Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Laura2004
#401634
Ik heb besloten om Ziggy te laten steriliseren na dit verschrikkelijke weekend. Ik ben een lang weekend naar Spanje geweest en hier in huis is het echt een drama geweest. Ziggy was 29 september loops geworden en totdat ik weg ging was Kai eigenlijk wel rustig, maar zondag is hij dus weer helemaal doorgeflipt. Als mijn moeder Sarah en Ziggy uit ging laten dan blafte hij heel de wijk bij elkaar (er zijn heel veel buren komen klagen) en hij heeft eergisteren toen mijn moeder wegging met Ziggy en Sarah heel de deurpost kapot gebeten en een deel van de deur en mijn ouders zijn daar niet echt blij mee, want we zullen heel de deurpost moeten vervangen. (Kai heeft trouwens nooit iets gesloopt) En gisteren moest mijn moeder een halve dag werken en toen heeft mijn moeder hem opgesloten in de bench (een hele goede stevige) en daar is hij uitgebroken, toen heeft hij de andere deurpost van beneden helemaal kapot gebeten en de deur er op de een of andere manier uitgesloopt (schuifdeur, die met een touwtje dichtzat) en hij is naar zolder toegegaan waar Ziggy zat, daar heeft hij die deurpost ook helemaal kapot gebeten, totdat hij de deur heeft opengekregen en toen mijn moeder thuiskwam toen kwamen Kai en Ziggy mijn moeder samen begroeten, dus we zijn bang dat hij haar heeft gedekt en wij zijn dus genoodzaakt haar een morning after prik te geven. Dit was voor mij dus het slechtste weekend om weg te gaan, maar ik kon niet anders en ik dacht ook niet dat het zo uit de hand zou lopen. Ik wil Ziggy dus laten steriliseren, omdat ik dit zielig vind voor Kai en omdat mijn vader dus niet zo blij is met dit gedoe. Ik vergeet er trouwens bij te zeggen dat Kai ook zo hard tegen de voorruit van de auto heeft gebeukt dat er dus een barst in is gekomen en dit heeft mijn moeder 280 euro gekost.
Er is mij ook afgeraden om Kai te laten castreren vanwege zijn gedragsproblemen. Ze hebben mij gezegd dat hij een echte sjacherijn zal worden en misschien niet eens meer vriendelijk zal zijn tegen teefjes en dat risico wil ik niet lopen en aangezien Ziggy de laatste keer heel erge last heeft gehad van haar loopsheid denk ik dat het niet zo'n slecht idee is om haar te laten helpen.
Ik had dus ook nog een vraag. Er is toch een nieuwe manier van steriliseren? Hoe heet dat? En waar kan ik dat laten doen? En heeft iemand er goede ervaringen mee?
Laatst gewijzigd door Laura2004 op do 13 okt 2005, 12:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Door conleeuw
#401636
Laura2004 schreef:
Er is mij ook afgeraden om Kai te laten castreren vanwege zijn gedragsproblemen. Ze hebben mij gezegd dat hij een echte sjacherijn zal worden en misschien niet eens meer vriendelijk zal zijn tegen teefjes en dat risico wil ik niet lopen en aangezien Ziggy de laatste keer heel erge last heeft gehad van haar loopsheid denk ik dat het niet zo'n slecht idee is om haar te laten helpen.
Ik had dus ook nog een vraag. Er is toch een nieuwe manier van steriliseren? Hoe heet dat? En waar kan ik dat laten doen? En heeft iemand er goede ervaringen mee?
Wat een gedoe allemaal zeg, erg jammer dat het zo gaat. Mijn eerste idee was inderdaad, waarom nou de teef gecastreren als de reu zo flipt? Doe hij trouwens ook zo moeilijk als er teven in de buurt loops zijn? Mijn hemel zeg.
Maar jij geef al aan dat dat niet kan vanwegen zijn gedrags problemen.

Geer heeft zijn teefje pas met een laparoscopie laten gecastreren en was daar erg over te spreken.

Wat een doffe elende zeg. :(
Door Laura2004
#401638
Geer is een zij ;D, maar dat bedoelde ik ja.
Ik zat er zowiezo al aan te denken om Ziggy te laten helpen, omdat zij vorige keer bijna drie maanden last heeft gehad van haar schijnzwangerschap en ze heeft ook een acuute ontsteking gehad in haar borst en ze is ook heel lang heel erg depri geweest. Ze is nu ook heel erg zielig weer, dus ik denk dat het zowiezo beter is om haar te laten helpen. Sinds Ziggy haar eerste loopsheid rijden alle reutjes ook continu op haar en daar word ik en ook Ziggy gek van.
En Kai die heeft weleens bepaalde periodes dat hij hitsig is, maar het is niet zo erg dat ik hem ervoor zou laten castreren. En ik kom trouwens heel vaak gecastreerde reutjes tegen die continu op alle teefjes rijden.
Ik zou Ziggy ook liever niet laten castreren, maar mijn ouders die eisen dat ik iets doe (ik woon bij mijn moeder), dus ik denk dat het voor Ziggy ook gewoon prettiger is als ze van dit gedoe af is.
Door conleeuw
#401639
Laura2004 schreef: Geer is een zij ;D, maar dat bedoelde ik ja.
:-[ :-[ :-[
dat wist ik hoor :-[ :-[ :-[
Ik heb geen excuus, vroeg, nog geen koffie :-[ :-[ :-[
Door Lizzy
#401643
Ik ben geen expert op dit gebied, maar ik meen mij te herinneren dat zo'n morning-after-injectie niet altijd goed werkt en er ondanks zo'n prik toch wel pups geboren worden. Nou, daar zit je echt niet op te wachten, neem ik aan. Ik denk dat je even moet overleggen met de DA en experts hier op Barfplaats wat je nu het beste kunt doen. Als je Ziggy toch wilt laten castreren, dan is het misschien niet onverstandig om geen morning-after-injectie te geven en haar over een paar dagen/weken (ik weet niet precies hoe lang je moet wachten) te laten castreren en eventueel, als ze dus zwanger blijkt, wordt ze direct geaborteerd. De operatie schijnt dan wel weer extra risicovol te zijn omdat het direct na haar loopsheid is, maar haar pups laten krijgen en hormoon-injecties: dat brengt ook risico's met zich mee.
Door Lizzy
#401644
(vergeet in mijn tikdrift nog te zeggen dat ik het onwijs rot voor jullie vind.... jeetje, wat een toestanden. Maar aangezien Ziggy de vorige keer eigenlijk best heel erg veel last van haar loopsheid heeft gehad, kan ik je gedachtengang om haar te castreren goed volgen en goed begrijpen).
Door henneke heideveld
#401645
mijn eerste hondje had ook zulke problemen met schijnzwangerschap, en de dierenarts raadde het toen juist aan om te castereren.
Door Laura2004
#401647
Oh, ik dacht dat zo'n morning after prik altijd werkt. Het zijn verboden hondjes als zij puppies krijgt, dus ze kan geen puppies krijgen en ik zit er zeker niet op te wachten. Ik weet ook zeker dat als ik thuis was geweest dat niet wast gebeurt. Dit was ook echt mijn grootste angst, maar ik had ook echt nooit gedacht Kai zo gek zou worden. :'(
Ik voel me nu echt een slechte baas zeg. Ik heb die tickets van mijn opa en oma gekregen en ik moest wel gaan, aangezien mijn opa heel ziek is :'( Echt klote en ik vind het echt erg om haar te moeten laten aborteren :'(
Nu begin ik pas te beseffen hoe erg het is.
Door Lizzy
#401650
Laura2004 schreef: Oh, ik dacht dat zo'n morning after prik altijd werkt. Het zijn verboden hondjes als zij puppies krijgt, dus ze kan geen puppies krijgen en ik zit er zeker niet op te wachten. Ik weet ook zeker dat als ik thuis was geweest dat niet wast gebeurt. Dit was ook echt mijn grootste angst, maar ik had ook echt nooit gedacht Kai zo gek zou worden. :'(
Ik voel me nu echt een slechte baas zeg. Ik heb die tickets van mijn opa en oma gekregen en ik moest wel gaan, aangezien mijn opa heel ziek is :'( Echt klote en ik vind het echt erg om haar te moeten laten aborteren :'(
Nu begin ik pas te beseffen hoe erg het is.
Hee lieverd, houdt eens op om jezelf zoveel kwalijk te nemen en om jezelf een slechte baas te vinden! Kom op zeg! Je bent geen slechte baas! In tegendeel, je bent een hele goede baas (bazin). Jij kan er niks aan doen dat je weg moest. En hee, het gebeurd wel eens dat honden per ongeluk gedekt worden. Je bent de enige niet, anders zouden ze zo'n aftermorning prik niet eens hebben uitgevonden. Ja, het is vervelend en ja, de gevolgen zijn ook vervelend, maar ik vind dat jou geen schuld treft en dat je het jezelf niet moeilijker moet maken dan dat je het al hebt.

Over die prikken: ik hoop dat andere mensen hier nog op kunnen reageren, want zoals gezegd: ik ben geen expert. Maar misschien moet je wel serieus overwegen om haar nu direct te laten castreren.....

Sterkte meis! En houd je taai. En kappen met je schuldig voelen!
Door chrisje
#401654
Goh, dat was me een weekendje wel :o
Maar neem jezelf niets kwalijk. Heel lang geleden heb ik het ook voor gehad met een reu en teef. De teef heeft toen ook een prik gehad en gelukkig helemaal geen bijwerkingen. Ze is nu 13 jaar. Zoals al gezegd is, zulke dingen gebeuren en daar zijn oplossingen voor. In ieer geval, wat je ook beslist, veel succes ermee en veel sterkte. :D ;)
Gebruikersavatar
Door Sonja
#401663
Maak jezelf geen verwijten, hoor! Jij kan er niks aan doen dat je toevallig net een weekend weg moest en dit had je toch niet kunnen voorzien. Ook je moeder had nooit kunnen verwachten dat Kai in staat zou zijn om uit een bench te breken en een paar deuren te forceren. Dit had iedereen kunnen overkomen.
Als je nu toch van plan bent om Ziggy te laten steriliseren, dan zou ik zeker met je da overleggen of het niet verstandiger is om dat nu gelijk te doen. Het zal dan geen laparoscopische operatie kunnen zijn, want de baarmoeder moet er dan ook uit. Vlak na de loopsheid is inderdaad een extra risico, maar ook de morning-afterprik geeft een risico. In de eerste plaats werkt het niet altijd om een zwangerschap te voorkomen en daarnaast loopt de teef een extra risico op baarmoederontsteking (en dan kun je wellicht alsnog op een ongunstig tijdstip alles weg laten halen). Ook kunnen de oestrogenen in de morning-afterprik het beenmerg aantasten. De bloedplaatjes dalen dan in aantal en dit kan zelfs levenbedreigende vormen aannemen.
Goed overleggen met je da, dus!
Door Laura2004
#401678
Dus ik zou haar misschien ook nu kunnen laten steriliseren. Ik wil gewoon doen wat het veiligste is en wat het minste risico met zich mee brengt.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#401679
Laura2004 schreef: Oh, ik dacht dat zo'n morning after prik altijd werkt. Het zijn verboden hondjes als zij puppies krijgt, dus ze kan geen puppies krijgen en ik zit er zeker niet op te wachten. Ik weet ook zeker dat als ik thuis was geweest dat niet wast gebeurt. Dit was ook echt mijn grootste angst, maar ik had ook echt nooit gedacht Kai zo gek zou worden. :'(
Ik voel me nu echt een slechte baas zeg. Ik heb die tickets van mijn opa en oma gekregen en ik moest wel gaan, aangezien mijn opa heel ziek is :'( Echt klote en ik vind het echt erg om haar te moeten laten aborteren :'(
Nu begin ik pas te beseffen hoe erg het is.
Zo'n morning afterpil werkt juist de half van de tijd niet, plus dat je hond er doodziek van kan worden.
Maar als ze toch gecastreerd gaat worden, waarom dan niet meteen, dan heb je het nu in 1 keer gehad.

En je bent geen slechte baas :-*
Door Laura2004
#401681
Angelique schreef: Zo'n morning afterpil werkt juist de half van de tijd niet, plus dat je hond er doodziek van kan worden.
Maar als ze toch gecastreerd gaat worden, waarom dan niet meteen, dan heb je het nu in 1 keer gehad.

En je bent geen slechte baas :-*
Ik ga meteen even bellen, want als ik haar meteen kan steriliseren dan doe ik dat liever.
Door conleeuw
#401694
Laura2004 schreef: Oh, ik dacht dat zo'n morning after prik altijd werkt. Het zijn verboden hondjes als zij puppies krijgt, dus ze kan geen puppies krijgen en ik zit er zeker niet op te wachten. Ik weet ook zeker dat als ik thuis was geweest dat niet wast gebeurt. Dit was ook echt mijn grootste angst, maar ik had ook echt nooit gedacht Kai zo gek zou worden. :'(
Ik voel me nu echt een slechte baas zeg. Ik heb die tickets van mijn opa en oma gekregen en ik moest wel gaan, aangezien mijn opa heel ziek is :'( Echt klote en ik vind het echt erg om haar te moeten laten aborteren :'(
Nu begin ik pas te beseffen hoe erg het is.
We moeten even wat afspreken hier lijk mij.
nou hier gaat ie dan:

;D alleen en alleen als jij echt expres met opzet deze situatie in scene heb gezet mag jij je ook maar een moment schuldig voelen ;D


Vraagje, heb jij dit expres in scene gezet?
Nee?
Dacht ik al ! ;D
Dus volgens bovengemelde afspraak heb jij nu ook geen schuld gevoelens meer.

Jij kan je energie beter gebruiken door met je hond lange wandelingen te maken, tijd met je opa doorbrengen en een goede oplossing voor Ziggie te bedenken.
Ik denk dat ik overleg zou plegen met mijn dierenarts, want mischien is het toch een idee om eerst een morning after spuitje te doen en dan later pas te castreren? Ik denk dat je dierenarts alle voor en nadelen op een rij kan zetten.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door