Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
#395134
Ik krijg net de nieuwsbrief van Dierenkliniek Westerhuis en daarin staat het volgende over een nieuw Glucosamine product (dat Cosequin® heet):

"Cosequin® bevat de specifieke en gepatenteerde stoffen FCHG49® glucosamine HCl 99% en TRH122® chondroïtinesulfaat 95%. De term ‘HCl’ bij glucosamine staat voor hydrochloride. Anders dan bij een sulfaatvorm is een glucosamine hydrochloride-vorm veel stabieler en minder kwetsbaar voor invloeden van buitenaf, zoals warmte en zonlicht. Dit is voor de werking en de effectiviteit van de stof. Bovendien bevat de HCl-vorm per eenheid glucosamine méér glucosamine dan een sulfaatvorm, hetgeen betekent dat je een veel hogere dosering van de sulfaatvorm zou moeten geven om gelijkwaardige resultaten zoals bij de HCl-vorm te kunnen krijgen. Tot slot bevat Cosequin® - in tegenstelling tot veel andere produkten - een bijzondere vorm van chondroïtine. Deze vorm heeft een heel erg laag moleculair gewicht (het zogenaamde ‘low molecular weight’). Dat moleculaire gewicht zegt iets over de deeltjesgrootte van de chondroïtine en is bepalend voor de opname in het lichaam. Hoe lager dit gewicht, hoe kleiner de moleculen zijn en hoe beter de stof wordt opgenomen. Hierdoor is het effect van de chondroïtine des te groter"

Iemand al bekend met hydrochloride? Is dat werkelijk beter als sulfaat?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#395162
Geen ervaring mee. Er zijn wel meer glucodingetjes met Hydrochloride. Ik weet alleen dat beide kampen een beter opneembaarheid/werking claimen, oftewel, je weet nog niks :-\
Door Timmy
#395600
Cosequin is al "oud". Eind jaren 90 was dat al op de markt (o.a. in de kliniek waar ik toen werkte). Seraquin schijnt wel nieuw te zijn. Bedoel je die misschien?

Gr.
Linda
Door Tarek
#395705
Ik heb er nu ongeveer zes weken Cosequin op zitten en dan zou er verbetering te zien moeten zijn.Ik zie dat niet.Sinds deze week geef ik dus duivelsklauw en bamboe erbij en Tarek liep de volgende dag beter.Lizzy vond het snel( ik ook ;) )maar hij loopt nog steeds hartstikke goed.
Ik wou juist glucobest gaan halen ;D
Door Lizzy
#395861
Nee, ik bedoelde echt Cosequin. Misschien is het een oudere nieuwsbrief die ze hebben gebruikt bij de kliniek.... In ieder geval blijf ik maar gewoon lekker op Glucobest. Want sinds Brutus Glucobest + duivelsklauw + bamboe + visolie + extra vitamine C in de vorm vn Ester C + rhus tox krijgt: gaat het ineens best wel goed! En het poeder doseert/geeft lekker makkelijk. Nou zat ik van de week trouwens zijn poten eens goed te bestuderen. Ik vind zijn voeten veranderd van vorm. Hij had hele krachtige katvoeten en op de een of andere manier zien ze er anders uit. Kan het zijn dat hij de artrose echt in zijn voeten heeft?
Door diana
#396006
ik geef Lady nu Glucobest .
het gaat goed
, maar wat zou er dan nog beter kunnen voor haar spondylose?
dat cats claw dr bij geven?
ik heb ook omega 3-6-9,
maar ik ben soms ook bang dat ik teveel supplementen ga geven .
Door Lizzy
#396104
Ik zou zelf alleen visolie en glucosamine geven. Visolie bevat omega 3 vetzuur en in mijn ogen is dat het enige dat een vers etende hond er extra bij kan hebben.
Door Lizzy
#396376
diana schreef: okee,
tnx.
maar waarom geef jij dat er allemaal bij dan voor Brutus?
:o
Omdat alleen Glucosamine niet werkt. En hij heeft artrose. Iets anders als spondylose. En jij schrijft dat je bang bent voor teveel supplementen ;). Dus tja, dan zou ik dus (als ik jou was) de 2 meest zinnige supplementen geven die ik kan verzinnen bij spondylose: visolie (dus zonder omega 6 en 9) en gluco.
Door ingrid-chico
#397347
Heeft iemand ervaring met Fortiflex (alleen bij de DA verkrijgbaar) of met Gelatinaat van Primeval? Mijn cavalierreu van 6 jaar heeft ook artrose. Hij heeft 2 kuren Fortiflex gehad, een kuur duurt 30 dagen, maar het is niet de bedoeling dat hij dit altijd krijgt. Ik vond dat hij er beter op ging lopen. Nu geef ik al een tijdje Gelatinaat van Primeval, dat mag wel altijd gegeven worden, maar ik zie eerlijk gezegd geen verschil.
Door diana
#397368
het duurde bij Lady ook een paar weken hoor voordat ik resultaat zag
heb vandaag visolie capsules gehaald ,
ik dacht [stom] dat 369 beter was omdat daar meer in zat

die andere kan ik zelf nog wel opmaken ,
Door Lizzy
#397456
[quote="ingrid-chico"]
Heeft iemand ervaring met Fortiflex (alleen bij de DA verkrijgbaar) of met Gelatinaat van Primeval? Mijn cavalierreu van 6 jaar heeft ook artrose. Hij heeft 2 kuren Fortiflex gehad, een kuur duurt 30 dagen, maar het is niet de bedoeling dat hij dit altijd krijgt. Ik vond dat hij er beter op ging lopen. Nu geef ik al een tijdje Gelatinaat van Primeval, dat mag wel altijd gegeven worden, maar ik zie eerlijk gezegd geen verschil.
[/quote]

Ja ik heb er ervaring mee. Duur voor weinig. Het bevat alleen Chondroïtinesulfaat en geen Glucosamine en bij mijn hond hielp het geen bal. Ergo, bij hem werd de pijn weer erger (hij kreeg daarvoor Chondroïtinesulfaat + Glucosamine). Ik had het me ook niet aan laten smeren, maar het was Leo die alleen met Brutus naar de DA was ;D.

Gelatinaat gebruik ik ook. En eerlijk gezegd heb ik niet het idee dat dat bij Brutus helpt. Ik heb het heeeeel lang gegeven (maximale dosis) en heb het heeeeel lang niet gegeven en zag geen verschil. Voorlopig blijf ik hem maar de onderhoudsdosering geven (ik heb nog een halve emmer staan). En misschien dat ik het blijf geven onder het mom van "baad het niet". Ik ken overigens wel veel honden die er wel goed op reageren.
Door Robert Koncarevic
#399763
Lizzy schreef: Omdat alleen Glucosamine niet werkt. En hij heeft artrose. Iets anders als spondylose. En jij schrijft dat je bang bent voor teveel supplementen ;). Dus tja, dan zou ik dus (als ik jou was) de 2 meest zinnige supplementen geven die ik kan verzinnen bij spondylose: visolie (dus zonder omega 6 en 9) en gluco.
Waarom alleen visolie (Omega 3) en niet bijvoorbeeld visolie met borage-olie (Omega 6)? Omega 6 is toch ook goed voor de gewrichten?
Door Lizzy
#399822
Omdat verse/rauwe voeding al erg veel omega 6 vetzuren bevat en ik maar weinig gevallen zie waarin omega 6 een nuttige bijdrage kan leveren aan het verse dieet.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door