Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door shiningstarbambam
#399859
Hoi hoi,

Ben nog maar net begonnen met barf en wilde toch even weten of dit goed is..........
Mijn reu weegt 33 kilo en heb hem even als voorbeeld genomen. Dit geef ik hem.
400 gr. kippennek
100 gr. orgaan
1 schijf energieque of 100 gr. spiervlees
50 gr. groente
tarwekiemolie
lijnzaadolie
scheutje yoghurt
En dan 1 keer in de week helemaal vis (zalm) met groente en yoghurt.
En tussendoor nog eens wat yoghurt of fruit.
De teefjes krijgen 100 gram kippennekken minder die wegen rond de 27 kilo.
Nu heb ik het idee dat ze echt vol zitten.......... Ze bietsen minder en ik had verwacht dat ze de bak aan zouden vallen, maar nee hoor. Ze eten gewoon zoals altijd: de (oudste) brindle uit de bak en de twee witte.......... uit de hand :-[. Nou vind ik dat niet erg want tja, ik wil dat ze gewoon hun eten opeten dus........ dan maar uit de hand. Of zouden ze te veel krijgen????? Misschien iets minder aanbieden? Maar krijgen ze dan niet te weinig? :-\
Groetjes Angelique en bulletjes.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#399868
[quote="shiningstarbambam"]
Hoi hoi,

Ben nog maar net begonnen met barf en wilde toch even weten of dit goed is..........
Mijn reu weegt 33 kilo en heb hem even als voorbeeld genomen. Dit geef ik hem.
400 gr. kippennek
100 gr. orgaan
1 schijf energieque of 100 gr. spiervlees
50 gr. groente
tarwekiemolie
lijnzaadolie
scheutje yoghurt
En dan 1 keer in de week helemaal vis (zalm) met groente en yoghurt.
En tussendoor nog eens wat yoghurt of fruit.
De teefjes krijgen 100 gram kippennekken minder die wegen rond de 27 kilo.
Nu heb ik het idee dat ze echt vol zitten.......... Ze bietsen minder en ik had verwacht dat ze de bak aan zouden vallen, maar nee hoor. Ze eten gewoon zoals altijd: de (oudste) brindle uit de bak en de twee witte.......... uit de hand :-[. Nou vind ik dat niet erg want tja, ik wil dat ze gewoon hun eten opeten dus........ dan maar uit de hand. Of zouden ze te veel krijgen????? Misschien iets minder aanbieden? Maar krijgen ze dan niet te weinig? :-\
Groetjes Angelique en bulletjes.

[/quote]

Is dit voor een dagje? dan is het prima, hoewel ik persoonlijk die 2 oliën eruit zou laten. Als het buiten de visdag een weekmenu is dan is het qua vlees te eenzijdig.
Of het te veel of te weinig is daar kun je alleen achterkomen door je honden even goed in de gaten te houden. Mijn ervaring is zowieso dat grote stukken beter opgenomen worden en dat de honden daardoor vlotter de neiging hebben om dicht te groeien.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door