Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
#402294
Linga heeft buiten zojuist een bananenschil opgegeten. En ik riep NEE en daarna LOS. Kent ze prima, maar NU EVEN NIET. Wat zal ik doen? Schep zout erin om te laten braken of niks?
Laatst gewijzigd door Lizzy op do 13 okt 2005, 11:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Door conleeuw
#402296
bij mij heeft er ook ooit een een bananenschil gegeten, ik heb het gewoon gelaten, er is niet maar ook niets gebeurt, maar of dat meer geluk dan wijsheid was durf ik niet te zeggen.
Dot heeft niet een hele schil gegeten, het was ongeveer een halve bijna rotte schil.
Door Peet
#402299
Dat zal ze toch wel gewoon verwerken van binnen?
Met al die barfhapjes en groentepr...eh MIX, is haar systeem daar wel op toegerust denk ik....

In ieder geval heeft ze haar portie kalium voor deze maand weeer binnen ;D
Door Lizzy
#402303
Ik denk ook niet dat schil verteerd.... (ahhhhh, ze is momenteel zooooo dwars als een banaan ;D). Schep zout rechtstreeks in de bek of eerst in water oplossen? (wat was het nou ook alweer?)
Door conleeuw
#402304
Lizzy schreef: Ik denk ook niet dat schil verteerd.... (ahhhhh, ze is momenteel zooooo dwars als een banaan ;D). Schep zout rechtstreeks in de bek of eerst in water oplossen? (wat was het nou ook alweer?)
whahaha, ik weet dat ik niet mag lachten, maar volgens mij is liga echt bezig om jullie te leren wat geduld nou precies betekent ;D
Zo dwars als een banaan ;D ;D
Door Leo
#402305
Hoe kan het braken opgewekt worden?


Vinger in de keel steken

Een schepje zout achter op de tong en dit de hond door laten slikken en daarna lauw water te drinken geven.

Wat zout opgelost in lauw water geven.

Mosterd in lauw water oplossen en dit aan het dier geven.

Een injectie apomorfine door de dierenarts laten geven.

Met dank aan:

http://www.allkon.com/poedelhuis/ehbo-braken.htm
Laatst gewijzigd door Leo op do 13 okt 2005, 12:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#402312
Nou ja, ik heb net zout in water opgelost en naar binnen gewerkt. Wat ik er tot nu toe mee bereikt heb is een zwaar pissige Linga, maar kotsen ho maar......
Door geer
#402313
Lizzy schreef: Nou ja, ik heb net zout in water opgelost en naar binnen gewerkt. Wat ik er tot nu toe mee bereikt heb is een zwaar pissige Linga, maar kotsen ho maar......


;D ;D ;D Ik heb beeld ;D ;D ;D
Door Lizzy
#402314
Dit is overigens de 2de keer in mijn carriere dat ik zoutwater bij een hond naar binnen kiep en het resultaat = 0

Ik zou haast gaan geloven dat het niet werkt.....
Laatst gewijzigd door Lizzy op do 13 okt 2005, 12:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Door conleeuw
#402315
Lizzy schreef: Nou ja, ik heb net zout in water opgelost en naar binnen gewerkt. Wat ik er tot nu toe mee bereikt heb is een zwaar pissige Linga, maar kotsen ho maar......
je heb het maar te doen zeg met die tante. Zij snapt er natuurlijk niets van. Net lekker snack naar binne gewerkt, krijg zij van jou zo iets gruwelijks vies ingepropt.
Ik kan me indenken dat jij niet haar meest favorite person is momenteel.
Good luck.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#402317
Lizzy schreef: Dit is overigens de 2de keer in mijn carriere dat ik zoutwater bij een hond naar binnen kiep en het resultaat = 0

Ik zou haast gaan geloven dat het niet werkt.....
Ach de 2de keer pas ;D. Vandeweek met Oesjie is het me voor het eerst gelukt om een hond aan het kotsen te krijgen (als het moet hé, spontaan lukt het nog wel ;D)

Eetlepel zout helemaal achterop de tong gooien. Ik heb Oesjie 2 scheppen gegeven, circa 10 minuten later ging ze kotsen. Je moet dus ook nog even geduld hebben.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door