Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Helen
#398894
Ik had al een poosje terug verteld dat Kuma uit haar bench gebroken is en een hele wand eruit getrokken heeft met haar tanden. Links is een P1 ietsje beschadigd en een P2 wat meer, maar niets om je zorgen over te maken. Rechts is alleen een P2 ietsje beschadigd. Verder zag ik toen niets. Nu ik met mijn neus in haar bek zat te poetsen zag ik opeens dat aan de achterkant van alle vier haar hoektanden ook een beschadiging zit....Boven een strook over de hele lengte en 2 mm breed waar de glazuur af is en onder ook over de hele lengte en 1 mm breed waar geen glazuur meer zit. Nou dat is het ergste niet. Veel honden hebben beschadigde gebitten waar ze oud mee worden. Maar bij Kuma zijn deze stroken grijs verkleurd.....Ik heb geprobeerd het weg te krabben maar het zat echt in de dentine (de laag onder het glazuur). Bij een hoektand was het heel ruw, waardoor ook vuil vast bleef zitten. Dat heb ik ietsje minder ruw gemaakt en het vuil wat weggehaald...Woensdag bel ik Foreest eventjes, maar eigenlijk weet ik het al...Een beschadiging die verkleurt moet gerepareerd worden...Al helemaal op de hoektanden...Dit kan niet zonder roesje....Als het gerepareerd moet worden wordt dit het 3e roesje/narcose in 1 jaar tijd... :'( :'( Hoeveel pech een hond wel niet kan hebben he.
Vervolgens gingen we haar wassen en toen bleek ze ook weer vlooien te hebben.....De vorige pipet is twee en een halve maand geleden gegeven...Ik ben bang dat we een hond hebben die gewoon echt aan het gif moet, wil ze vlovrij blijven...
Laatst gewijzigd door Helen op vr 07 okt 2005, 13:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Door conleeuw
#398913
he bah, de hond van mijn zus heeft dezelfde beschadiging van aan de hok bij de dag opvang knagen, maar bij haar is uiteindelijk beide tanden afgebrokkeld, daarbij moet ik zeggen dat het om een 13 jarige hond gaat, dus geen piep kuiken meer.
sterkte ermee.
Door Lizzy
#398942
He getverdemme Helen, wat een ellende allemaal.... Jullie hebben met recht heel erg veel pech..... Sterkte joh! (ik weet niet of het vlo-vrij houden dmv gif nou wel zo'n goed idee is... Misschien moet je ook hier eens aan homeopathie denken en kijken of je haar met bijv. sulfur minder vlo-aantrekkelijk kan maken?).
Door Helen
#398952
Lizzy schreef: He getverdemme Helen, wat een ellende allemaal.... Jullie hebben met recht heel erg veel pech..... Sterkte joh! (ik weet niet of het vlo-vrij houden dmv gif nou wel zo'n goed idee is... Misschien moet je ook hier eens aan homeopathie denken en kijken of je haar met bijv. sulfur minder vlo-aantrekkelijk kan maken?).
Ik heb net een Da gesproken van de faculteit die ook wel verstand heeft van tandheelkunde (de echte tandarts wat op vakantie) en hij zei dat het wel verstandig is met een jonge hond om er wat aan te laten doen, want als de tand langdurig aangetast wordt, dan wordt hij minder sterk en voor hoektanden is dat niet zo handig. De verkleuring zijn voornl kleurstoffen die makkelijk binden aan de dentine en ietsje tandsteen.
Omdat het heel oppervlakkig is zei hij dat wel wel kunnen wachten tot ze 18 maanden is en we officiele ed foto's laten maken. Daar is een roesje voor nodig en dan kunnen deze tanden ook direct gefixt worden.
Ik wacht nog tot woensdag, dan kunnen we Forreest spreken. Kijken wat hij zegt. Als we het op 18 maanden laten doen gaan we naar de Wagenrenk. Kan hij het doen en daar zijn ze ook heel kundig qua foto's.


Lizzy, we zijn iedere keer een halve dag bezig om ons huis ook weer vlovrij te maken, dus ik heb gewoon geen zin om iets te proberen waarvan ik niet weet of het helpt. Minder aantrekkelijk voor vlooien, tja. Ze eet al 10 maanden volledig rauw en krijgt knofloof en weerstandsbevorderende middelen...Ik denk dat ze gewoon vrij vloaantrekkelijk is....
We hebben haar nu met vlooienshampoo van de Groene Os gewassen en toen we bij haar hals zaten zat er een colonie van een vlo of 10 op haar kop... ::) Ze heeft er ook direct vrij veel dus......
Door tieneke
#399002
Jeetje jullie hebben wel ellende met haar zeg :-\
En die tandjes zijn toch wel belangrijk voor een hond,ben erg benieuwd hoe ze dit gaan verhelpen.
Tsja vlooien...hebben ze hier gelukkig niet,kan me voorstellen dat je toch naar een zwaarder middel grijpt als al het andere niet helpt.
Door Helen
#399008
Wat er aan gedaan zou worden is de bovenste vieze laag dentine wegvijlen en er een dun laagje composiet en soort van nepglazuur overheen te lakken. De beschadiging is maar heel oppervlakkig gelukkig.
Door Jolly
#399155
oww dat van de vlooien had je nog niet verteld aan de telefoon.
Ik ga er nu echt aan twijfelen of Kuma wel "beer" betekent hoor, weet je het echt wel zeker, dat je niet haar "pechvogel" hebt genoemt.

Bah zeg

Heel veel sterkte
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door