Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door -Jos-
#398929
Hallo,
Ik heb een duitse herder teef van 7 jaar, sinds een jaar heeft ze een (volgens de dierenarts) een huidallergie ontwikkeld. Ze bijt en krabt haarzelf erg veel, vaak tot bloedens toe. Ze bijt vooral haar staart en d`r achterkant kapot waardoor er moeilijk genezende wonden en klale plekke ontstaan die smerig ruiken. Op advies van de dierenarts geven we haar hypoallergeen droogvoer en verder helemaal niets. Maar het is een terugkerend probleem en het speciale voedsel helpt ook niet goed. Mijn vraag is of er meer mensen op dit forum deze problemen kennen bij hun hond(en). Misschien heeft u wel een goede tip waardoor mijn hond weer normaal door het leven kan gaan.
Alvast bedankt!
Door Marielle
#398935
Onze bulldog had ook huidproblemen, die volgens de dierenarts alleen nog te behandelen zouden zijn met prednison.

Sinds we vers vlees geven en barfen, is het helemaal over.

ze heeft het ook opeens ontwikkeld bij de brokken die ze al een poos kreeg.
Door Tineke *
#398945
Ik weet niet hoor maar mijn maltezer heeft dat altijd een paar weken na de loopsheid,en ook niet altijd gehad.Misschien de hormonen?Ik geef ze in ieder geval sinds een paar maanden vers.FF de volgende loopsheid afwachten.

Tineke
Door Mevroi Kruim
#399038
Het kan ook een vlooienallergie zijn, zeker als ze vooral achteraan de kont en de staart bijt. Dan hoef je nog geen vlooien te zien, eentje die er een keer opspringt en bijt kan al voldoende zijn.
Maar ook daarvoor kan vers voeren helpen; iig is het bij mijn allergische kat veel minder geworden sinds hij barft.
Door Lizzy
#399311
Beste Jos, je bent terecht gekomen op een rauw/vers voer forum. Dus het eerste en beste advies wat ik je kan geven: gooi die vieze gore korrels in de kliko en stap over op een verse/rauwe voeding. Je kunt dit zelf samenstellen (en wij kunnen je leren hoe) en je kunt ook kant-en-klaar rauw/vers voer voor de hond kopen. Ik denk dat je hier jezelf en vooral je hond een grote dienst mee bewijst.

Daarnaast zou je er goed aan doen om naast deze verse/rauwe (echt en gezonde) voeding extra visolie capsules te geven. Je kunt deze bij bijvoorbeeld de Hema of Etos kopen van hun eigen merk. Deze bevatten ook wat borage-olie en dat is alleen maar prima.
Door bowie
#399323
Ik heb jammer genoeg geen foto van onze bulle dame toen ze pas bij ons kwam maar ze zag er niet uit :(
Ze heeft gelijk van mij vers( Barf ) en kvv gehad en ziender ogen werd ze mooier en mooier :-*.
En nu is het een plaatje bijna niemand wil geloven dat het de zelfde bul is :)
En dat alleen door anders eten ;) :)
Door Marieke
#400033
Mijn hondje had deze problemen ook op brokken! Stap snel over op vers!!!!
Bij mijn hond zijn de problemen over gegaan na enkele weken vers voeren.
Door lantsoght
#400218
Bij onze hond idem dito hetzelfde probleem de DA ook hypoallergeen voer verkopen was 72 euro voor 12 kg, hielp eigenlijk niet echt. Wij dan maar denken dat de DA het best wist Ondertussen is onze hond dan gestorven van lymfekanker op 4 jaar en 10 maand. Toen heb eens de samenstelling van die brokken bekeken daar zat BHT (tolueen) in verwerkt en nog allemaal rotzooi. Nu krijgen mijn honden alleen nog vers en wat van tafel en botten en pens... en ze zijn heeeel erg gezond en content. ::)
Door -Jos-
#400418
Nou de dierenarts heeft gezegt dat het vermoedelijk een allergie is van voedsel, hij zei dat we de hypoallergene brokken maar moesten gaan proberen en dan kijken of er een verandering zou optreden. Na twee weken was het idd. een stuk beter geworden maar naar 2 mnd of zo leek het erop dat het geen effect meer had.
Maar de dierenarts heeft niet uitgesloten dat het ook iets anders kan zijn dan alleen voedsel allergie, hij vertelde ons dat het ook van andere huisdieren, stof, pollen, vlooien of grassen kan komen maar dat daar eigenlijk niets aan te doen is.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door