Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Bandji
#400343
bah mijn pup van 5 maanden heeft nu alweer wormen >:(

Hij heeft in 2 en halve maand al 3 kuren gehad en dacht dat het nu eindelijk over was maar helaas vond vanmiddag in zijn ontlasting weer een spoelworm >:(

Kan dit door de Enerique komen want dat begin ik me nu toch echt af te vragen ???
Door Sofie
#400412
Welke kuur geef je als ontworming?

Geef anders eens regelmatig een bot en pijnboompitten. Dat zijn ook goede wormafdrijvers!
Door Lizzy
#400459
[quote="Bandji"]
Kan dit door de Enerique komen want dat begin ik me nu toch echt af te vragen ???
[/quote]

Waarom denk je dat?
Door Bandji
#400517
Lizzy schreef: Waarom denk je dat?
Omdat dit het probleem is sinds hij enerique te eten krijgt vandaar dat ik begin te denken dat het aan de Energique ligt, Safri wil het nu ook al een paar dagen niet meer eten :(
We hebben het weekend lamshart gegeven en dit eet hij dus wel ;)
Door Lizzy
#400522
Maar kun je dat nader verklaren, waarom je denkt dat het 'de schuld' is van Energique? Ben je bang dat een hond wormen op kan lopen van rauw vlees? (want dat is dus niet het geval).

Heb je tot nu toe steeds met hetzelfde ontwormingsmiddel ontwormt? En welk middel was dat, als ik vragen mag?
Door Bandji
#400523
Sofie schreef: Welke kuur geef je als ontworming?

We hebben nu diverse kuren gebruikt 2 bij de dierenwinkel en 1 sterkere van de da :(

pijnboom pitten krijg ik er niet in bij hem, Safri is een klier met eten hij eet al heel slecht :(
Van de Energique hoort hij 6/7 brokken nu te eten als we er 2/3 pd in krijgen is het veel :(
Door Lizzy
#400524
Is hij wel helemaal in orde? Is hij aan het wisselen misschien? Ik zou hem toch maar goed in de gaten houden, als hij ook nog slecht eet. Misschien kun je ook even een ander voer proberen om te kijken of hij dat wel eet.

Aangezien dat wormenkuren nou ook niet direct het darmstelsel van de hond sterker maakt en aangezien hij wormen heeft: ik zou hem probiotica gaan geven voor een paar weken/maand.
Laatst gewijzigd door Lizzy op ma 10 okt 2005, 11:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Bandji
#400529
Lizzy schreef: Maar kun je dat nader verklaren, waarom je denkt dat het 'de schuld' is van Energique? Ben je bang dat een hond wormen op kan lopen van rauw vlees? (want dat is dus niet het geval).

Heb je tot nu toe steeds met hetzelfde ontwormingsmiddel ontwormt? En welk middel was dat, als ik vragen mag?
Ja meis ik ben dus echt bang dat dit toch wel het geval is soms zie ik ook in de stukken Energique draadjes dat ik denk dat zijn wormen.
Zelfs mijn teef van 19 maanden die toch alles eet wat los en vast zit wil dit niet op eten?

We hebben 3 verschillende kuren gebruikt waarvan de laatste van de da en die terwijl dat eigenlijk niet mag maar met de toestemming van de da na 1 week toch herhaald zodat we zeker wisten dat hij wormen vrij zou zijn, ik weet alleen niet meer hoe het heet ik heb termijn stoornissen maar volgens mij begon het met een P. deze naam had ik doorgekregen van diverse leden van het Am staff forum ;D
Door Bandji
#400531
Lizzy schreef: Is hij wel helemaal in orde? Is hij aan het wisselen misschien? Ik zou hem toch maar goed in de gaten houden, als hij ook nog slecht eet. Misschien kun je ook even een ander voer proberen om te kijken of hij dat wel eet.

Aangezien dat wormenkuren nou ook niet direct het darmstelsel van de hond sterker maakt en aangezien hij wormen heeft: ik zou hem probiotica gaan geven voor een paar weken/maand.
We hebben al heel veel voer geprobeerd we zijn echt ten einde raad nu, hij eet echt niet ik heb dit in al die 25 jaar dat ik al honden heb ook nog nooit meegemaakt :o
We hebben alles geprobeerd wat iedereen ons aanraden om hem aan het eten te krijgen en wat we zelf wisten maar helaas >:(

Wat is dat Probiotica?
Door danielle1980
#400533
ik vers vlees zitten dus echt geen wormen.

maar goed misschien moet je eens een ander vlees proberen.
bovendien zou ik een keer goede ontworming halen en probiotica geven.
probiotica zijn goede bacterien, je kunt het bij de da halen of bij een reformwinkel.
het zorgt voor betere weerstand en opbouw van de darmflora.

en misschien moet je m eens beter laten onderzoeken als ie echt niets wil eten, misschien is er wel meer aan de hand.
Laatst gewijzigd door danielle1980 op ma 10 okt 2005, 11:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Bandji
#400544
danielle1980 schreef: ik vers vlees zitten dus echt geen wormen.

maar goed misschien moet je eens een ander vlees proberen.
bovendien zou ik een keer goede ontworming halen en probiotica geven.
probiotica zijn goede bacterien, je kunt het bij de da halen of bij een reformwinkel.
het zorgt voor betere weerstand en opbouw van de darmflora.

en misschien moet je m eens beter laten onderzoeken als ie echt niets wil eten, misschien is er wel meer aan de hand.
Nou ik neem toch aan dat de da weet wat voor wormen kuur hij geeft? Ik ga hem zo wel ff bellen.
Wat het eten betreft hebben we alle soorten al geprobeerd maar helaas, brokken eet hij trouwens ook niet :(
Wat meneer wel eet is oud bruin brood, macaroni of spagetti maar wel met alles erop en eraan maar dat is ook weer niet goed en Brinta pap ;)
Het eten wat hij bij de fokster kreeg eet hij ook niet >:(

De da heeft hem helemaal onderzocht en hij is voor de rest gewoon gezond :-[
Door danielle1980
#400546
Bandji schreef: Nou ik neem toch aan dat de da weet wat voor wormen kuur hij geeft? Ik ga hem zo wel ff bellen.
Wat het eten betreft hebben we alle soorten al geprobeerd maar helaas, brokken eet hij trouwens ook niet :(
Wat meneer wel eet is oud bruin brood, macaroni of spagetti maar wel met alles erop en eraan maar dat is ook weer niet goed en Brinta pap ;)
Het eten wat hij bij de fokster kreeg eet hij ook niet >:(

De da heeft hem helemaal onderzocht en hij is voor de rest gewoon gezond :-[
uh hoe oud is ie precies en hoe vaak ben je van eten veranderd?
Door Lizzy
#400551
Die draadjes die je in Energique ziet zijn geen wormen, daar hoef je niet bang voor te zijn. Het is vlees dat goedgekeurd is voor menselijke consumptie. En er zitten gewoon geen wormen in. Trouwens, geheel hypotetisch, want nogmaals: het kan niet, maar stel het waren wormen die je zag, dan waren ze doodgevroren en dode wormen worden niet weer levend.

Maar OK, je zit dus met een hond die steeds wormen heeft en niet wil eten.... En de hond is al helemaal binneste buiten gekeerd door de DA? Heeft de DA een keer een bloed-analyse gedaan? Kwam daar ook niks uit?

Wanneer heb je de hond nu voor het laatst ontwormt?

Ik zou zeker probiotica gaan geven. Heb je een reformwinkel in de buurt? Daar verkopen ze wel probiotica. Meestal noemen ze het "Acidophilus". Als ze de Acidophilus van Akropharma hebben, dan zou ik zeker die kopen. Die is erg goed.
Door Nelly
#400560
Ik zou probiotica gaan geven en een andere DA zoeken. En verder, komt je hond vaak in contact met andere honden en/of de ontlasting daarvan? Ik denk dat je daarin meer de oorzaak moet zoeken van die steeds weer optredende wormbesmetting. Laat je je hond misschien uit op een veldje of uitlaatplaats waar erg veel honden komen? Kan het zijn dat hij ergens kattenpoep eet? (Dat doen heel veel honden).
Door Bandji
#400564
danielle1980 schreef: uh hoe oud is ie precies en hoe vaak ben je van eten veranderd?
Hij is 17 okt, 6 maanden oud, inmiddels Rodi, duck, Bibi, Pedigree pal (die troep zelfs had ik van iemand kado gekregen een puppy pakket) Smolke brokken, Pro plan
Bij de brokken hebben we het zelfs 3/4 dagen laten staan maar nog niet eten >:(
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door