Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Bandji
#401468
We zijn net bij de da geweest en hij heeft nu nog anderhalve pil gekregen tegen wormen en herhaling over 10 dagen dan 2 dagen wachten en dan moeten we ontlasting brengen dan kijkt hij het na is het dan nog niet weg dan gaat de da drastische maatregelen nemen wat weet ik helaas niet dat bespreekt hij als het zover is, mochten we nog bloed vinden in zijn ontlasting dan moeten we meteen de ontlasting brengen :(

Ik heb jullie raad om Probiotica te vragen aangenomen, omdat de da dit voor een pup te sterk vindt heeft hij net zoiets meegegeven Metronidazol 250 mg daar moet ik donderdag mee beginnen en dan 3 tabletten pd :(

Nou ik hoop maar dat het nu over is wordt er een beetje moedeloos van :cry:
Door Lizzy
#401474
Weet jouw DA wel wat probiotica is? Dat zijn namelijk gewoon goede bacterieen hoor. Niks te sterk voor een pup >:(. Probiotica is gewoon wat ook in Yakult zit en wat je gewoon bij de supermarkt kan kopen (alleen bedoelen wij hier de versie die in een capsule zit en bij reformwinkel of drogist of DA te koop is). En wat een DA kan bestellen van bijv. het merk PROTEXIN. Wat een gladiool zeg, deze DA >:(.

Die troep (Metronidazol) die hij je nu heeft meegegeven is een middel dat: doodt schimmels, gisten en andere ziekteverwekkers zoals protozoën en remt ook de groei van sommige bacteriën. Dat zou ik sowieso niet geven! Laat hij eerst aantonen dat jouw pup schimmels, gisten of andere ziekteverwekkers heeft zeg.
Laatst gewijzigd door Lizzy op di 11 okt 2005, 21:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Door danielle1980
#401477
Lizzy schreef: Weet jouw DA wel wat probiotica is? Dat zijn namelijk gewoon goede bacterieen hoor. Niks te sterk voor een pup >:(. Probiotica is gewoon wat ook in Yakult zit en wat je gewoon bij de supermarkt kan kopen (alleen bedoelen wij hier de versie die in een capsule zit en bij reformwinkel of drogist of DA te koop is). En wat een DA kan bestellen van bijv. het merk PROTEXIN. Wat een gladiool zeg, deze DA >:(.
wilde t net zeggen :o >:( ::) ;)
Door Bandji
#401485
Oeps niet boos worden hahaha

Hij heeft voor 4 dagen meegegeven maar zal het niet geven, daarom had ik het voor de zekerheid hier neergezet jullie hebben daar meer verstand van dan ik :-*
Moet ik morgen toch maar ff naar de stad ik woon zelf in een dorp en hier hebben ze het helaas niet ;)

Kan ik het ook via internet bestellen?
Door Lizzy
#401489
Bandji schreef: Oeps niet boos worden hahaha

Hij heeft voor 4 dagen meegegeven maar zal het niet geven, daarom had ik het voor de zekerheid hier neergezet jullie hebben daar meer verstand van dan ik :-*
Moet ik morgen toch maar ff naar de stad ik woon zelf in een dorp en hier hebben ze het helaas niet ;)

Kan ik het ook via internet bestellen?
Nee, ik word ook niet boos op jou... Maar wel op deze DA..... Laat hij even een opfriscursusje doen of zijn vakliteratuur bijhouden.... En dan direct zo'n middel meegeven terwijl daar vooralsnog geen aanleiding voor is ::). Laat hij nou eerst eens een fatsoenlijk mestonderzoek doen!
Door Bandji
#401499
Lizzy schreef: Nee, ik word ook niet boos op jou... Maar wel op deze DA..... Laat hij even een opfriscursusje doen of zijn vakliteratuur bijhouden.... En dan direct zo'n middel meegeven terwijl daar vooralsnog geen aanleiding voor is ::). Laat hij nou eerst eens een fatsoenlijk mestonderzoek doen!
Zit net te denken dat ik maandagochtend gewoon wat ontlasting door mijn man laat afgeven om te laten onderzoeken want ik heb eigenlijk helemaal geen zin om weer 2 weken te moeten wachten of hij nu wormen vrij is ;)
Door Lizzy
#401508
Bandji schreef: Zit net te denken dat ik maandagochtend gewoon wat ontlasting door mijn man laat afgeven om te laten onderzoeken want ik heb eigenlijk helemaal geen zin om weer 2 weken te moeten wachten of hij nu wormen vrij is ;)
Als er nu levende wormen zijn, dan kun je er vanuit gaan dat er over 2 weken nog 1 maal ontwormt moet worden (tenminste, volgens mij is dat het geval). Ik denk dat je beter dus wel kunt wachten. In de tussentijd denk ik dat je vooral kunt gaan werken aan het verbeteren van de weerstand van de darmen!
Door Bandji
#401514
Lizzy schreef: Als er nu levende wormen zijn, dan kun je er vanuit gaan dat er over 2 weken nog 1 maal ontwormt moet worden (tenminste, volgens mij is dat het geval). Ik denk dat je beter dus wel kunt wachten. In de tussentijd denk ik dat je vooral kunt gaan werken aan het verbeteren van de weerstand van de darmen!
Oke de herhaling heb ik ook in huis dan ga ik morgen ff Probiotica halen ;)
Bedankt meis ;D
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door