Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Shiva Klaui
#400789
Hoi,

Mijn hond Shiva heeft sinds een dikke week een beetje last van urineverlies. Alleen na de lange wandeling (velden of bos) 's middags. Ze plast overal kleine beetjes na de eerste grote plas en als ik haar dan achter in de jeep zet, druppelt ze na... Eenmaal thuis is het over. Is dit het begin van iets of gaat dat over???
Shiva is een middelgrote straathond uit Maleisie en is nu 7. Ze is gesteriliseerd toen ze 1 was en heeft verder nooit problemen met urine verlies gehad.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Door Tarek
#400813
Sterelisaties kunnen op oudere leeftijd weleens incontinentie veroorzaken.Misschien dat de vermoeide spieren van het wandelen het iets in de hand werken.
Door conleeuw
#400817
Shiva Klaui schreef:
Ze plast overal kleine beetjes na de eerste grote plas en als ik haar dan achter in de jeep zet, druppelt ze na... Eenmaal thuis is het over. Is dit het begin van iets of gaat dat over???

Heeft iemand hier ervaring mee?
Vaak kleine plasjes kan duiden op een blaas ontsteking.
Ik zou zeggen laat in ieder geval haar urine een keertje goed nakijken.

Een van mijn honden is behoorlijk oud en krijg ook af en toe baas ontsteking. Op advies van mijn Dieren Arts geef ik vitamine C om de zuurgraad van de urine hoog te houden, dat helpt bij haar. Ik heb in bijna twee jaar nog geen ene keer antibiotica hoeven geven.
Door Shiva Klaui
#401245
Shiva wil inderdaad graag met haar poten het water in en vaak lopen we ook langs beekjes waar ze dat doet....zou het misschien te koud zijn en een blaasonsteking in de hand werken?? Maar je zou denken dat ze dat zelf aanvoelt.
Door conleeuw
#401251
Shiva Klaui schreef: Shiva wil inderdaad graag met haar poten het water in en vaak lopen we ook langs beekjes waar ze dat doet....zou het misschien te koud zijn en een blaasonsteking in de hand werken?? Maar je zou denken dat ze dat zelf aanvoelt.
ik denk niet dat een hond dat aanvoelt, dan zou je ervan uitgaan dat ze de vermogen hebben om te redeneren, dat als ze nu in de koude water staan dat ze dan later last krijgt ervan. Ik denk meer dat honden zo iets hebben van, oh jippee, water, ik ga lekker de water in..... ;D
mischien kan je wat urine opvangen en naar je DA brengen voor onderzoek? Dan weet je i i g of het wel of niet blaas ontsteking is.
Overiginds, ik ontzeg mijn outje niets, als zij wil gaan zwemmen, dan mag dat van mij hoor, ik droog haar wel, en zorg dat ik qua eten zo goed mogelijk voor haar zorg dat zij zo sterk en gezond mogelijk blijf. Ik heb liever dat zij nog plezier heb en haarzelf echt kan uitleven dan wat zij van alles en nog wat van mij niet mag en dan een paar maanden langer mee ga, maar zo denk ik ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door