Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door SabenJin
#399061
Ten eerste had Jin net iets heel raars in haar ontlasting. Een hard lang dik stuk het leek wel een stuk bot maar dan iets zachter. Zou niet weten hoe ze daar aan komt?

En toen ik terug kwam van vakantie had mijn moeder een bos lelies op de kast gezet, nu ik terug kom van het wandelen zie ik ineens een stuk gevreten lelie op de grond liggen die waarschijnlijk er af is gevallen.

Wat moet ik doen?
Gebruikersavatar
Door sylvia
#399087
Volgens mij is alleen het lelietje van dalen heel erg giftig, of andere lelie achtigen giftig zijn.....geen idee
Door tieneke
#399168
sylvia schreef: Volgens mij is alleen het lelietje van dalen heel erg giftig
ja die is supergiftig dus verbannen uit je tuin als je hond of kinderen erin lopen.
Door 202spots
#399194
"Het meiklokje (lelietje van dalen) is giftig : zowel het bloempje, als de bladeren en de stengel. Het gif werkt in op het hart en kan dodelijk zijn. Gelukkig wordt het gif traag opgenomen in het lichaam, zodat snelle interventie na consumptie veel kwaad kan voorkomen."

Heb net de hele list in de bieb gezet.
Tijger lilies kunnen voor katten gevaarlijk zijn, maar ik heb verder niks over lelies voor honden.

Ik weet wel dat die klere stuifmeel die van die mooie stampertjes afkomt, lekkere plekken op je kleding kan maken....komt er noooooit meer uit >:(
Door Nelly
#399262
Alle lelies zijn min of meer giftig. Het lelietje der dalen is idd supergiftig en dat smerige stuifmeel, hoe mooi ik lelies ook vind, krijg je idd nooit meer uit je kleren. :(
Door conleeuw
#399356
is per definitie alles wat voor de mens is giftig voor de hond, of zijn er nog meer waar honden op reageren en mensen niet?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door