Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door tonca
#399505
Maandag
Ochtend
350 gr Kippenvleugels
Tussendoor
225 gr Fruitmix
Avond
350 gr Rund

Dinsdag
Ochtend
225 gr Groentenmix + 100 gr sardientjes
Tussendoor
1 ei
Avond
300 Pens

Woensdag
Ochtend
300 gr Kippenkarkas + 60 gr Lever
Tussendoor
Joghurt
Avond
350 gr Konijn

Donderdag
Ochtend
350 gr Kippenvleugels
Tussendoor
225 gr Fruitmix
Avond
350 gr Vis

Vrijdag
Ochtend
225 gr Groentenmix + 100 gr Rund
Tussendoor
Huttekase
Avond
300 gr Kippenkarkas + 30 gr Hartjes + 30 gr Maagjes

Zaterdag
Ochtend
300 gr Pens
Tussendoor
Joghurt
Avond
350 gr Rund

Zondag
Ochtend
225 gr Groentenmix + 100 gr Eend
Tussendoor
1 Ei
Avond
350 gr Eend
Door Marielle
#399509
Lijkt me een heel mooi menu.
Maar ik Barf nog niet zo lang, dus misschien dat anderen er iets meer over kunnen zeggen.
Door Lizzy
#399511
Het is hier en daar mij niet helemaal duidelijk of je nou vleesbot of vlees geeft (zoals bij de konijn en eend). Vis heb ik voor het gemak even tot vlees gerekend en ik kwam (met het gokwerk erbij waarbij ik konijn/eend tot vlees heb gerekend) op:

30% vleesbot (wordt dus meer als eend/konijn ook bot bevat)
30,6% vlees (wordt dus minder als eend/konijn ook bot bevat)
20,3% groente/fruit
13% orgaanvlees
6,3% diversen (ei en yoghurt enzo)

Of het eend/konijn nou vlees of vleesbot is: ik vind de percentages prima! Ik zou alleen niet meer groente/fruit gaan geven. Dit vind ik wel het maximum. Je zou iets meer orgaanvlees mogen geven. Niertjes, hart, lever lijkt me dan prima om te geven (van kip, lam, geit, rund, etc).

De afwisseling is ook prima! Ik zie dat je geen grotere (wel zachtere) botten op het menu hebt. Is daar een reden voor? (ik denk dan aan geit of lamsrib of kalfsribben/wervels of lamsheup ofzo).

Groetjes, Lizzy
Door tonca
#399533
de eend en konijn zijn met bot

Ik ben nog steeds zoekende dus daarom heb ik er nog geen grotere botten op staan, maar hopelijk komt daar snel verandering in ook voor het schapevlees ga ik rondvragen, maar er is hier gewoon niet zo heel veel te verkrijgen. ik heb nog wel gedroogde zeewier in poedervorm en vandaag een aantal groenteporties gemaakt. ook weet ik visolie in flacoon dus dat doe ik ook van de week nog bestellen.

zodra tieneke hert te pakken heeft gekregen dan ga ik in plaats van een portie groenten hert geven, en de andere porties schroef ik dan wat op
Door Lizzy
#399547
[quote="tonca"]
de eend en konijn zijn met bot

Ik ben nog steeds zoekende dus daarom heb ik er nog geen grotere botten op staan, maar hopelijk komt daar snel verandering in ook voor het schapevlees ga ik rondvragen, maar er is hier gewoon niet zo heel veel te verkrijgen. ik heb nog wel gedroogde zeewier in poedervorm en vandaag een aantal groenteporties gemaakt. ook weet ik visolie in flacoon dus dat doe ik ook van de week nog bestellen.

zodra tieneke hert te pakken heeft gekregen dan ga ik in plaats van een portie groenten hert geven, en de andere porties schroef ik dan wat op

[/quote]

OK, dat is ook perfect, want je percentage bot was zodanig dat er wat bot bij kan.

Ehhhh..... ik geloof dat Britta werkelijk niks te klagen heeft!
Door tonca
#399906
Ze heeft vandaag haar eerste portie groenten op met wat tonijn erdoor. Die heb ik eerst onder de kraan afgespoelt van de olie. Was uit blik namelijk. Zelfs die groenten gingen er tien keer sneller in als een bak brokken.
Door tonca
#399907
Het enige wat ik me af vraag. heeft ze echt wel genoeg aan die 350? het lijkt me zo weinig. Het zijn bijvoorbeeld maar drie eenden nekken, dat heeft ze zo op. nou ja kijk het twee weken an den anders verhoog ik het naar de 400 ofzo
Door tieneke
#400123
[quote="tonca"]
Het enige wat ik me af vraag. heeft ze echt wel genoeg aan die 350? het lijkt me zo weinig. Het zijn bijvoorbeeld maar drie eenden nekken, dat heeft ze zo op. nou ja kijk het twee weken an den anders verhoog ik het naar de 400 ofzo

[/quote]
Hoi Antoinette ;)
Zoals ik eerder deze week al zei kun je beter even deze hoeveelheden aanhouden,kijk het een kleine 2 weken aan haar maag darmstelsel werkt nu veel anders dan op de brokkies he?
Kan me ook goed voorstellen dat ze geen brok meer wilt,haha!!!
Kan je de tussendoortjes niet gewoon bij de ochtend of avond maaltijd gaan doen?
Dan zal ze ook voldaner zijn met deze toevoegingen,hier krijgen ze ook maar 2 maaltijden en thats it! 8)
Door Lizzy
#400443
[quote="tonca"]
Het enige wat ik me af vraag. heeft ze echt wel genoeg aan die 350? het lijkt me zo weinig. Het zijn bijvoorbeeld maar drie eenden nekken, dat heeft ze zo op. nou ja kijk het twee weken an den anders verhoog ik het naar de 400 ofzo

[/quote]

Een hond van 35 kilo die 11 maanden is zal ongeveer 4% a 5% van zijn lichaamsgewicht eten, denk ik. Als ik van 4% uit ga, kom ik op een totaal aan voeding per dag van 1400 gram. Nu is 11 maanden natuurlijk niet echt meer een ienimienie puppy, dus laten we van 3% uit gaan (ik denk wel dat dat minimaal is hoor - maar je moet vooral voeren met de ogen. Is ze te mager? Heeft ze meer voer nodig. Is ze te dik? Heeft ze minder voer nodig). Met 3% kom ik uit op ruim 1 kilo voer per dag. Ik krijg de indruk dat jij minder voert? Is ze dun? Want dan mag ze wel wat meer hebben.
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door