Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Bandji
#401512
Ik heb eens een vraagje hierover en dat is het volgende ;)
Ik ben net op de site wezen kijken nadat ik mijn broer aan de foon had gehad deze zei dat 6 schijven van Energique veelste veel is voor Safri mijn pup van 15.8 kilo.
Nu lees ik daar het volgende:

"Als u een oude verpakking heeft met daarin rondjes van 25 gram, dan moet een volwassen hond per 5 kilo 4 rondjes hebben. Pups krijgen 8 rondjes per 5 kilo lichaamsgewicht."

Dus ik kom daar toch echt op 6 schijven pd ik heb groot verpakking van schijven van 100 gram,
Zoals de meeste al weten eet mijn pup er met veel moeite maar 2/3 pd is het nu zo dat hij misschien niet meer nodig heeft?
Of zijn de schijven van een andere samenstelling zodat hij er maar 3 pd hoeft te eten?
Door Lizzy
#401515
Voor de 100 gram's schijfjes zie ik dit op de site:

Per 2,5 kilo lichaamsgewicht geeft U ongeveer 1 schijfje van 100 gram Energique pup

Voedingsadvies voor pups

gewicht pup:
2,5 kilo 1 schijfje
5 kilo 2 schijfjes
7,5 kilo 3 schijfjes
10 kilo 4 schijfjes

Als ze inderdaad 100 gram wegen, die schijfjes, dan kom ik toch ook op 6 uit hoor.
Laatst gewijzigd door Lizzy op di 11 okt 2005, 22:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Bandji
#401527
[quote="Lizzy"]

Als ze inderdaad 100 gram wegen, die schijfjes, dan kom ik toch ook op 6 uit hoor.

[/quote]

Ja ik dus ook en ik heb ze gewogen ze zijn 100 gram ;D
Dan eet hij er toch 3-4 te weinig op een dag ::)
Maar oke ga er maar vanuit als de wormen weg zijn en zijn darmflora op orde is dat hij wel normaal gaat eten ;)
Door conleeuw
#401533
hoe is de gewicht van jou pup in verhoudig tot zijn hoogte? dus groeit hij goed? En hoe is de hoogte van jou pup in verhouding tot anderen van dezelfde leeftijd, dus nest genootjes, kan jij jou pup vergelijken met anderen?
Ik weet dat soms als puppen aan het wisselen zijn, kan hun eetlust ook tijdelijk verlagen. Natuurlijk kan een worm infectie ook een invloed hebben, maar dan zou je bijna verwachten dat hij dan magertjes is.
Wat zeg jou dierenarts over de gewicht en groei van jou hond?
Door Bandji
#401776
[quote="conleeuw"]
hoe is de gewicht van jou pup in verhoudig tot zijn hoogte? dus groeit hij goed? En hoe is de hoogte van jou pup in verhouding tot anderen van dezelfde leeftijd, dus nest genootjes, kan jij jou pup vergelijken met anderen?
Ik weet dat soms als puppen aan het wisselen zijn, kan hun eetlust ook tijdelijk verlagen. Natuurlijk kan een worm infectie ook een invloed hebben, maar dan zou je bijna verwachten dat hij dan magertjes is.
Wat zeg jou dierenarts over de gewicht en groei van jou hond?
[/quote]
Nou hij weegt nu 15.8 kilo 3 weken geleden 13.2 maar vergeleken met leeftijd genootjes is hij te licht en te dun, we hebben vorige week de Am staff club match gehad daar waren dus een hoop pups van zijn leeftijd en ik moet zeggen dat scheelde toch wel in gewicht en dikte niet qua hoogte ??? Hij is 42 cm schoft hoogte ;)
Hij is ook al uit gewisseld met zijn gebit ;D
Vandaag heeft hij ook nog niets gegeten >:(
De da vindt hem niet te mager je ziet zijn ribben niet zitten ;D Maar voor een Am Staff die zijn toch altijd ook als pup lekker mollig tenminste dat ben ik gewend en dat is hij absoluut niet en vind ik hem veelste mager >:(
Door Bandji
#401790
Foto van het verschil links is mijn Safri rechts is een teefje Sugar van dezelfde leeftijd ze is veel flinker en haar koppie is ook veel breder, Safri is een reutje dus die hoort veel flinker dan haar te zijn ;D
Afbeelding
Door conleeuw
#401796
ik heb zelf een hond die niet goed wil eten, nu heb ik ontdekt dat zij moord doe voor vis vooral vis olie of sardientjes, liefs in blik. Als ik dus wil dat zij iets eet, mik ik er visolie en of sardietje puree en of sardientje uit blik over, dan eet ze tenminste beter. Heb jou hond mischien ook een iets waar hij gek op is, waar jij de eten mee kan opvrolijken ;D
Door Bandji
#401812
[quote="conleeuw"]
ik heb zelf een hond die niet goed wil eten, nu heb ik ontdekt dat zij moord doe voor vis vooral vis olie of sardientjes, liefs in blik. Als ik dus wil dat zij iets eet, mik ik er visolie en of sardietje puree en of sardientje uit blik over, dan eet ze tenminste beter. Heb jou hond mischien ook een iets waar hij gek op is, waar jij de eten mee kan opvrolijken ;D
[/quote]
Ja macaroni of spagetti met alles erop en eraan en dat is het enige wat ik tot nu toe ontdekt heb voor de rest trekt hij zijn neus op ;D
Door conleeuw
#401818
[quote="Bandji"]
Ja macaroni of spagetti met alles erop en eraan en dat is het enige wat ik tot nu toe ontdekt heb voor de rest trekt hij zijn neus op ;D
[/quote]
Krijg jij van mij een paar tips, mischien zit hier iets tussen.
Sardientjes uit blik
Anjovis uit blik
Gedroogde visjes (dierenspeciaal zaak)
Gorgonzola (of enige ander schimmel) kaas
Gewoon kaas,
Cottage cheese (huetenkazen, ik denk dat je het zo schrijf)
Ik zou me verbazen als hier niets tussen zit wat hij lekker vindt. maar goed, smaken verschillen.
Probeer eens, kijk wat hij vindt, ik ben benieuwd
Door conleeuw
#401826
nog even dit:
Ik vindt hem erg mooi ;) , op de foto lijkt het inderdaad niet op een magere zielige hondje hoor ;D
Ik vraag mij af, hoe de rest van zijn nestje groeit qua formaat?
Ook niet te vergeten, dat jou hond mischien gewoon rustiger groeit. Dat is beter voor de skelet dan een al te snelle groei spurt.
Door Bandji
#401834
Gedroogde visjes dit ga ik meteen proberen die heb ik staan zijn eigenlijk voor mijn man voor het vissen maar heeft hij nu mooi ff pech :) :P
Kaas heb ik ook gewoon in huis maar dat doe ik nog maar ff niet want sommige honden kunnen van kaas wormen krijgen en daar wil ik nou net vanaf haha
Ik heb de fokker al bericht gestuurd van alle problemen van niet willen eten en de wormen ;D
Ik krijg maandelijks foto's toegestuurd van zijn broertjes en zusjes van de fokker en die zien eruit zoals een Am staff pup eruit horen te zien ;D
Alleen die van mij blijft dus eigenlijk achter en het is nu half 3 en nog heeft hij niets gegeten :(
Maar wat ik dan wel weer vreemd vindt hij heeft al 3 keer gepoept vandaag en gewoon normale ontlasting?
Door Jojo
#403273
:-\ Ik heb zo ook een tijd aangeklooit met mn - toen nog- pup en energique. Ik was op een gegeven moment zo ver dat ik het uit de hand ging voeren of heeeel even in de koekepan aanbakte :-X
Toen ben ik carnibest gaan voeren en at meneer weer als een slootgraver. Wel is hij nogsteeds zo klein (10,5 kilo voor een reutje van zijn ras is echt inimini) maar dat zal dan nou eenmaal zijn bouw zijn denk ik.
Door Bandji
#403576
[quote="Jojo"]
:-\ Ik heb zo ook een tijd aangeklooit met mn - toen nog- pup en energique. Ik was op een gegeven moment zo ver dat ik het uit de hand ging voeren of heeeel even in de koekepan aanbakte :-X
Toen ben ik carnibest gaan voeren en at meneer weer als een slootgraver. Wel is hij nogsteeds zo klein (10,5 kilo voor een reutje van zijn ras is echt inimini) maar dat zal dan nou eenmaal zijn bouw zijn denk ik.
[/quote]
haha hier nog zo'n muts zit hem uit de hand te voeren of met een vorkje ;) Doe het soms ook ff in de magnetron zodat het iets warmer is dan kamertemp. :(
Maar hij eet nu gelukkig lamshart zonder problemen maar dat heb ik al in een andere topic gezet ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door