Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door Tarek
#397128
wel een aardige dag om te beginnen 4 Okt ;D
Het is nog wel niet zo'n gedetaileerd menu omdat ik nog niet helemaal weet wat ik krijg/koop maar toch graag jullie mening.

450 gr kippenekken
150 gr groente/fruit mix
75 gr yoghurt
1ei
200 gr pens

200gr kipkarkas
250 gr snijsels (kip)
1 teentje knoflook
140 gr groente/fruit
2 visjes (weet niet precies wat ze wegen maar zijn middelgroot)

600 gr pens
120 gr fruit/groente

460 gr orgaanvlees
150 gr groente/fruit
1 ei
400 gr RMB's

zalmkoppen
130 gr groente/fruit
1 teentje knoflook
yoghurt
300gr kipkarkas
150 gr snijsels (kip)

450 gr runderstrot o.i.d.
130gr groente/fruit
150 gr gehakt
1 aardappel (tafelrest)
alfalfa

65gr groente/fruit
460 gr orgaanvlees
2 ribben
150 gr gehakt
65 gr groente/fruit

groente/fruit mix = verschillende soorten groentes en fruit gemixt en verschillend p/dg

Nou ben benieuwd :)
Door Lizzy
#397546
Ik ben eerst even begonnen met naar de percentages te kijken. Hier en daar heb ik moeten gokken omdat niet overal de gewichten bij staan.

32,2% vleesbot
15,3% groente en fruit
27% orgaanvlees
4,3% diversen (ei, yoghurt, etc)
21,2% vlees (gewoon vlees)
-----------
100%

OK, nu mijn commentaar ;D. Persoonlijk vind ik dat je iets teveel orgaanvlees/pens geeft. Ik zou dit terug brengen naar 15%, hooguit 20%. Ik weet niet wat voor orgaanvlees je allemaal geeft? Het beste probeer je van zoveel mogelijk verschillende diersoorten orgaantjes te geven. Dus bijv. kippen, lams, rundorgaan. In plaats van dat orgaanvlees zou je iets meer vleesbot/vlees kunnen gaan voeren. Ook daar (vleesbot/vlees) zou je op den duur het beste zoveel mogelijk kunnen afwisselen qua diersoorten.

Verder ziet het er prima uit hoor!
Door Tarek
#397591
Je had aangegeven 920 gr orgaanvlees p/wk vandaar de 460gr 2x p/wk, of moet ik pens bij orgaanvlees rekenen?
Ik heb voor nu kippehartjes,niertjes en levertjes maar ga natuurlijk op zoek naar andere soorten.
Laatst gewijzigd door Tarek op wo 05 okt 2005, 13:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#397598
[quote="Tarek"]
Je had aangegeven 920 gr orgaanvlees p/wk vandaar de 460gr 2x p/wk, of moet ik pens bij orgaanvlees rekenen?
Ik heb voor nu kippehartjes,niertjes en levertjes maar ga natuurlijk op zoek naar andere soorten.
[/quote]

Ja, ik reken pens ook bij orgaan. Dus je zou van beide ietsjes minder kunnen geven.
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door