Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door Jojo
#398954
Wat is de beste manier om homeopatische geneesmiddelen toe te dienen bij een hond (en kat)?
Joey moet de komende 2 weken iedere dag verdeelt over meerdere keren druppeltjes hebben om te ontgiften/rijnigen. Het is een combinatie van 3 verschillende flesjes druppels van Heel.
De kinderdosering geeft aan om 3 maal daags 5 druppels van elk in te nemen. Zo ben ik ook begonnen, 15 druppeltjes op een heel klein stukje brood.
Toen ik aan diegene die het mij adviseerde aan hem te geven vroeg hoe ik het moest toedienen gaf ze het advies om een haf glas water met van elk flesje 10 druppels klaar te maken aan het begin van de dag en daarvan verdeelt over de dag steeds wat met een spuit in de bek te doen.
Nou, dat heb ik 3 dagen geprobeert, met als gevolg dat Joey de spuit nog maar hoeft te zien en zich dan al uit de voeten maakt. ::)
Als dat zo 2 weken moet, kies ik toch liever voor de 'brood' methode (want die andere methode levert een bult stress op zo vaak op een dag), maar zal dat minder goed zijn voor de werking vraag ik mij af ???
Door Lil
#398982
bij brood is de werking minder goed, bij de homeopatische druppels voor dieren staat als tip om de druppels eventueel op een suikerklontje te doen. Dit zou beter zijn als brood, maar mijn hond eet dus geen suiker... :-\
Indien het echt niet anders ging stond wel erbij dat je het op een heeeeeel klein stukje brood kon doen, maar het zou de werking iets verminderen, maar misschien lukt het bij jou wel met een suikerklontje. De twee honden van mijn moeder zijn dol op hun klontjes (met druppeltjes).
Door Lizzy
#399307
Ik doe het ook op de spuitjes-manier en ja inderdaad, hier denken ze ook na een paar dagen "hebbie d'r weer" en dat is dan jammer voor ze ;D! Het blijft toch de beste manier.....
Door iguanaiguana
#402198
Hallo, hier nog even mijn mening (wat bij mij goed werkte) :):
De spuitjesmethode kan heel goed, maar laat de hond wennen:
Leg de spuit eerst tegen zijn lip en beloon hem dan. Daarna steeds iets verder, steeds belonen voor goed gedrag, en dat zo opbouwen. Uiteindelijk is de kans groot dat hij het leuk vind als je met zo'n spuit aankomt. Doe het dan nog 1xp dag "droog" en geef m dan wat lekkers. De andere keren met de vloeistof beloon je 'm op een andere manier (omdat het beter is na een homeopathisch even niets te eten).
Mijn hond kwispelde telkens als ze de spuit zag. :D
(lukt natuurlijk ook niet altijd, maar t is het proberen waard)

Succes,
groetjes Manon
Door sheba
#406036
bij ons ook het spuitje :P :P
is denk ik wel de makkelijkste manier ;D

groetjes olga
Laatst gewijzigd door sheba op do 20 okt 2005, 13:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Jojo
#406375
En hoe doen jullie dat dan precies?!
Oorspronkelijk werd me geadviseerd om ´s morgens een half glas water met de hele dagdosis druppels in een keer klaar te maken en dan zo vaak mogelijk per dag daar wat van geven. Maar om een half glas op te krijgen ben je heeeel vaak aan het spuiten en kom je nergens anders meer aan toe.
Omdat Joey het dus niet zo leuk vind heb ik het maar 3 keer per dag gedaan, de druppeltjes (15 druppels per keer totaal) in een beker met 3 ml water mengen en dan opzuigen met een spuitje en in de bek leegspuiten.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#406920
Druppels doe ik in een eierdopje (1 dosis per keer) en doe er dan een klein beetje water bij, dit zuig ik op en spuit het in de wangzak.
Ik vind het wel grappig om te zien welke gezichten Gitte trekt bij de verschillende druppels, de 1 is soms toch iets smeriger van smaak als de ander ;D.
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#927394
Even een oud topic omhoog hijsen.

Ik vraag me af waarom je de druppels niet gewoon op een plakje rodiworst kan doen. Ik word nl niet echt blij van het ingeven. Sita blijft ´s morgens op haar kussen liggen en begint te grommen, ze weet gewoon dat ze die druppels krijgt. Als ik dan met dat spuitje kom, dan trekt ze haar hele lip omhoog, ontbloot haar gebit en gromt. Ik zet gewoon door, ben niet bang dat ze me grijpt. Ze weigert te slikken als ik het in haar wangzak spuit. Ik houd haar kop achterover en ze begint echt te kokhalzen en spuugt steeds de helft uit.
Als alles achter de rug is, is ze eindelijk vrolijk en kan de dag beginnen.
Maar ik word nou niet echt blij van dit vaste ochtendritueel  :(
Door Lizzy
#927411
Het moet op een schone bek worden ingenomen op schone slijmvliezen zodat het homeopathische middel door het mondslijmvlies opgenomen kan worden. Dat gaat niet als de bek vies is van Rodi worst....
Gebruikersavatar
Door Nitus
#927427
*Dorothea* schreef: Even een oud topic omhoog hijsen.

Ik vraag me af waarom je de druppels niet gewoon op een plakje rodiworst kan doen. Ik word nl niet echt blij van het ingeven. Sita blijft ´s morgens op haar kussen liggen en begint te grommen, ze weet gewoon dat ze die druppels krijgt. Als ik dan met dat spuitje kom, dan trekt ze haar hele lip omhoog, ontbloot haar gebit en gromt. Ik zet gewoon door, ben niet bang dat ze me grijpt. Ze weigert te slikken als ik het in haar wangzak spuit. Ik houd haar kop achterover en ze begint echt te kokhalzen en spuugt steeds de helft uit.
Als alles achter de rug is, is ze eindelijk vrolijk en kan de dag beginnen.
Maar ik word nou niet echt blij van dit vaste ochtendritueel :(
Ik weet niet wat voor middel jij aan Sita geeft, maar LM potenties kunnen (ook) door er aan te ruiken worden 'ingenomen'.

Atjo Westerhuis adviseerde als het innemen een worsteling/ kwelling wordt de druppels dan eventueel maar op een stukje brood te geven. Maar het beste is dus in een schone mond... om de reden die Lizzy al noemde.
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#927437
Nitus schreef: Ik weet niet wat voor middel jij aan Sita geeft, maar LM potenties kunnen (ook) door er aan te ruiken worden 'ingenomen'.

Atjo Westerhuis adviseerde als het innemen een worsteling/ kwelling wordt de druppels dan eventueel maar op een stukje brood te geven. Maar het beste is dus in een schone mond... om de reden die Lizzy al noemde.
Ik geef spondy-vetsem.
Lizzy schreef: Het moet op een schone bek worden ingenomen op schone slijmvliezen zodat het homeopathische middel door het mondslijmvlies opgenomen kan worden. Dat gaat niet als de bek vies is van Rodi worst....
Ooh Ok, ik dacht dat het gewoon in de maag werd opgenomen. Maar goed ze spuugt nu dus de helft weer uit.
Ik ga nu een paar daagjes naar de crufts en m´n moeder gaat haar dus niet haar druppels geven. Ik kan het me wel in denken, want ze ontbloot haar hele gebit en gromt als een tijger :nerves:
Gebruikersavatar
Door Nitus
#927442
*Dorothea* schreef: Ik geef spondy-vetsem.
LM potenties zijn enkelvoudige middelen, al kunnen sommige middelen wel in combinatie met een ander gegeven worden.
Ooh Ok, ik dacht dat het gewoon in de maag werd opgenomen. Maar goed ze spuugt nu dus de helft weer uit.
Ik ga nu een paar daagjes naar de crufts en m´n moeder gaat haar dus niet haar druppels geven. Ik kan het me wel in denken, want ze ontbloot haar hele gebit en gromt als een tijger :nerves:
Oeps... . Kun je meteen zien of ze het middel nog nodig heeft ;).
Door tt-tjes
#929478
Wat heb ik het dan toch makkelijk. Ik roep Balou, hij komt aanhuppelen, gaat zitten, lip optillen en in de wangzak druppelen met de pipet, klaar is klara.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door