Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Spanielgek
#394547
Guusje ga ik nu helemaal over doen op CB [11 week]Maar nu weet ik eigenlijk niet hoeveel ik hem moet geven ,op de verpakking staat'volwassen kat 20-30 gram per kilo gewicht .
Een kitten moet mer hebben weet ik ,en wilde Ggguusje dan nog een heel klein beetje meer geven want het is echt een spillebeentje.
Dus hoeveel voor een spillebeentje van 11 week om hem iets dikker te krijgen ;D
Door Robian
#394558
Bij mij thuis is het een all-you-can-eat buffet.
Ik heb nooit gekeken naar wat er op de verpakking staat.
Zolang ze mooi slank en strak in hun jasje zitten mogen ze van mij zoveel eten als ze zelf willen.

Nu heb ik zelf twee Ragdoll katers in de groei, die zijn gemiddeld iets groter en zwaarder dan de HTK kat. Als ik de hoeveelheid aanhield op de verpakking zouden ze nu broodmager zijn ;)

Ik zou Guusje gewoon meer voer geven 8)
Door Borke
#395130
Een normaal gezond kitten wat altijd voldoende te eten heeft gehad, zou ik laten eten zoveel als hij wil (wel in het redelijke, het moet geen worst op pootjes worden).

Je zegt dat hij wat mager is, dan zou ik zeker meer geven.
Is hij voldoende ontwormd?
Door Nelly
#399060
Ik zou hem gewoon net zoveel laten eten als hij lust, vooral omdat hij nog in de groei is. Dat doe ik met SR ook, en eigenlijk met de volwassen katers ook; ze zijn geen van allen te dik, hoewel dat natuurlijk wel kan. ;)
Door Viv
#400678
onze kitten, ook een Guusje!!!, van nu 7,5 week, eet ook alles wat ze kan. Ze houdt niet meer op met eten. Ik denk dat ze bij haar moeder niet voldoende heeft kunnen drinken ofzo.

Ik laat haar flink wat eten, drie keer per dag en kijk hoe ze aankomt. Een beetje op gevoel dus. Zo doe ik het ook bij onze hond Bink en dat werkt zeer goed.
succes
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door