.
Door geer
#760801
Ik heb nog kwieke jonge dames, maar 'verkoop' het wel. En hoor er heel veel goede resultaten over! Mits de klachten echt voortkomen uit dementie en niet uit een andere lichamelijke afwijking. Met name bij 'nachtmauwers' en honden die een beetje verdwaasd rond lijken te lopen en 'niet meer zo nodig hoeven' werkt het vaak erg goed en snel. Heb zelfs al een leuke ervaring gehoord van iemand die met succes haar konijn op Cholodin had gezet..of paarden; dus voor zover ik weet werkt het super!
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door