Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#397861
Misschien een domme vraag, maar ik ga hem toch stellen;
2 van mijn honden moeten 20 oktober weer geent worden, na heel veel te hebben gelezen wil ik ze dus nu alleen de weil enting laten geven. Mijn da wil dit niet. >:( Nu verhuis ik naar de Noordoostpolder en heb daar ook al een dierenkliniek gevonden. Deze enten wel grote en kleine cocktail afgewisseld.
Nu mijn vraag;
Is het erg dat mijn honden een halve maand later geent worden dan dat ze zouden moeten, lopen ze dan gelijk meer risico op Weil?
Door conleeuw
#397873
bernergek schreef: Mijn da wil dit niet. >:( Nu verhuis ik naar de Noordoostpolder en heb daar ook al een dierenkliniek gevonden. Deze enten wel grote en kleine cocktail afgewisseld.
Nu mijn vraag;
Is het erg dat mijn honden een halve maand later geent worden dan dat ze zouden moeten, lopen ze dan gelijk meer risico op Weil?
Wat een stommerik die dierenarts, gelukkig heb jij nu een gevonden die het wel wil.
De risico op weil is met name in voorjaar en najaar, je kan je nieuwe dierenarts ook vragen wat hij/zij vindt, of je kan wachten tot volgend voorjaar? Ik denk dat als het mijn hond was die 20 october geent moest worden dat ik had gewacht tot de voorjaar. Maar goed, laat anderen ook maar reageren.
Door Marielle
#398054
een van mijn honden is ook wel eens later geent, omdat haar weerstand heel laag was op het moment dat ze geent moest worden.
Lijkt me niet echt een probleem dus.
Door Doedels
#398320
bernergek schreef: Misschien een domme vraag, maar ik ga hem toch stellen;
2 van mijn honden moeten 20 oktober weer geent worden, na heel veel te hebben gelezen wil ik ze dus nu alleen de weil enting laten geven. Mijn da wil dit niet. >:( Nu verhuis ik naar de Noordoostpolder en heb daar ook al een dierenkliniek gevonden. Deze enten wel grote en kleine cocktail afgewisseld.
Nu mijn vraag;
Is het erg dat mijn honden een halve maand later geent worden dan dat ze zouden moeten, lopen ze dan gelijk meer risico op Weil?
Geen probleem hoor. De meeste Weil vaccins zijn maar 9 maanden geldig. Dus die twee weken kunnen er nog wel bij. Bovendien is de datum die in het entingsboekje staat nogal arbitrair. De antistoffen vertrekken niet per direct als het jaar voorbij is. Verder ben ik het eens met conleeuw.
Sterkte met de verhuizing.
Door Sofie
#398649
Wil alleen maar even zeggen dat dat een kl*te-da was seg! Mijn da was het er ook niet mee eens maar ondanks deed ze toch de weil-enting apart!
Ik vind dat je in zo'n gevallen toch moet doen wat de klant vraagt hé!
Door conleeuw
#398876
Sofie schreef: Wil alleen maar even zeggen dat dat een kl*te-da was seg! Mijn da was het er ook niet mee eens maar ondanks deed ze toch de weil-enting apart!
Ik vind dat je in zo'n gevallen toch moet doen wat de klant vraagt hé!
Daar ben ik het met jou eens, klant hoort koning, maar ze zijn over het algemeen niet verlegen om jou als patient, voor jou 10 ander, dus dan ga jij maar.
Ik wil ook wel eens iets wat mijn dierenarts niet heb, dan moet ik voor die ene ding naar een ander. De meeste mensen doen dat niet, dus waarom zouden de da's moeten veranderen? ???
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#401045
Heb voor de zekerheid nog ff met de da gebeld en wat later enten is inderdaad geen probleem.
Overigens was ik verder heel tevreden over mijn oude da, vond het dus ook echt erg jammer en teleurstellend dat hij geen losse weil enting geeft.
Door Doedels
#401574
bernergek schreef: Overigens was ik verder heel tevreden over mijn oude da, vond het dus ook echt erg jammer en teleurstellend dat hij geen losse weil enting geeft.
ik ga voor de Weil enting naar een andere da. Voor de rest naar m'n eigen da.
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#401789
Doedels schreef: ik ga voor de Weil enting naar een andere da. Voor de rest naar m'n eigen da.
Dat zou ik anders ook doen, maar omdat ik ga verhuizen naar een andere provincie moet ik zowiezo naar een andere da, helaas.
Door conleeuw
#401793
bernergek schreef: Dat zou ik anders ook doen, maar omdat ik ga verhuizen naar een andere provincie moet ik zowiezo naar een andere da, helaas.
Ik heb een aantal dierenartsen aan een soort interview onderworpen toen hier kwam wonen, kan zo zien wie wel al dan niet bij jou past.
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#401907
conleeuw schreef: Ik heb een aantal dierenartsen aan een soort interview onderworpen toen hier kwam wonen, kan zo zien wie wel al dan niet bij jou past.
ook de da in de Noordoostpolder?
Door conleeuw
#401911
[quote="bernergek"]
ook de da in de Noordoostpolder?
[/quote]
neen, maar dan kan je wel kiezen wie je neem. Ik reis liever vijftien minuten naar een goed dierenarts dan een slechte hier in onze dorp als jij begrijp wat ik bedoel ;D
Ik weet, als ik mijn dierenarts bel, voor mij klaarsta, ik weet dat zij gewoon goed is in het stellen van diagnose. Zij luistert naar mij, en laat mij mijn eigen beslissingen maken zonder dat ik mij schuldig hoef te voelen.
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#402128
[quote="conleeuw"]
neen, maar dan kan je wel kiezen wie je neem. Ik reis liever vijftien minuten naar een goed dierenarts dan een slechte hier in onze dorp als jij begrijp wat ik bedoel ;D
Ik weet, als ik mijn dierenarts bel, voor mij klaarsta, ik weet dat zij gewoon goed is in het stellen van diagnose. Zij luistert naar mij, en laat mij mijn eigen beslissingen maken zonder dat ik mij schuldig hoef te voelen.
[/quote]

Dus jij hebt de voor jouw perfecte da gevonden dan. :D
Nou, toen wij naar huizen gingen kijken in de noordoostpolder hadden wij de honden bij ons en tussendoor gingen we ff lekker naar het bos. Na een half uur begon Barney heel erg te kwijlen, kuchen en was spontaan aan de diarree. Daar dus een dierenkliniek gezocht en naartoe gegaan. Deze heeft ons toen super geholpen, gelijk een praatje gemaakt en deze blijkt ook qua enten aardig op de hoogte. Dit wordt daar dus onze da. Erg practisch, want er zit ook vanalles. Oh ja, met Barney is alles gelukkig goed afgelopen, maar heeft wel iets heel erg verkeerd binnen gekregen.
Overigens was onze da hier ook een goed arts, heeft ons altijd goed geholpen, alleen dus wat achter wat betreft enten.
Door conleeuw
#402131
[quote="bernergek"]
Dus jij hebt de voor jouw perfecte da gevonden dan. :D
Nou, toen wij naar huizen gingen kijken in de noordoostpolder hadden wij de honden bij ons en tussendoor gingen we ff lekker naar het bos. Na een half uur begon Barney heel erg te kwijlen, kuchen en was spontaan aan de diarree. Daar dus een dierenkliniek gezocht en naartoe gegaan. Deze heeft ons toen super geholpen, gelijk een praatje gemaakt en deze blijkt ook qua enten aardig op de hoogte. Dit wordt daar dus onze da. Erg practisch, want er zit ook vanalles. Oh ja, met Barney is alles gelukkig goed afgelopen, maar heeft wel iets heel erg verkeerd binnen gekregen.
Overigens was onze da hier ook een goed arts, heeft ons altijd goed geholpen, alleen dus wat achter wat betreft enten.
[/quote]
oh wat goed zeg, altijd een hele goede zaak als je een goede dierenarts gevonden heb, vooral als ze van alles en nogwat zelf kunnen doen en oplossen voor jou. Helemaal mooi als ze ook nog het gevoel geven op de hoogte te zijn van alle nieuwe weetenswaardigheden.
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#402143
[quote="conleeuw"]
oh wat goed zeg, altijd een hele goede zaak als je een goede dierenarts gevonden heb, vooral als ze van alles en nogwat zelf kunnen doen en oplossen voor jou. Helemaal mooi als ze ook nog het gevoel geven op de hoogte te zijn van alle nieuwe weetenswaardigheden.
[/quote]

Ja, zeker fijn. Eigenlijk best grappig, ik heb meer eisen voor een da dan voor mijn eigen huisarts. ::)
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door