Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Femke
#396814
Ik heb Stan een tijdje bach remedies gegeven, maar ben er mee gestopt omdat het vangen en toedienen enorm veel stress oplevert, en hij is al zo'n gestresste kat. Daarnaast krabte hij heel erg als ik hem die druppels gaf :-\

De laatste tijd zit hij weer niet goed in zijn vel, likt zijn staart aan weerszijden kaal. Hij deed dat ook toen hij net bij mij was (en het vangen en ophalen van het vorige adres was echt een drama) dus ik bedacht me net dat het misschien wel stress is.
Stan loopt weer enorm te mauwen de laatste tijd, en vliegt weer door het huis.

Je kunt de remedies ook door het eten geven, maar maakt het niet uit dat Oliver ook van dat eten eet??
Door Aura
#396819
Voor een keertje maakt het niet zo uit, maar het lijkt me niet goed als Oliver altijd van Stan's eten eet. Kan je het op een of andere manier voorkomen? Ik heb geen verstand van katten, maar misschien kan je het op een stukje vlees druppelen en dan aan Stan geven?

Ik heb hier trouwens bijna nooit problemen gehad met Bach-bloesems toedienen. Als ik "Sita, druppeltjes!" riep, dan kwam ze heel vrolijk naar me toe ::)
Het schijnt bij kinderen nog wel eens zo te zijn dat ze zich heel erg verzetten. Dat is dan vaak omdat ze de verkeerde bloesems krijgen. Ze voelen dat aan. Zal bij dieren ook wel zo zijn. Ik heb voor Sita wel eens alle remedie-flesjes op de grond gelegd en toen mocht te zelf uitzoeken. Ze zat behoorlijk dicht bij wat ik bedacht had!

Welke bloesems gaf je precies? En waarvoor?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#396826
Katten gruwelen hoofdzakelijk van de alcohol die de remedies draagt. Wat bij de meesten wel werkt is om een gebruikersflesje te maken en die te conserveren met het zoetigsmakende glycerine. Dit verbloemd wel de smaak van die paar druppels remedie die er in een gebruikersflesje gaan.

Dat een ander er wat van binnen krijgt maakt niet uit. Remedies die het lichaam niet nodig heeft worden genegeerd.
Door Femke
#396882
Aura schreef: Voor een keertje maakt het niet zo uit, maar het lijkt me niet goed als Oliver altijd van Stan's eten eet. Kan je het op een of andere manier voorkomen? Ik heb geen verstand van katten, maar misschien kan je het op een stukje vlees druppelen en dan aan Stan geven?

Ik heb hier trouwens bijna nooit problemen gehad met Bach-bloesems toedienen. Als ik "Sita, druppeltjes!" riep, dan kwam ze heel vrolijk naar me toe ::)
Het schijnt bij kinderen nog wel eens zo te zijn dat ze zich heel erg verzetten. Dat is dan vaak omdat ze de verkeerde bloesems krijgen. Ze voelen dat aan. Zal bij dieren ook wel zo zijn. Ik heb voor Sita wel eens alle remedie-flesjes op de grond gelegd en toen mocht te zelf uitzoeken. Ze zat behoorlijk dicht bij wat ik bedacht had!

Welke bloesems gaf je precies? En waarvoor?
Stan is een kat, en ook nog een hele onverdraagzame.... Ik kan hem amper oppakken, laat staan iets toedienen. Hij krabt en bijt dat het een lieve lust is.
Ik denk dat 't bij een kat wel beduidend anders werkt dan met een hond.

Ik gaf Cherry Plum en Chicory, waarom ik voor die 2 gekozen heb kun je hier lezen: http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... adid=11093
Door Femke
#396883
Angelique schreef: Katten gruwelen hoofdzakelijk van de alcohol die de remedies draagt. Wat bij de meesten wel werkt is om een gebruikersflesje te maken en die te conserveren met het zoetigsmakende glycerine. Dit verbloemd wel de smaak van die paar druppels remedie die er in een gebruikersflesje gaan.

Dat een ander er wat van binnen krijgt maakt niet uit. Remedies die het lichaam niet nodig heeft worden genegeerd.
vannacht dacht ik ineens: anders doe ik het op een beetje kipfilet, hij is daar echt wild van (ik geef het met gevaar voor mijn eigen vingers)

Anders kan ik het altijd nog door het voer doen, is dus geen probleem voor Oliver begrijp ik?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#396998
Femke schreef: vannacht dacht ik ineens: anders doe ik het op een beetje kipfilet, hij is daar echt wild van (ik geef het met gevaar voor mijn eigen vingers)

Anders kan ik het altijd nog door het voer doen, is dus geen probleem voor Oliver begrijp ik?
Samen met iets lekkers te eten geven is geen probleem en beïnvloed ook de werking niet zoals bij hom. middelen. Als hij het met een stukkie filet wel eet, dan ligt daar gewoon je oplossing.

Geen problemen voor Oliver :D
Door Aura
#397172
Ik heb even je andere topic gelezen. Ik ben geen expert hierin hoor, maar ik heb even in m'n boeken gekeken of er iets is waar je iets aan hebt. Dan moet je zelf maar even kijken in jouw bronnen of je het wilt gebruiken. Jij kent Stan toch het beste ;)


Ik dacht eerst aan Crab Apple. Dat is voor dieren die heel veel likken of krabben, soms tot bloedens toe. Het werkt ook als een soort reiniging (geestelijk en lichamelijk).
Heeft Stan misschien ook hele wisselende buien (Scleranthus)?

Voor het uitvallen naar jullie kan Water Violet misschien helpen. Katten schijnen over het algemeen Water Violet-types te zijn: hooghartig, arrogant, afstandelijk, onverdraagzaam (jullie mogen hem niet aanraken) etc. Water Violet-types reageren vaak overgevoelig op kietelen.
Misschien is dat bij Stan ook aan de orde.
Het kan ook Vine zijn, maar dan moet je duidelijk kunnen zien dat hij alles vooral doet om de baas te zijn, om dominant te zijn.
Holly helpt vooral bij boosheid, prikkelbaarheid, buien van razernij. Dat is net iets anders dan Vine.
Het kan ook uit angst komen en dan zit je weer meer richting Mimulus. Mimulus-types kunnen ook overgevoelig reageren op bijvoorbeeld aanraking.

Voor het herrie maken kan Heather misschien helpen. Des te meer omdat Heather in het Mimulus-spoor ligt. Mimulus is bij angsten, en als ze daarna in het Heather-stadium komen, dan gaan ze hun angsten uiten met veel kabaal. Uit je verhaal leek het wel alsof het gedrag ook uit angst zou kunnen zijn ontstaan. Ook het worstelen tegen het toedienen kan bij Mimulus voorkomen.
Heather kan ook helpen tegen het aandacht afdwingen en de drang om altijd in het middelpunt te willen staan. Rusteloosheid en opwinding kunnen er ook bij horen.

Je zegt dat het begonnen is na een verhuizing. Er bestaat een overplaatsing-combinatie: Walnut (overgang naar nieuwe situatie), Honeysuckle (heimwee naar het verleden) en Star of Bethlehem (trauma).

Star of Bethlehem is trouwens sowieso goed in het eerste mengsel omdat het blokkades opheft die er soms voor zorgen dat andere remedies niet aanslaan. En trauma's heeft hij ook vast wel gehad, hoe klein ze ook waren.

Ik denk dat je wel goed zit met Cherry Plum. Is Stan misschien ook supergespierd? Doordat hij spanning opslaat in zijn spieren? Dan kan Agrimony helpen. Dat hielp bij Sita tenminste wel goed. Zij heeft echt een bodybuilderlijf en ze wilde bijvoorbeeld ook niet springen. Het zat helemaal vast. Toen ze Agrimony kreeg, begon ze veel soepeler te worden.
Als je weer naar de sporen kijkt, dan zie je dat Cherry Plum na Agrimony komt (Agrimony: spanning vasthouden, geen ruzie maken etc; Cherry Plum: spanning komt naar buiten).
Voor hyperactiviteit kan ook Impatiens werken, maar het verschil is dat er bij Impatiens gewoon enorm veel energie is en dat hij dan wel rustig kan zijn als hij het echt WIL. Bij Cherry Plum lukt dat niet.

Nog een vraagje over dat rondrennen van hem. Is er een vaste tijd waarop hij dat doet?
Ik "werk" dus vooral met de sporen-methode van Dietmar Kramer en daarbij bestaat een meridianenklok. De energie (chi) stroomt ieder etmaal via een bepaalde volgorde door de meridianen. Elk meridiaan wordt in een periode van 2 uur doorstroomt. Volgens die methode komen meridianen overeen met bloesem-sporen (zal je zo even een link geven daarover).
Sommige kinderen worden standaard tussen 1 en 3 uur 's nachts wakker, een teken dat het Impatiens-spoor niet in orde is.
Dus vandaar deze vraag. Het kan een goede indicatie geven als hij standaard tussen bijvoorbeeld 9 en 11 uur zo druk rondrent en je zei al dat het 's ochtends gebeurd ;)


Nou, dat was een lange brainstorm. Ik hoop dat je er iets aan hebt. Ik ken Stan natuurlijk niet, dus misschien neem ik helemaal de verkeerde dingen aan.... :-[

Kan je trouwens makkelijk aan je bloesems komen? Ik heb ze hier alle 38 staan en ik heb ook nog een stuk of 20 mengflesjes+pipetjes. Als je ze zelf moet kopen en samenstellen (dus niet als je ze bij Tannetje haalt ;D ), dan wil ik dat eventueel ook wel voor je doen. Scheelt jou weer een hoop geld. Ik kom heel regelmatig door Zwolle....


Oh, wat stom, nou vergeet ik die links nog...
Ik weet niet welke bronnen jij gebruikt, maar misschien heb je hier iets aan:

Link 1: http://www.een-handreiking.nl/han0056.htm

Hier staat iets heel kort over de sporen-methode. Het koppelt verschillende bloesems logisch aan elkaar en dat kan wel helpen bij het kiezen.
Maar, NOOIT een heel spoor tegelijk geven. Dan raakt het meridianenstelsel in de war. Als je alle 3 bloesems van een spoor goed vindt passen, kies dan de beste, of de beste 2 van het spoor.

Link 2: http://www.plaza33.com/cms/content/e106/article.php?0.list.0.74.1

Hier staat informatie over de remedies. Er staat ook bij elke remedie iets over hoe het bij dieren eruit ziet.
Laatst gewijzigd door Aura op di 04 okt 2005, 15:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Femke
#397517
Lizzy schreef: Even helemaaaal niet bach related, maar heeft Stan niet mogelijk schildklierproblemen?
Heb ik ook aan zitten denken Lizzy, maar toen Stan net bij mij kwam heeft hij ook zijn staart aan weerskanten kaal gelikt, en na de verhuizing ook. Daarom dacht ik van de week dat het stress-gerelateerd is (dat hij likt als uiting van stress). Helaas is er op dit moment veel spanning "rondom" ons huishoudentje en misschien heeft dit z'n weerslag op hem?

Als ik niet snel een oplossing vind dan zal ik toch naar de d.a. om dit uit te sluiten ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door