Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door Madera
#397696
zat ik net lekker te lezen in de bibliotheek hier kom ik op een stukje waar ikzelf een beetje van sta te kijken, (sorry lizzy ik qoute m even!)
In de Westerse wereld voeren de meeste mensen brokjes en blikvoeding aan hun hond. Dat is ook logisch want ons is geleerd dat brokken alles bevatten wat de hond nodig heeft. En, het is gemakkelijk om brokjes aan de hond te geven. Brokjes stinken niet, zijn makkelijk te bewaren en u hoeft zelf niet na te denken over wat uw hond allemaal nodig heeft
het vreemde is juist (maar dit is waarschijnlijk een "smaken verschillen" verhaal) dat als ik op zaterdag achter de kasa zit en er komt zo'n zak veel te goedkope brokjes langs ik dat juist een uur in de wind vind stinken! als ik dan bij mijn zus ben en ik geef de honden eten (CB) heb ik toch zoiets van "dit ruikt beter als die brokken!!" nog meer mensen die dit bekent voorkomt??

Marian
Laatst gewijzigd door Madera op wo 05 okt 2005, 17:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#397699
[quote="emmeken"]
zat ik net lekker te lezen in de bibliotheek hier kom ik op een stukje waar ikzelf een beetje van sta te kijken, (sorry lizzy ik qoute m even!)het vreemde is juist (maar dit is waarschijnlijk een "smaken verschillen" verhaal) dat als ik op zaterdag achter de kasa zit en er komt zo'n zak veel te goedkope brokjes langs ik dat juist een uur in de wind vind stinken! als ik dan bij mijn zus ben en ik geef de honden eten (CB) heb ik toch zoiets van "dit ruikt beter als die brokken!!" nog meer mensen die dit bekent voorkomt??

Marian
[/quote]

Nou, heeft niks te maken met goedkope brokkies. Hier staan hele dure brokkies en de hele opslagruimte stinkt naar die dingen. :-X

Maar Lizzy doelt meer op het schepje brokken in de bak wat toch een stuk minder meurt dan en pakje vuile pens in een bakkie.
Door Lizzy
#397707
Ja, ik vind brokken inderdaad ook GIGA meuren! Maar net wat Angelique schrijft: veel mensen zijn in de veronderstelling dat brokken minder erg meuren als pens. Nou had ik laatst pens he..... ik kan je vertellen: die meurde erger als 10 zakken brokken bij elkaar! Ik moet niet gauw meer retourneren van penslucht, maar dit sloeg echt alles :-X
Door Mevroi Kruim
#397748
Vroeger he .... vroeger hadden wij geen vriezer maar wel een slager die pens verkocht, hele vieze in zakken van 1 kilo. Die stonden dan in een emmer met deksel een dag of 4 in de zomerhitte te wachten tot de hond ze op kwam eten ...
Ze liepen nog net niet zelf weg ;D
Maar brokken stinken goor en misselijkmakend.
Door Lizzy
#397751
[quote="Kruimel"]
Vroeger he .... vroeger hadden wij geen vriezer maar wel een slager die pens verkocht, hele vieze in zakken van 1 kilo. Die stonden dan in een emmer met deksel een dag of 4 in de zomerhitte te wachten tot de hond ze op kwam eten ...
Ze liepen nog net niet zelf weg ;D
Maar brokken stinken goor en misselijkmakend.
[/quote]

;D ;D ;D ;D

En die pens was prima te doen zeker ;D?!
Door Mevroi Kruim
#397753
Knijper op de neus, zakkie in bakkie ... voordat het de bodem raakte was het al weg ;D ;D ;D (barfvarkenhond avant la lettre)
Maar je zag de lucht als een bruingroene zware walm over de overloop kronkelen richting trap ... ook fijn voor de benedenburen ;D ;D ;D
Door Cathelijn
#397772
ik kom elke dag langs de brokkenfabrikant en als ze (volgens mij) hun vitaminemix draaien dan meurt de hele omgeving ernaar. :-X
Ik kom trouwens ook langs het kantoor van Royal Canin en denk bijna elke dag: wat fijn dat ik geen brokken meer voer ;)
Gebruikersavatar
Door Madera
#397835
[quote="Angelique"]
Nou, heeft niks te maken met goedkope brokkies. Hier staan hele dure brokkies en de hele opslagruimte stinkt naar die dingen. :-X
[/quote]

hahah ja dat idee had ik ook, maar die zitten vaak in die luchtdichte verpakkingen waardoor je het niet (zo erg) ruikt... in die goedkope zakken zitten een soort van luchtgaatjes...
Door conleeuw
#397859
nou sorry hoor, hier komen dingen voorbij die zeker meer stinken dan wat voor brok dan ook, ik sta nog geregeld te kokhalzen bij een gezellig stukje pens.
Niets kan zo stinken als pens wat mij betreft. Ik vindt het erg interessant uitzien, maar het stinkt. En een knijper op mijn neus helpt niet, want ik proef de stank gewoon.
;D ;D ;D ;D
Door 202spots
#398240
Ik had al jaaaaaaren geen brok gezien of geruikt, maar kan niet zeggen dat de brokken zelf echt stinken.....
maar wanneer ze er van achteren weer uit komen dan ruikt 't wel effe anders dan rauwe voer :o :-\
Door conleeuw
#398258
[quote="202Spots"]
Ik had al jaaaaaaren geen brok gezien of geruikt, maar kan niet zeggen dat de brokken zelf echt stinken.....
maar wanneer ze er van achteren weer uit komen dan ruikt 't wel effe anders dan rauwe voer :o :-\

[/quote]

ha ha ha, ook daar heb ik ook geregeld een snufje van, ik ruim alles op, en ja, hoeveel lucht er soms door een plastic zakje kan komen, on begrijplijk. Ik heb nu weer een loge, en de eerste paar dagen, stank :P :P :P, ze eet nu weer gewoon met ons mee, dus valt het wel weer mee.
Ik moet wel zeggen ook bij de brokken, stinkt de een veel meer dan de ander, of het ligt een beetje aan de hond die de brokken verwerkt, dat weet ik niet ???
Door tieneke
#398450
[quote="conleeuw"]
nou sorry hoor, hier komen dingen voorbij die zeker meer stinken dan wat voor brok dan ook, ik sta nog geregeld te kokhalzen bij een gezellig stukje pens.
Niets kan zo stinken als pens wat mij betreft. Ik vindt het erg interessant uitzien, maar het stinkt. En een knijper op mijn neus helpt niet, want ik proef de stank gewoon.
;D ;D ;D ;D
[/quote]
Gadver ;D ;D
Door tieneke
#398451
[quote="202Spots"]
Ik had al jaaaaaaren geen brok gezien of geruikt, maar kan niet zeggen dat de brokken zelf echt stinken.....
maar wanneer ze er van achteren weer uit komen dan ruikt 't wel effe anders dan rauwe voer :o :-\

[/quote]
Ja echt van die smeuige gevallen met een vaak onnatuurlijke kleur :P
Geef mij maar een lekkere verse barfdrol ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door