Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door danou2004
#398343
De golden retriever van mijn ouders heeft te kampen met behoorlijke overgewicht en vreet zich op sommige plaatsen helemaal kaal tot bloedens toe.Het arme beestje woog de laatste keer bij de da 43 kilo en dat is echt veel te zwaar.Hij staat nog op brok en heeft nu cavom.Eerst leek het beter te gaan maar toch gaat het weer mis en begint hij weer te bijten.Ik heb ze het advies gegeven om te stoppen met brokken en langzaam over te gaan op cb omdat in brokken gewoon veel troep zit wat een hond niet nodig heeft.Heeft iemand verder nog adviezen om hopelijk die jeuk en kale plekken weg te nemen?Ik heb ze eindelijk zover dat ze inzien dat dit niet goed is en ben nu bezig met dat ze hem veel meer beweging moeten geven.Iedere keer als ik er kom neem ik hem al mee voor een wandeling maar ja dat kan ook niet iedere dag.
Door Lizzy
#398659
Ja, ik zou de hond eerst maar eens op vers zetten. En ze kunnen dan heel goed een merk kiezen waar zij makkelijk aan kunnen komen. Ik weet niet, heeft de hond een allergie voor iets, dat hij zo'n jeuk heeft? Weten ze voor wat? Vlooien? Iets anders? Ze zouden tijdelijk heel goed wat extra visolie-capsules kunnen geven. Dat helpt vaak goed bij huidproblemen, door de omega 3 vetzuren.
Door danou2004
#398741
Lizzy schreef: Ja, ik zou de hond eerst maar eens op vers zetten. En ze kunnen dan heel goed een merk kiezen waar zij makkelijk aan kunnen komen. Ik weet niet, heeft de hond een allergie voor iets, dat hij zo'n jeuk heeft? Weten ze voor wat? Vlooien? Iets anders? Ze zouden tijdelijk heel goed wat extra visolie-capsules kunnen geven. Dat helpt vaak goed bij huidproblemen, door de omega 3 vetzuren.
Vanmorgen heb ik mn moeder even weer gebeld en gevraagd wat de etens tijden van roxy zijn en het bleek dat hij s,morgens vroeg half 9 eten kreeg en dan pas om half 11 s,avonds weer na de wandeling.Ik heb gezegd dat ze de laatste om een uur of 5 moeten geven omdat hij het anders niet meer verbrand en vanmiddag krijgt hij van mij zijn eerste portie cb.En die vis olie capsules waar kan ik die halen?
Roxy heeft verder geen allergie en ook geen vlooien al zegt de da dat hij misschien wel niet tegen eiwitten kan maar daar is nooit onderzoek naar gedaan maar zelfs voer waar bijna geen eiwit in zat werkte niet dus dat was het ook niet.
Door Lizzy
#398744
Visolie capsules kun je vrijwel bij elke drogist kopen. Die van de Hema en Etos (eigen merk) en de Tuinen zijn goed te betalen.
Door danou2004
#398790
Dan gaan we daar maar eens even mee aan de slag want zoals het nu gaat kan het gewoon niet langer.Ik hou jullie op de hoogte en verdere tips zijn natuurlijk altijd welkom
Door tieneke
#398824
Probeer je ouders er ook van te overtuigen om absoluut niets maar dan ook helemaal niets buiten de cb te geven,alleen zo kom je er hopelijk achter wat de oorzaak is van de jeuk.
Door danou2004
#398847
tieneke schreef: Probeer je ouders er ook van te overtuigen om absoluut niets maar dan ook helemaal niets buiten de cb te geven,alleen zo kom je er hopelijk achter wat de oorzaak is van de jeuk.
Kan hij dan in een keer over?Ik heb toen bij beide honden in het begin s,morgens brok en s,avonds cb gegeven en dat ging heel erg goed.Ik ben bang omdat hij steeds al niet lekker is dat hij daar last van krijgt
Door danou2004
#398928
Gelukt!Hij vind het heerlijk en de eerste 10 kilo ligt bij mn ouders in de vriezer!ben helemaal blij nu en roxy ook.Maar hoeveel van die vis olie capsules moet hij nu per dag?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door