Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door annelies2
#40124
??? hallo luitjes,
ikweet niet goed of ik hier op de goede topic sta??
maar wie kan mij helpen en adviezen geven over het chippen van je hond.
Toeska krijgt in maart weer haar jaarlijkse inentings cocktail, en nu vraag ik me af of het verstandig is om haar meteen te laten chippen want dat wil ik graag of dat ik beter eerst de cocktail kan laten inwerken en daarna te laten chippen??
groetjes annelies en toeska
Door annelies2
#40127
:( niet enten vind ik een beetje eng geer, toeska komt toch wel veel en vaak in aanraking met andere honden en ieder jaar lopen er wel (jonge) honden rond met kennelhoest.
en ik alles er aan wil doen omdat te voorkomen ent ik haar strikt ieder jaar, ze is nu pas twee en kan dus nog steeds ook kennelhoest krijgen toch???
Door geer
#40129
Een hond kan zijn hele leven lang kennelhoest krijgen, maar een misverstand is dat kennelhoest ontzettend schadelijk zou zijn...
De meeste mensen hier enten helemaal niet meer, wanneer je hond begint te hoesten kan je gewoon beginnen met hoestsiroop, meestal lost dat het op!!

Maar ik denk dat anderen je dit veeeel beter uit kunnen leggen, want een weekje geleden zat ik zelf ook nog in de stress omdat ik dacht dat Saar kennelhoest had opgelopen :-[ ;) (Ze begon te hoesten en inderdaad, met een beetje siroop was het zo weer over)...
Door annelies2
#40137
:) weet jij wel wat meer over chippen te vertellen geer want dat is ook nog onbekend voor mij, normaal doet de fokker dat al bij de pups, maar de fokker van toeska heeft dat aan de eigenaren zelf over gelaten.
en ik loop er al wel heel lang over na te denken, al vanaf dat ze pup was maar zo'n puppie opvoeden kost ook het nodige dat weet jij ook wel, maar nu denk ik er toch echt serieus overna.
Hoe gaat het in z'n werk???? heeft ze er veel last van ???? wat moet ik daarna doen en niet doen?????? hoe weet ik of de chip goed zit????? enz
groetjes annelies en toeska
Door geer
#40138
Oeiiii... Ik moet eerlijk zeggen dat ik er niet zo veel vanaf weet, Saar is niet gechipt :-\
Volgens mij is het zo gepiept en kan je Toeska bij de dierenarts laten chippen...

Misschien zitten hier meer mensen wiens hond wEl gechipt is :)
Door annelies2
#40140
:P he sjips ja ik weet inderdaad ook wel dat je dat bij de da kunt laten doen maar de rest wil ik ook graag weten.
Ik ben geloof ik wel een beetje een zeikert he????
Maar ik wil alleen het ALLER ALLER beste voor toeska.
en owee als zij pijn heeft dan heb ik vier keer zoveel pijn. :-\
groetjes annelies en toeska
Gebruikersavatar
Door chooky
#40143
Chooky is bij onze dierenarts gechipt. Ze brengen dan de chip in met een naald die wat dikker is als een injectienaald. Chooky piepte wel eventjes, want het deed wel een beetje zeer, zo'n dikke naald, maar was eigenlijk meteen weer over. Ze controleren dan meteen of tie op de goede plek zikt, door hem af te lezen met een apparaat. Zo kijken ze ook of het inderdaad het nummer is wat ook op het stikkertje staat wat je meekrijgt. verder hebben hondden er als het goed is geen last van. Wel heeft de da de volgende keer gecheckt of hij nog steeds goed zat (de chip moet goed ingekapseld worden) op de goede plek (schouder).
groetjes Eva
Door annelies2
#40146
;D dank je wel geer ik heb gekeken en gelezen ik ben weer wat wijzer geworden.
al mijn huisdieren staan geregisteerd dus ........ toeska is dit voorjaar aan de beurt, nu alleen nog na vragen hoe duur het kost
Door Helen
#40151
Ik zou me als ik jou was ook verdiepen in het ent-gedoe. Want elk jaar een cocktailenting is zeer overbodig. Als je alleen het ALLER ALLER beste wil voor Toeska ent je nl niet.


groetjes Helen
Door annelies2
#40152
;D ook dank eva dat is wat ik ook gelezen heb, op de site.
maar het doet daarna helemaal geen pijn meer en dat is wel belangrijk.
maar nog even wat anders ze heeft dan wel een klein wondje van die iets dikkere naald, maar toeska zwemt zo graag zelfs al in het voorjaar hoor (eigenlijk nu nog als ze de kans krijgt) kan dat kwaad??????
Door Helen
#40163
Nou Annelies, daar zou ik wel mee oppassen hoor. Voor je het weet gaat het wondje smetten en ontsteken en krijgt Toeska tetanus en heeft ze een huidtransplantatie nodig. Nee, ik zou haar even veertien dagen na het chippen in de bench houden en alleen in je tuin uitlaten zodat ze zeker weten niets oploopt. Je zou ook voor de zekerheid een vissekom over haar hoofd kunnen doen die veertien dagen, zodat je zeker weet dat ze ook geen vieze lucht inademt.

groetjes Helen
Door annelies2
#40169
Helen schreef: Nou Annelies, daar zou ik wel mee oppassen hoor. Voor je het weet gaat het wondje smetten en ontsteken en krijgt Toeska tetanus en heeft ze een huidtransplantatie nodig. Nee, ik zou haar even veertien dagen na het chippen in de bench houden en alleen in je tuin uitlaten zodat ze zeker weten niets oploopt. Je zou ook voor de zekerheid een vissekom over haar hoofd kunnen doen die veertien dagen, zodat je zeker weet dat ze ook geen vieze lucht inademt.

groetjes Helen
ik heb geen bench voor toeska nooit gehad ook niet maar een vieze lucht inademen???? kan dat ookal schadelijk zijn of maak je nu een grapje.
en enten doe ik helen juist omdat ik bang ben dat ze ziektes oploopt met al dat zwemmen van madammeke.
ik ben echt een klein zerig trutje he???? ;D ;D ;D ;D
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door