Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door MariekeLost
#400010
Ik moet morgen even de DA bellen, omdat ik vermoed dat mijn hond oormijt heeft. Er zit zwart korrelachtige smeer in zijn oorschelp, en hij klappert steeds met zijn oren. Ook jammerde hij een beetje terwijl ik aan zijn oor zat.
Maar wat moet ik me wel en wat niet aan laten smeren? En kan dit een gevolg zijn van het overzetten (nu twee/drie weken geleden) op versvlees? Wie o wie?
Door Tineke *
#400040
Bij de dierenarts krijg je in ieder geval goeie druppels
verder nog niet te veel in het oor schoonmaken tot je precies weet wat het is.
Maar ik denk wel oormijt.

Tineke
Door conleeuw
#400388
Oormijt krijg jou hond niet omdat ie overgezet is op vers vlees, hij heeft naar alle waarschijnlijkheid gezellig de beestjes van een ander meegenomen.
Het is geen ramp om te behandelen, er zijn verschillende oordruppels die jou dierenarts jou kan geven.
Helaas is er maar een manier om van oormijt af te komen en dat is met gif, dus de druppels die je krijg bevatten dan ook gif. Gelukkig werken dit soort middelen snel en is nadat je een aantal dagen heb behandeld de mijten meestal al dood, dus kort maar krachtig. Wel is het zo, als je andere honden in huis heb zou ik die meteen ook even laten nakijken, vaak is het zo als een het heb heb je een kans dat een ader het ook heb, en dan kan je liever de hele boel meteen gelijk behandelen omdat ze elkaar anders blijven besmetten.
Sterkte ermee,.
Door MariekeLost
#401259
Blijkbaar was het toch een reactie van ontgiftiging, want mijn hond heeft schone oren. Het kostte wel weer een consult bij de DA, maar ik weet nu zeker dat het ok is.
Door conleeuw
#401268
MariekeLost schreef: Blijkbaar was het toch een reactie van ontgiftiging, want mijn hond heeft schone oren. Het kostte wel weer een consult bij de DA, maar ik weet nu zeker dat het ok is.
oh jammer nou, hoewel, eigelijk alleen maar goed dat het geen mijt is, dus geen giftige behandeling. Nu weet jij dat ook weer.
;D
Door Doedels
#401539
MariekeLost schreef: Blijkbaar was het toch een reactie van ontgiftiging, want mijn hond heeft schone oren. Het kostte wel weer een consult bij de DA, maar ik weet nu zeker dat het ok is.
Gelukkig maar. Oormijt is heel vervelend. Beter een paar keer te veel naar de da dan één keer te laat hoor.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door