Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Cathelijn
#400179
Floor/Florée is dus te zwaar. Volgens schatting weegt ze nu zo'n 40 kg en daar moet zeker 10 vanaf. Nou lijkt het me niet verstandig haar meteen op de hoeveelheid van een hond van 30 kg te zetten, maar het meer stapsgewijs te doen. Als ik nou eerst begin met een daghoeveelheid van 37 (kg) x 20 (gr) = 740 gram per dag en als ze een paar kilo is afgevallen de hoeveelheid verminder? En zo langzaam naar de 30 kg werk?
Wat denken jullie hiervan?
Door conleeuw
#400331
Leuk dat Floor bij jou woont, dit is toch de dikzakje (niet oneerbiedig bedoeld) die onlangs haar verschijning op Barfplaats heb gemaakt, of zie ik het verkeerd? Jou afval plan klinkt naar een verstandige plan. Hoe lang is deze dame al zo dik.
Ik moet wel bekennen, ik krijg af en toe ook honden die moeten afvallen, maar ik ben redelijk radicaal in mijn aanpak.
Hup minder eten en lekker veel bewegen, maar als ze erug veel en lang overgewicht hadden dan bou ik eten iets langzamer af en beweging iets langzamer op.
Met twee weken zijn ze dan toch al flink aan de lijn hoor.
Kan Floor wel een beetje wandelen? Lijkt er wel op, maar ik kan me zo voorstellen dat ze erg snel moe is? of valt dat wel mee? Ik denk beweging is vaak de clue in het afvallen bij honden. :D
Door Erna
#400337
Ik zou dus wel gelijk naar de hoeveelheid van 30 kilo gaan en gaan kijken hoe ze het daarop doet. Ik denk niet dat je veel resultaat krijgt als je haar op de hoeveelheid van 37 kilo zet.

Misschien kun je fytomix bijgeven als ze erg veel honger blijkt te hebben.
Door K@rin
#400352
Onze Romy is na haar laatste nest, ook een wandelend tafelblad geworden ........... ::) ::)
Zij moet ook zeker ca. 5 kg afvallen.
Normaal zou ze 700 gram CB krijgen, voor een ideaal gewicht van ca. 45 kg, maar sinds afgelopen week krijgt ze nog maar 400 gram per dag, aangevuld met een blik sperciebonen, verdeeld over 2 maaltijden.
Door 202spots
#400357
Nee.....ook al was ze 50 kilo , dan geef je evengoed wat ze mag hebben voor 30.
Als ze 30 mag wegen dan moet je d'r voor 30 te eten geven...
Laatst gewijzigd door mahuni op zo 09 okt 2005, 23:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Tineke *
#400368
Ik heb ook m'n hond laten afvallen met behulp van sperziebonen(blik)werkte beregoed sperziebonen bevatten geen calorieen maar is alleen vulling om een te lege maag tegen te gaan.


Tineke
Door Mevroi Kruim
#400613
[quote="Wanda"]
Ik heb ook m'n hond laten afvallen met behulp van sperziebonen(blik)werkte beregoed sperziebonen bevatten geen calorieen maar is alleen vulling om een te lege maag tegen te gaan.


Tineke
[/quote]

Sorry hoor, maar dat is echt onzin. Sperziebonen bevatten van zichzelf 40 kcal. per 100 g, en die uit blik 50 kcal per 100 g (aan blik wordt nog suiker toegevoegd). Plus nog zout, ook niet echt ideaal om aan je hond te voeren.
Zeker is dat minder dan het normale voer, maar als je toch groente wilt voeren ans maagvulling kun je echt beter verse groente pureren. Rauw, niet gekookt (behalve dan voor sperziebonen, daar moet ff de kook over vanwege de phasine).
Door Cathelijn
#400849
ik wilde het gewoon bij CB houden, evt kruidenmix erbij.
Om een beetje een middenweg te bewandelen ga ik beginnen met een hoeveelheid voor 35 kg hond.
Maar dan moet ze eerst eten! Ze spuugt het uit. Warm water helpt niet. Een stukje kip wilde ze ook niet (ze likt er even aan maar eet het niet echt op).
Hoe ze zo dik is geworden is mij een raadsel ???
Ik bied het straks nog een keer aan en anders morgen weer.
En dan ga ik maar eens zoeken naar tips om je hond op CB te zetten ;)
Door conleeuw
#400853
[quote="Cathelijn"]

Hoe ze zo dik is geworden is mij een raadsel ???

[/quote]
Probeer op gebakken biefstuk en pasta of aardapellen? of mischien op frolic ;D ;D

Ik hoop dat ze snel inziet dat het goed eten is die jij haar aanbied. :P
Door Cathelijn
#400876
[quote="conleeuw"]
Leuk dat Floor bij jou woont, dit is toch de dikzakje (niet oneerbiedig bedoeld) die onlangs haar verschijning op Barfplaats heb gemaakt, of zie ik het verkeerd? Jou afval plan klinkt naar een verstandige plan. Hoe lang is deze dame al zo dik.
Ik moet wel bekennen, ik krijg af en toe ook honden die moeten afvallen, maar ik ben redelijk radicaal in mijn aanpak.
Hup minder eten en lekker veel bewegen, maar als ze erug veel en lang overgewicht hadden dan bou ik eten iets langzamer af en beweging iets langzamer op.
Met twee weken zijn ze dan toch al flink aan de lijn hoor.
Kan Floor wel een beetje wandelen? Lijkt er wel op, maar ik kan me zo voorstellen dat ze erg snel moe is? of valt dat wel mee? Ik denk beweging is vaak de clue in het afvallen bij honden. :D
[/quote]
ik weet niet hoelang ze al zo is. Ze is in de opvang al wat afgevallen.
Wandelen vindt ze geweldig. Ik wissel doorloop stukjes (waarbij ze af en toe in galop gaat) af met slenterstukjes. Als we stilstaan gaat ze even zitten of liggen. Ze heeft alles bij elkaar een uur of 2 gelopen schat ik. Dat is gelukkig geen straf (ze loopt beter mee dan Jonas aan de lijn ;D).
Door 202spots
#400925
Gewoon CB blijven aanbieden,wanneer ze echt honger krijgt dat eet ze 't wel.
Al dat lopen is ook goed om af te vallen maar van 't lopen zal ze ook wel is honger van krijgen toch?Onthou dat wanneer je wat anders gaat geven dan heeft ZIJ gewonnen...en dan blijf je aan de gang....wanneer ze leert dat er niks anders op 't menu staat, dan gaat ze heus wel eten.
Zorg wel dat ze genoeg water krijgt?
Door Cathelijn
#400941
[quote="202Spots"]
Gewoon CB blijven aanbieden,wanneer ze echt honger krijgt dat eet ze 't wel.
Al dat lopen is ook goed om af te vallen maar van 't lopen zal ze ook wel is honger van krijgen toch?Onthou dat wanneer je wat anders gaat geven dan heeft ZIJ gewonnen...en dan blijf je aan de gang....wanneer ze leert dat er niks anders op 't menu staat, dan gaat ze heus wel eten.
Zorg wel dat ze genoeg water krijgt?
[/quote]
ja ze drinkt wat af en er is altijd meer ;D
Ik was ook nog niet van plan om wat anders te geven, maar hoelang kan ik dat verantwoord doorvoeren???
Door Tineke *
#400960
[quote="Kruimel"]
Sorry hoor, maar dat is echt onzin. Sperziebonen bevatten van zichzelf 40 kcal. per 100 g, en die uit blik 50 kcal per 100 g (aan blik wordt nog suiker toegevoegd). Plus nog zout, ook niet echt ideaal om aan je hond te voeren.
Zeker is dat minder dan het normale voer, maar als je toch groente wilt voeren ans maagvulling kun je echt beter verse groente pureren. Rauw, niet gekookt (behalve dan voor sperziebonen, daar moet ff de kook over vanwege de phasine).

[/quote]
Ik heb het toch echt van een goeie da hoor.Ik zeg niet zomaar wat.

gr.Tineke
Door lin-da
#401148
Ik zou persoonlijk ook eerst voor de hoeveelheid van 35 kg gaan. Zo hebben wij dat ook gedaan en de kilo's vlogen er hier af.

Gr linda
Door tvs
#401155
[quote="Kruimel"]
Rauw, niet gekookt (behalve dan voor sperziebonen, daar moet ff de kook over vanwege de phasine).

[/quote] wat is dat , : phasine??
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door