Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Lette
#399204
Kan ik gewoon een heel rauw ei aan mijn honden geven of moet je dit eerst koken?
Misschien een hel stomme vraag hoor, maar ik ben me hier pas allemaal in gaan verdiepen.

Oh ja ik heb drie honden van 15 kg en één van bijna 27 kg, is 1 ei dan voldoende of mogen ze er meer krijgen?
Door Doedels
#399205
lekker rauw geven en ze mogen de schil ook opeten. 2 à 3 eieren per week is OK.
Door 202spots
#399208
Elk hond 1 ei geven, 'n rauw ei en dat kan 3 x per week gegeven worden.
Als ze de schil OOK opeten dan geef je de hele ei buiten en laat ze 't zelf uitzoeken, wanneer ze geen schil eten dan roer je de rauwe ei door de maaltijd in de bak.
Door Lette
#399211
Dank je wel, dan ga ik het morgen gelijk uit proberen wat ze er van vinden
Door Nelly
#399243
Lekker 2 of 3 x per week rauw eitje met schil geven. Als de honden het niet kennen, moet je ze soms even helpen, d.w.z. het ei kapot laten vallen, zodat ze weten dat er iets lekkers in zit. Angel hier liep in het begin minuten lang rond met dat ei in haar bekkie, wist niet wat ze ermee moest. Totdat ik haar een paar keer had voorgedaan dat ze het kapot moest laten vallen. Nu weet ze er wel raad mee hoor! :D
Door Mevroi Kruim
#399364
Ik mix de eieren met schaal door de groenten. Ik maak de mix altijd vers dus da's lekker makkelijk, heeft mijn staafmixertje het ook niet zo zwaar ;D
Door Lette
#400923
Ze vinden het erg lekker, alleen snappen ze niet dat als ze een hele ei krijgen dat ze hem kunnen opeten. Dus ik breek hem in hun bak en dan eten ze hem wel op.

En ze lusten sardientjes, JOEPIE ;D
ze vonden het heerlijk en ze zaten me aan te kijken zo van krijgen we niet nog meer ;D
Door 202spots
#400931
Lette schreef: Ze vinden het erg lekker, alleen snappen ze niet dat als ze een hele ei krijgen dat ze hem kunnen opeten. Dus ik breek hem in hun bak en dan eten ze hem wel op.
En ze lusten sardientjes, JOEPIE ;D
ze vonden het heerlijk en ze zaten me aan te kijken zo van krijgen we niet nog meer ;D
Fijn dat ze 't lekker vinden!
Volgende keer de ei buiten geven, eerst 'n klein/groot gaatje in de schaal maken en dan weten ze 't wel ;)
Laatst gewijzigd door mahuni op ma 10 okt 2005, 21:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Door SabenJin
#404446
Jin krijgt 2x per week een rauw ei over haar vlees, zonder schil omdat ik toch bang ben voor de scherpe puntjes ervan.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door