Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Liselot
#400420
Ik heb hier een jongeman van 5 maanden oud, hij is aan het wisselen en daar vorige week een beetje niet zo lekker van geweest. Hij at helemaal niets meer. Ik probeerde alles om hem aan het eten te krijgen, alles mocht hij hebben (zelfs brokjes) maar hij at echt niets. Ik ben met hem naar de DA geweest en hij is weer opgeknapt. (eigenlijk vanzelf).

Nu heeft hij schijnbaar de luxe behandeling van vorige week nog in zijn kopje, hij wil geen Carnibest meer eten, alleen BARF ! Hij draait z'n hoofd weg bij de CB, maar als ik hem een eendagskuiken geef heeft meneer ineens wel honger. Het probleem is dat ik alleen 's avonds wat BARF onderdelen geef, ik ben helemaal nog niet zo ver om dat fulltime te doen, het gaat er waarschijnlijk wel van komen maar nu nog even niet. Twee van mijn katten zouden er al wel aan toe zijn maar de andere twee nog niet.

Wat moet ik nu doen ? Aan de ene kant heb ik ook het idee dat als ik toegeef hij denkt dat hij wat eten betreft de dienst uit maakt en ik straks met Barfen met hetzelfde probleem zit als hij besluit dat hij iets niet lust. Maar ik wel wel dat hij genoeg eet ! Ik heb gezien dat sommigen eendagskuikens al ontbijt geven, zou ik die zo kunnen geven in plaats van een portie Carnibest ? Dat zou al iets zijn. Moet ik er dan nog bv lamshart bij geven of is kuikens alleen genoeg ? En met hoeveel CB zou ik een kuiken kunnen vergelijken ? Een ander idee wat iemand me heeft gezegd is even twee weken alleen nog maar Carnibest geven, maar dat zou ik zelf een beetje jammer vinden.

Heeft er iemand nog andere ideeen of tips ? Hij eet wel een beetje, vooral wanneer ik erg aandring en hem van mijn vinger voer, maar van harte gaat het allemaal niet en soms wil hij echt géén CB.
Door Nelly
#400483
Tja, volgens mij is dat nu eenmaal des kats, d.w.z. katten eigen; ze weten wat ze willen en willen dan ook niks anders. Zo gaat het hier ook met m'n kitten van 6 mnd. heb ik weinig moeite, die eet naast eendagskuikens ook barf en bibi, maar de 2 oude katers bezorgen me af en toe hoofdbrekens. Eigenlijk alleen gewend aan blik en brok :-[, gaan ze nu toch ook kvv en barf eten. Maar alleen als zij dat willen! Zodoende krijg je dus de volgende situaties: ik bied kvv of barf aan; wordt er hooghartig een kopje weggedraaid: Hoef ik niet! Ik wil blik! Oke, volgende keer bied ik blik aan: Hoef ik niet, ik wil kvv! Enz., enz. Katten! ::)
Door Lizzy
#400657
Ik denk dat als je 's morgens wat eendagskuikens geeft en 's avonds een hapje van andere dingetjes dat dat prima is. Ik geloof nou niet direct dat hij zijn neus op zal trekken voor andere dingen.
Laatst gewijzigd door Lizzy op ma 10 okt 2005, 14:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#401008
Hier ontbijten ze iedere morgen met ééndagskuikens en s'avonds krijgen ze een barfmaaltijd deze laatste maaltijd is de enige die iedere dag anders is.
Door Liselot
#401104
Hij heeft gisteren (na een week) ineens besloten wel weer carnibest te gaan eten. Ik ben benieuwd of dat zo blijft. Maar als hij weer zo'n periode heeft geef ik hem wel eendagskuikens, als ik dat voor die tijd sowieso nog niet heb ingevoerd. Ik zit te wachten op m'n extra vriezer zodat ik van alles wat meer in huis kan halen.

M'n poes snapte vorige maand nog niet eens hoe ze moest kauwen, dat gaat steeds beter en als zij helemaal door heeft hoe ze kuikens en vleugeltjes moet eten kan ik makkelijker over.
Door Nelly
#401665
SR heeft vanmorgen z'n eerste kippenpoot gegeten! Natuurlijk had ik de poot van te voren " bewerkt" met hamer en tuinschaar en natuurlijk heeft hij de poot niet helemaal opgegeten (Andor heeft zich over de rest ontfermd! ;D), maar toch! Ik ben beretrots op m'n huispoema! :D 8)
Gebruikersavatar
Door sylvia
#401791
Nelly schreef: SR heeft vanmorgen z'n eerste kippenpoot gegeten! Natuurlijk had ik de poot van te voren " bewerkt" met hamer en tuinschaar en natuurlijk heeft hij de poot niet helemaal opgegeten (Andor heeft zich over de rest ontfermd! ;D), maar toch! Ik ben beretrots op m'n huispoema! :D 8)
hahaha leuk he ;D
Door Mevroi Kruim
#402401
WOW :o :o :o idd, poema! Hier mutsen zew nog over geplette vleugeltjes, aan poten hoef ik helemaal niet te beginnen >:( Nou ja, door mij en heer Kruimel deskundig voorbewerkt (gefileerd en botten gemalen) gaat het wel naar binnen. Maar ik ga toch maar weer eens een campagne tot het zelf verwerken van voer beginnen, althans voor de drie met goeie gebitten. Voor de 2 ouwetjes laten we het maar zo.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door