Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door wieke
#402420
Hoi, Even een vraagje. Mijn twee teckels krijgen energique, zouden een schijf en een beetje per dag moeten krijgen. Nu zijn ze daar vreselijk mager op, dus inmiddels krijgen ze al het dubbele.

Mijn nieuwe pup, nu 12 weken blijft mager met de juiste hoeveelheid energique, krijgt inmiddels ook al het dubbele van de aangeraden hoeveelheid.

Omdat drie honden het dubbele eten, vraag ik me af of ik ze niet te veel beweging geef.
Ik ga in de ochtend een kort rondje, in de loop van de dag een flinke wandeling, 2 a 3 uur, en in de avond nog een kort rondje.
(de pup draag ik veel op de lange wnadeling.)
Thuis spelen ze maar door, met zijn drieeen en als de kidneren uit school komen, moet er ook gespeeld worden.
(de pup krijgt verplichte bench rust dan)

Moet ik ze minder laten bewegen of kan dit geen kwaad, het dubbel zetten van voer en lekker laten spelen.

Oh ja, ze worden regelmatig ontwormd
Door debby
#402490
ik heb hier een stafford die ook meer dan het dubbele krijgt.

ze beweegt graag en veel, is gewoon een erg drukke hond.

ik zou ze zeker niet minder laten bewegen,
maar idd meer voeding geven ;)
Door Lizzy
#402498
Ik vind het dubbele aan voeding wel heeeeel erg veel. Nu bewegen mijn honden ook veel, maar ik geef ze toch wel normale porties. Ik vind persoonlijk dat voeding in grote stukken/lappen beter verteert en sommige honden blijven daarop beter op gewicht. Je zou kunnen proberen om 1 maaltijd per dag te vervangen door zelf samengestelde maaltijden waarbij je vooral spiervlees in grote brokken/lappen geeft. En 1 keer per week hele/rauwe sardientjes bijv. En 1 keer per week een lap pens. Je zou kunnen kijken of dat beter gaat.
Door wieke
#402521
tja, de hoeveelheid voor een teckel in één stuk is nog maar een lapje hoor, dat kloekt er zo in, en daarna HONGER
Door Doedels
#402572
[quote="Lizzy"]
En toch werken lapjes vaak beter als gemalen voer....
[/quote]Grappig. Mijn honden hebben van barf juist meer nodig hebben dan van kvv. Ik denk dat dat komt omdat de kvv vrij vet is.
Door wieke
#402790
Ik kan het niet helemaal volgen, het gaat toch om de calorieen, of het nou gemalen of aan één stuk is, er zitten een bepaalde hoeveelheid calorieen in iets.
Het honger gevoel zal anders zijn, maar ze zullen niet dikker of dunner worden van een lapje of gemalen. ???
Door Lizzy
#402794
Nee, die vlieger gaat niet geheel op. Grote brokken/lappen vlees verteren sowieso beter als dat gemalen spul. Dat passeert de maag gewoon heel snel. Waardoor veel honden ten eerste al meer honger gevoel hebben als wanneer ze grote vleeslappen/stukken krijgen.
Door Lizzy
#402795
[quote="Doedels"]
Grappig. Mijn honden hebben van barf juist meer nodig hebben dan van kvv. Ik denk dat dat komt omdat de kvv vrij vet is.
[/quote]

Is dat ook als je helemaal stopt met versvlees en na een paar maanden barf?
Door Daisy75
#402813
Ik merk hier wel verschil in soort KVV hoor, bij Energique en Bibi hadden mijn honden meer honger dan nu met carnibest en barf....misschien is het handig een andere soort te proberen?
Of wat lizzy zegt, vette vis erbij voeren paar keer per week enzo...want mager is natuurlijk niet de bedoeling.
Door Lizzy
#402819
Carnibest is natuurlijk net zo gemalen, daar zie ik geen verschil tussen. Maar ik heb het dus over grote stukken vlees van (bijv. voor mijn honden) 10 cm tot 60 cm.
Door Doedels
#403316
[quote="Lizzy"]
Is dat ook als je helemaal stopt met versvlees en na een paar maanden barf?
[/quote]Dat weet ik niet. Ze krijgen nu zo'n 50-60% barf de rest kvv. Misschien kan ik je volgend jaar het antwoord geven :D
Door Daisy75
#403387
[quote="Lizzy"]
Carnibest is natuurlijk net zo gemalen, daar zie ik geen verschil tussen. Maar ik heb het dus over grote stukken vlees van (bijv. voor mijn honden) 10 cm tot 60 cm.
[/quote]

dat bedoelde ik ook niet , ik bedoelde dat hongerig ook al verschillend kan zijn met verschillende soorten kvv...en idd als ze barfen lijkt het zowiezo dat ze voldaner zijn ....
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door