Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door ~Joke~
#401385
Zo onderhand ben ik nu al 4 weken aan het kammen zuigen en uitwassen. De honden hebben niet veel vlooien maar ik vang er iedere dag wel 1 of 2. In deze 4 weken heb ik zo ongeveer 60 vlooien gevangen. Ik heb dit nog nooit eerder gehad; de mijne hebben nooit vlooien. Waar ze ze vandaan hebben mag Joost weten. Ws een egel in de tuin.
Vandaag heb ik Ecol style middelen gehaald; de shampo en de omgevingsspray. De mevrouw in de winkel was niet op de hoogte van de werkzame stof en dacht dat het vergif was. Ik heb even gegoocheld en de werkzame stof Spiritus Saponatus bleek verzeepte alcohol te zijn. Dit tast het schild van de vlo aan waardoor ze dood gaan. Er staat op de verpakking dat het helpt tegen vlooien teken en hun eitjes en larven...Ik heb ook nog met Eco style zelf gebeld want ik wilde 100% zeker zijn dat het geen gif bevatte met het oog op Spike. Het is was gifvrij werd me verzekerd. Alledrie zijn ze onder de douche geweest; de kleden voor de zoveelste keer gewassen, Alles gezogen en de manden en omgeving gesprayd. Daarna de auto helemaal uitgemest en ingespoten. Ik ben benieuwd......
Ik ben nu na 4 weken kammen, wassen en zuigen de wanhoop nabij.....
Laatst gewijzigd door ~Joke~ op di 11 okt 2005, 19:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Sofie
#401493
Ik hoop dat het helpt!
Heb je nooit gedacht om eens knoflook te proberen?
Door Lizzy
#401495
Sjeesus, wat een ellende! Je bent niet de enige die erg veel last heeft van vlooien trouwens. Ik hoor veel mensen klagen. Nou ja, nu maar hopen dat die EcoStyle helpt...! Laat je het ons weten?
Door Sylvi@
#401496
Wat voor vloer heb je?


Ik heb ooit eens een jaar vlooien gehad :-X echt ik kwam er niet vanaf, totdat ik de fabrikant van de vlooien middelen belde en die mij vroeg welke vloer ik had, juist ja een houten vloer met kieren ??? dan kom je er dus bijna niet vanaf, ze hebben me een middeltje opgestuurd en binnen een paar weken was ik er toen vanaf.
Door ~Joke~
#401553
Lizzy schreef: Sjeesus, wat een ellende! Je bent niet de enige die erg veel last heeft van vlooien trouwens. Ik hoor veel mensen klagen. Nou ja, nu maar hopen dat die EcoStyle helpt...! Laat je het ons weten?
Ik hou jullie op de hoogte. Het zou geweldig zijn als dit middel helpt!
Door ~Joke~
#401555
sylvi@ schreef: Wat voor vloer heb je?


Ik heb ooit eens een jaar vlooien gehad :-X echt ik kwam er niet vanaf, totdat ik de fabrikant van de vlooien middelen belde en die mij vroeg welke vloer ik had, juist ja een houten vloer met kieren ??? dan kom je er dus bijna niet vanaf, ze hebben me een middeltje opgestuurd en binnen een paar weken was ik er toen vanaf.
Wij hebben een parketvloer maar erg naadloos gelegd; gelijmd, gespijkerd en daarna 3 keer in de lak gezet ik hoop/denk dat alle naadjes dicht zitten. Ik heb wel langs de plinten gespoten. Verder hebben we geen kleden en een leren bankstel
Door ~Joke~
#401556
Sofie schreef: Ik hoop dat het helpt!
Heb je nooit gedacht om eens knoflook te proberen?
Ze hebben nooit vlooien vandaar dat ik ook nooit knoflook heb gebruikt. Ik heb dit nog nooit eerder meegemaakt..
Laatst gewijzigd door ~Joke~ op di 11 okt 2005, 22:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Door ~Joke~
#401865
Voorzichtig en klop klop op ongeverfd hout durf ik heeel voorzichtig te zeggen dat het lijkt te helpen...Geen vlo gevangen vandaag. Ik blijf toch eerst nog maar doorgaan met kammen. Tjonge wat houd ik vandaag een tijd over. Ik voel me gewoon schuldig dat ik vandaag de kussens niet was en zelfs het stofzuigen oversla
Door Doedels
#402146
harns49 schreef: Voorzichtig en klop klop op ongeverfd hout durf ik heeel voorzichtig te zeggen dat het lijkt te helpen...Geen vlo gevangen vandaag. Ik blijf toch eerst nog maar doorgaan met kammen. Tjonge wat houd ik vandaag een tijd over. Ik voel me gewoon schuldig dat ik vandaag de kussens niet was en zelfs het stofzuigen oversla
Op hoop van zegen. Laat het stofzuigen niet te snel verslappen. Voor je het weet komen er weer eitjes uit.
Door Helen
#402150
Kuma heeft ook last van vlooien, Balou niet. Wij gebruiken ook ecostyle voor in huis. Werkt echt heel goed. Alles is direct dood. Wij spuiten het ook op de matrassen en in de auto.
Vlooienshampoo heb ik van de groene os. Werkt ook heel goed.
Voor Balou hoef ik niets te gebruiken. Die krijgt toch nooit vlooien. Als slaapt ze samen met Kuma in 1 mand. Heel gek.
Voor Kuma gebruik ik exil. Gewoon gif. Ik ben die krengen spuugzat. Kuma is nog steeds een beetje kriebelig, maar ik kan geen vlo meer vinden.
Door ~Joke~
#402772
Hier is Spike de vlooienbak; van hem heb ik de meeste vlooien afgehaald. Ik ben erg blij dat dit middel werkt.
Door ~Joke~
#402773
Doedels schreef: Op hoop van zegen. Laat het stofzuigen niet te snel verslappen. Voor je het weet komen er weer eitjes uit.
Ik ga idd door; gisteren moest de parketvloer behandeld worden dus alle meubels de deur uit; goed gezogen en gedweild en daarna met polish behandeld. Als er nog iets rondwaarde dan zit het nu ingekapseld onder een polishlaag ;D
Door Truus
#403377
harns49 schreef: Ik ga idd door; gisteren moest de parketvloer behandeld worden dus alle meubels de deur uit; goed gezogen en gedweild en daarna met polish behandeld. Als er nog iets rondwaarde dan zit het nu ingekapseld onder een polishlaag ;D
;D ;D ;D
Door conleeuw
#403475
harns49 schreef: Als er nog iets rondwaarde dan zit het nu ingekapseld onder een polishlaag ;D
Leuk hé, een soort focieletje ;D
Door Bandji
#403505
Een tip die de meeste vergeten spuit de zak van je stofzuiger van binnen ook in want alles wat je opzuigd komt daarin terecht ;D
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door